מגדל העמק: יריד חקר יישובי מרשים בהשתתפות בתי הספר היסודיים

ביריד החקר היישובי הציגו התלמידים את עבודות החקר שביצעו במהלך שיעורי המדעים ובמעבדות ושילבו פעילות הפגתית ומאתגרת של "מרוץ לאנרגיה" ו"מירוץ לגוף האדם". ראש העיר שהתרשם מאיכות התלמידים ומהחידושים של עבודות החקר אמר להם: "מכל מלמדי השכלתי ומתלמידי יותר מכולם"

תלמידי בתי הספר היסודיים ביריד החקר היישובי.  צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

יריד החקר הישובי תשפ"ג התקיים השנה בתפוח הפיס בחט"ב "יערת העמק". מדובר בתהליך שלם של מחקר מדעי ופתרון בעיות שביצעו התלמידים לאורך כל השנה במעבדות בית הספר ובמעבדות מכללת "אורט בראודה".
היריד השנה נעשה במתכונת מעט שונה במטרה לאפשר ולחשוף את החקר המדעי לכמה שיותר תלמידים ולאפשר למידת עמיתים. תלמידים מבתי הספר היסודיים "רמון", "האר"י", "עליזה בגין", "נופים", "יגאל אלון" וחטיבות הביניים "אורט רוגוזין" ו"יערת העמק", קיבלו במה להציג את תוצרי החקר שלהם, לאחר שבשיעורי המדעים התבוננו בתופעות שהובילו למסע חקר שלם.
במהלך היריד נהנו הילדים גם מפעילות "המרוץ לאנרגיה" והמרוץ "לגוף האדם" שהתקיימה בחצר ביה"ס. בתחרות שהתקיימה בין בתי הספר היסודיים זכתה הנבחרת של ביה"ס "האר"י" במקום הראשון. כמידי שנה הגיעו ליריד ראש העיר אלי ברדה וראש מנהל החינוך אושרת מלכה, שעברו יחד עם מנהלי בתי הספר בין עבודות כל בתי הספר, שאלו שאלות ולמדו על שלבי החקר שביצעו התלמידים.
מנהל בית ספר "יערת העמק" אילן יצחקי ומנהלת "תפוח פיס" דגנית רובין אמרו: "אנו רואים חשיבות עליונה בקידום ועידוד תלמידים בתחום המדעים והטכנולוגיה ונהנים בימים אלו מפתיחתם של שני מרחבי למידה חדשים שמהווים מקום להחלפת רעיונות, לימוד הדדי ומימוש פרויקטים בנושאי טכנולוגיה נגישה. אין אתגר מתאים יותר מלהכשיר ילדים למיומנות המאה ה-21 והכשרתם להיות "מייקרים". בחדרי המייקרים וה"חממייקר" תלמידים חולמים רעיונות במהלך לימודי המדעים ועושים אותם. תפוח הפיס פותח שעריו לכל ילדי הישוב להגיע ללמוד, לחלום ולעשות ומעודד תכניות ויוזמות טכנולוגיות חדשות בסביבה עתירת משאבים וידע".
ראש מנהל החינוך אושרת מלכה הוסיפה: "יריד החקר העירוני הוא יום שיא המבטא את העשייה השנתית הענפה של בתי הספר בתחומי המדעים. הילדים הביעו ידע נרחב בנושאים אותם חקרו לאורך השנה. מערכת החינוך בעיר מייצרת תהליכי עומק ומעודדת חשיבה יצירתית ולמידה עצמאית
כך גם מעודדת את למידת תחומי המדעים והטכנולוגיה וזאת בכדי להכין את התלמידים ללימודים גבוהים ולשאוף הכי גבוה שאפשר. אני גאה בתלמידים היקרים שלנו ובצוותים החינוכיים על למידה משמעותית ואיכותית".
ראש העיר אלי ברדה סיכם: " הילדים האיכותיים והחכמים שלנו הם הקטר שמוביל את קרונות מערכת החינוך, הדובדבן שבקצפת והשאור שבעיסה. היה לי לעונג ולנחת לבקר ביריד החקר, לראות ולשמוע את תלמידי בתי הספר המקסימים בשפתם העשירה, המקצועית והבנת תהליך החקר המדעי שהציגו את עבודותיהם בהתייחסות לנושא המחקר, שאלת המחקר, השערת המחקר ומסקנות. פרגנתי על דברים שהם חידשו לי ואמרתי להם: "מכל מלמדיי השכלתי ומתלמידיי יותר מכולם

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|