מגדל העמק: יקי בן חיים לא מבזבז זמן

שיחות עם ראש הממשלה נתניהו ושרים בכירים, תיעדוף של תוכנית לפיתוח קניון לב העמק (מול היזם), קידום תהליך ל"מייק-אובר" במרכז העיר והתמקדות בחזות העיר וניקיונה. יקי בן חיים, ראש העיר הנבחר של מגדל העמק סיים עם החגיגות ורוצה כבר להתחיל לעבוד. תכירו את התוכניות הראשוניות. צילום: וואן שוט

"לא הייתי צריך לחכות לתוצאות הבחירות בכדי להתחיל לעבוד. היה ברור לי שהתושבים ייתנו לי את האמון בקלפיות בצורה חד משמעית, בדיוק כמו שראינו ביום שלישי, ועכשיו האחריות לעמוד בכל מה שהבטחתי בקמפיין מוטלת עליי", כך אומר הבוקר יקי בן חיים, ראש העיר הנכנס של מגדל העמק, שניצח את אלגריה בן קסוס בבחירות, כשקיבל יותר מ-70 אחוזים מהקולות.


"אני מקורב לסביבתו של ראש הממשלה ויש לי קשר אישי עם דמויות מובילות בכוורת שלו. ברור לי שזה יסייע לי בקידום כל התוכניות העתידיות שלנו"


בזמן שהוא עונה לאינספור שיחות טלפון והודעות וואטס אפ, הוא נשאל על התחושות לאחר הניצחון המרשים, אך לאחר תשובה קצרה הוא כבר מדבר על ענייני עבודה: "ברור שיש התרגשות, זה חלום שהתגשם בעבורי והתחושות הן לא פחות ממדהימות", אומר בן חיים, "אבל מצד שני חובת ההוכחה היא עתה עליי וכמו שכבר ציינתי בפני התושבים ובכל ראיון תקשורתי, אני התחלתי לעבוד כבר לפני חודשים ארוכים במטרה לקדם את התוכניות הרבות, לטובת התושבים. מעבר לכך, כמובן שעוד נציין את ההישג המדהים והאמון המוחלט שקיבלתי מתושבי מגדל העמק באירוע מסכם".

• "אני לא פוסל אף אחד"

אז מה על הפרק? לדברי בן חיים יש שלל תוכניות מובנות, פרויקטים ותהליכים שיובילו את העיר מעלה, אך לעת עתה בכוונתו להתמקד בנושאים שהוצגו בהרחבה בקמפיין שלו.
הראשון, שיפוץ קניון לב העמק, על ידי היזם והפיכתו למרכז קניות ומסחר מודרני, דוגמת הסטריט מול ברמת ישי. השני, שדרוג מאסיבי של מרכז העיר המסחרי שמוזנח לדבריו ודורש רענון על כל היבטיו ולצד אלו דגשים על נושא חזות העיר ושיפור הניקיון ברחובותיה השונים.
להבדיל מראשי עיר אחרים, לבן חיים לא צפויים לפחות בתחילת הכהונה חיים קשים במועצת העיר נוכח העובדה כי 12 חברי מועצה מתוך 15 הבטיחו לו כבר את תמיכתם. "אני לא פוסל אף אחד ואשמח שגם יתר חברי המועצה יצטרפו לקואליציה שלנו", אומר בן חיים, "לכולנו מטרה משותפת וזה לקדם את העיר".
בשבועות הקרובים תיערך חפיפה צפויה בין בן חיים, לראש העיר היוצא אלי ברדה. בשנים עברו הייתה יריבות קשה בין השניים, אך לאחרונה נערכה סולחה, ההדורים יושרו, וברדה אף התקשר לברך את ראש העיר הנבחר. גם אלגריה בן קסוס, שהתמודדה מול בן חיים, פגשה אותו במהלך יום הבחירות ואיחלה לו בהצלחה.
כמועמד הליכוד בבחירות, בן חיים כאמור לא בזבז זמן, והחל בסדרת שיחות עם שרים בכירים, חברי כנסת וגם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לרתום אותם לסייע לעיר בתקציבים. "אני מקורב לסביבתו של ראש הממשלה ויש לי קשר אישי עם דמויות מובילות בכוורת שלו. ברור לי שזה יסייע לי בקידום כל התוכניות העתידיות שלנו. בקרוב מאוד כולם ייראו עיר מובילה, תוססת ומתקדמת. הפוטנציאל של מגדל העמק הוא עצום ואני אעשה הכל לממש אותו, סיכם בן חיים".