מגדל העמק: חולקו מלגות בטקס המסורתי

טקסי חלוקת מלגות ל-300 סטודנטים ואברכים בהשתתפות ראש העיר, הרבנים, סגניו וחברי מועצת העיר. צילום: דוברות העירייה

300 סטודנטים ואברכים ממגדל העמק השתתפו בטקס המלגות המסורתי שהתקיים בבית כנסת "אוהל רות" ובבית "יד לבנים" לקבלת מלגת הרשות בסך כולל של 500 אלף שקלים.
כידוע, הרשות מאגמת משאבים עם שותפים טובים ונאמנים כמו מפעל הפיס, תוכניות מנהיגות וכד', ומחלקת כ-2.5 מיליון ש"ח מלגות מוגדלות של 10,000 ש"ח לסטודנט תמורת 140 שעות התנדבות לקהילה או השתתפות בתוכניות. מעורבות חברתית ומנהיגות בקהילה. ביניהן: תוכנית המנהיגות היוקרתיות "נטועים" ו"פנים אל פנים", מלגות מעורבות חברתית "מעורבים בקהילה". מלגת ייעודית לתחומי הנדסה והייטק בשיתוף מפעל KLA תוכנית "מדור לדור" ועוד.
בנוסף, סטודנטים תושבי העיר זכאים למלגות נוספות של למעלה ממיליון ש"ח הניתנות ישירות על ידי גורמי חוץ כגון: "מלגת שנה א' לתושבי פריפריה" במסגרתה מקבלים הסטודנטים מימון מלא של שנת הלימודים הראשונה ובתנאי שהם גרים או לומדים בפריפריה, מלגת "קרן גרוס", "קרן אור", "הישגים להייטק", "מושל" ,"שגרירי רוטשילד" וכן מלגת "עתידים", 'קציר', 'אימפקט' ועוד.
טקס חלוקת הפעימה הראשונה של המלגות התקיים השבוע בהפקת המרכז לפיתוח ההון האנושי-צעירים, בו השתתפו ראש העיר אלי ברדה, מ"מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר, סגן ראש העיר אלי בקסיס, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, חברת המועצה אלגריה בן קסוס מ"מ מנהלת המרכז לפיתוח ההון האנושי צעירים ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה מריאנה גבלין, רכזת השכלה גבוהה עו"ד פאולה קרסנופולסקי ביטון וכמובן הסטודנטים המלגאים.
את הטקס הנחו ורד אנצ'ל ושי לוי. בשם הסטודנטים בערך דין אזולאי וביטא הכרת הטוב לפועלה של הרשות בפיתוח תוכניות ומענים לסטודנטים. הזמר הצעיר אביאל קוצ'רו שר את "להאמין" ויחד עם כל הקהל את המנון "התקווה".
מריאנה גבלין מ"מ מנהלת המרכז לפיתוח הון אנושי – צעירים הודתה לראש העיר אלי ברדה על מציאת מקורות תקציביים למתן מלגות משמעותיות לסטודנטים הן מבחינה כלכלית והן מבחינת מעורבת ועשייה בקהילה.
ראש העיר הודה לשותפים הרבים והטובים של הרשות לחלוקת מלגות לסטודנטים תושבי העיר כחלק מהרצון לראות יותר ויותר סטודנטים פעילים ומעורבים בעשייה העירונית כדוגמת הגדלת מכסת המלגות בשיתוף מפעל הפיס כדי שיותר תלמידים ייהנו מחונכות מעצימה של חונכי פר"ח שתזכה אותם במלגה מוגברת ומשמעותית ואמר: "אני גאה בבוגרים האיכותיים שלנו כמו גם במרכז הצעירים המשמש כבית השני של צעירי העיר. רק באמצעות החינוך ניתן לצמצם פערים חברתיים ולהבטיח את עתידם והצלחתם של דור העתיק והמנהיגים הצעירים".