מגדל העמק: בית חינוך "רמון" בחצי הגמר הארצי תחרות חשיבה מחשובית

תלמידי בית החינוך העפילו לשלב חצי הגמר בפעם השלישית ברציפות. נושא התחרות: עולמם הסודי של ההאקרים. רינת שפטינצקי מנהלת בית ביה"ס: "התחרות מפתחת מיומנויות תכנון, חשיבה ופתרון בעיות בדגש על למידה עצמאית ושיתופית עם כלים דיגיטליים". צילום: בית חינוך "רמון"

בית חינוך "רמון" במגדל העמק העפיל לשלב חצי הגמר בתחרות הארצית חשיבה מחשובית זו השנה השלישית ברציפות. במסגרת התחרות התלמידים לומדים לתכנת בסביבת תוכנת הסקראץ' פקודות המפעילות את המחשב בנושאים שונים, ובכך מגישים תוצרים יצירתיים פרי עבודתם אם במשחק או אם בתסריט.
נושא התחרות השנה התמקד בעולמם הסודי של האקרים: כיצד הם פועלים ובאילו שיטות הם נוקטים כדי לפתות את גולשי האינטרנט ב"מתנות", ומכאן להשתלט על המחשבים ולדוג מידע אודותיהם. התלמידים נדרשו להיות מגיני סייבר היודעים להתמודד מול האתגרים שהאקרים מעמידים בפניהם.
התחרות כללה בתחילה את השלב הבית ספרי בו התלמידים למדו באופן א-סינכרוני את ביצוע פקודות הקוד והתכנות באמצעות מדריכים כתובים וסרטוני הדרכה מטעם התחרות ובליווי של רכז התקשוב, עמית ישי. לכל אתגר הוקצב פרק זמן של שלושה שבועות עד להגשת פתרון. פתרון האתגר הוגש על ידי התלמידים בסביבת הלמידה – "מגרש המשחקים" של משרד החינוך.
הביצועים הנכונים על פי מחוון התחרות ועל פי הערכה מעצבת הקנו לביה"ס את ההישג הנכבד – העפלה לשלב חצי הגמר הארצי.
רינת שפטנציקי, מנהלת ביה"ס אמרה: "החשיבה המחשובית מפתחת מיומנויות של תכנון, חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות. התחרות מציעה לתלמידים אפשרות להעמיק את ידיעותיהם באופן חוויתי תוך התנסות בקידוד בתוכנת הסקראץ', ומעודדת מיומנויות של לימוד עצמי, התמודדות עם אתגרים ופתרונם, יצירתיות ועבודת צוות. הנני מודה לסגן מנהלת ביה"ס ורכז התקשוב עמית ישי שמנחה ומדריך את התלמידים בשלבי התחרות, וכן למחנכות הכיתות על העידוד והתמיכה. זאת ועוד: השתתפות בתחרות החשיבה המחשובית הינה חלק מיישום יעדי מחוז צפון להרחבת דרכי הלמידה, דגש על למידה עצמאית ושיתופית ושילוב מיטבי של כלים דיגיטליים, ועל כך תודה לרפרנטית המחוזית של התחרות הגב' מאיה לחמני. כבכל שנה בית החינוך יוקיר בתעודות הוקרה ובשי למתכנתים הצעירים". שופטי התחרות פרגנו: "עבודתכם מצוינת, ניכרת השקעתכם, ישר כח".