מגדל העמק: "אורט רוגוזין" נבחר לבית ספר מצטיין בפעם הרביעית

ביה"ס "אורט רוגוזין" נבחר לביה"ס מצטיין בפעם רביעית מטעם משרד החינוך וזכה לתגמול דפרנציאלי של כ-9,000 ₪ לכל מורה. מנהל בית הספר דודי גריסרו נבחר זו השנה השנייה ברציפות בנבחרת המנהלים המצטיינים ברשת "אורט" ישראל. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מערכת החינוך במגדל העמק ממשיכה לקטוף הישגים. לרשימת הפרסים המרשימה שכוללת בראש ובראשונה זכיית הרשות בפרס החינוך הארצי, משרד החינוך פרסם את רשימת מוסדות החינוך של החטיבה העליונה שחולקו לארבע קטגוריות הצטיינות ואשר הצטיינו בשנת הלימודים תשפ"ג בתחום הערכי, החברתי והלימודי ו"אורט רוגוזין" דורג למצטיין בפעם הרביעית בקבוצת הדירוג הגבוהה ביותר. בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך.
בית הספר נבחן על פי מספר פרמטרים ביניהם: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.
מדידת ההישגים הפעם היא של בוגרי תשפ"ב – מחזור ס"א בריכוזה של שרון חייט והמחנכים: רותם שלומית אילוז, אורי הולנדר, סיוון לוגסי, פנינת אדרי, שלומית אהרוני ועדה הרשקוביץ היועצת.
בחירתו של "אורט רוגוזין" למצטיין הוא המשך ישיר להישגים של בית הספר בפרט ומערכת החינוך בכלל: שבירת שיא זכאות לבגרות העומד על 92.5%, פרס חינוך מחוזי, פרסי חינוך לשני בתי ספר "יערת העמק" ו"עליזה בגין", השתתפות בתי הספר "עליזה בגין" ו"יערת העמק" בתכנית מצוינות מחוזית וזכייתם של 8 תלמידים באות שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ו"אורטוב".
מנהל בית הספר דודי גריסרו נבחר זו השנה השנייה ברציפות בנבחרת המנהלים המצטיינים ברשת "אורט" ישראל הודה לראש העיר אלי ברדה ולראש מנהל החינוך אושרת מלכה על ההשקעות, התכניות ותשומת הלב לביה"ס ואמר: "בזכות עשייה חינוכית זו לאורך זמן ובעקביות נוצרה תרבות ארגונית של שאיפה לשיפור מתמיד ולמצוינות". גריסרו הדגיש כי למורים המלמדים בחטיבת הביניים חלק חשוב בהצלחה הם אלה המקנים את התשתיות והמיומנויות הנדרשות ומכינים את התלמידים לקראת הלימודים האינטנסיביים בתיכון.
אושרת מלכה ראש מנהל החינוך הוסיפה: "המאמץ משתלם. אני שמחה לראות את התיכון שלנו ברשימת התיכונים המצטיינים שמחבר גם את הערכים כמו מניעת נשירה התמדה וגיוס לצה"ל לבין מציונות לימודים. אין לי ספק שההשקעות של הרשות ורשת "אורט" בשילוב צוות חינוך מעולה מניבים ביחד תוצאות טובות".
אלי ברדה ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בירך את הנהלת ביה"ס וצוות ההוראה ומינהל החינוך והדגיש כפי שאמר לאחר הזכייה בפרס החינוך הארצי, המחוזי ופרסים נוספים כי מערכת החינוך לא תנוח על זרי הדפנה, לא תשקוט על השמרים ולא תחשוב שהגיעה אל המנוחה והנחלה ואמר: "אני מברך את צוות מנהלי בית הספר, מורים, רכזים, עובדי המנהלה על ההישג ועל מחויבותם להמשך מגמת השיפור והמצוינות בהישגים הלימודיים והערכיים גם בשנים הבאות. יישר כח למפקחי משרד החינוך ורשת "אורט ישראל", לראש מינהל החינוך אושרת מלכה ולכל צוות המינהל, להנהגת ההורים, למתנ"ס לאגף הנוער, לקרנות ולעמותות על תרומתם להישג".