מאסר עולם לנאשם שרצח את אשתו בעת שהייתה בהריון מתקדם

הנאשם הטמין את הגופה במקום לא נודע, אותו הוא נוצר בליבו ובמכוון כדי למנוע איתורה. בכך הוא מונע ממנה קבורה נאותה, ומוסיף סבל בל יתואר למשפחתה

בית המשפט המחוזי בנצרת (בפני הרכב כב' השופטת הלמן) גזר בשבוע שעבר מאסר עולם ושנתיים מאסר בפועל על עוני זיאדאת לאחר שהורשע פה אחד לפני כארבעה חודשים ברצח אשתו אחלאם בעת שהייתה בהיריון מתקדם. בנוסף הורשע הנאשם בשיבוש מהלכי משפט ומסירת ידיעות כוזבות. הנאשם ישלם פיצויים בסך 258000 אלף ש"ח לאמה ואחיה של המנוחה.
מעובדות שעולות מהתיק שנוהל על ידי עורכי הדין אביטל שרוני ואבי פסטרנק מפרקליטות מחוז הצפון עולה כי באוקטובר 2016, כשנה לאחר נישואיהם של בני הזוג, חנק הנאשם את  אשתו אחלאם וגרם למותה. המעשה בוצע לאחר שהחליט הנאשם להמית את אחלאם, על רקע חשדו כי זו רוצה לעזוב אותו ולמנוע ממנו לגדל את הילד שעתיד להיוולד להם. ביום ב-24 לאוקטובר 2016 שהו בני הזוג בצימר בנצרת עילית. בצאתם מן הצימר נשא הנאשם את אחלאם כשהיא ללא הכרה על ידיו, השכיבה במושב האחורי של רכבו ומאז היא לא נראתה עוד. מהצימר נסע הנאשם לבית אחותו, שאל מעדר מבעלה של אחותו ועזב את המקום. כעבור מספר שעות הוא חזר לבית אחותו, כשהוא מזיע ובגדיו מלוכלכים, והתוודה בפניה כי חנק את אשתו למוות וקבר את גופתה. הנאשם הוסיף כי איש לא ימצא את מקום קבורתה של אשתו המנוחה, ואכן עד לרגע זה לא נמצאה גופתה.
עוד עלה בגזר הדין כי הנרצחת הייתה כבת 20 בלבד בעת שתמו חייה רווי הסבל והמכאוב. בנערותה הייתה אחלאם קורבן למעשה אלימות קשה, במהלכו הותזה חומצה לאחת מעיניה ופגעה בראייתה. דווקא כאשר עמדה ללדת את ילדה הראשון ולזכות במעט אושר, נגדעו חייה על ידי הנאשם באכזריות. אם לא די בכך, הנאשם הטמין את גופתה של אחלאם במקום לא נודע, אותו נוצר בליבו ובמכוון כדי למנוע איתורה. בכך הוא מונע ממנה קבורה נאותה, ומוסיף סבל בל יתואר למשפחתה.