מאסר עולם לגבר שרצח את בת זוגו לעיני בנם – עם צרכים מיוחדים

בית המשפטי המחוזי בנצרת גזר ביום שלישי עונש מאסר עולם על בעל שרצח את בת זוגו. בגזר הדין נכתב: "על הסבל הנורא שנגזר על בני המשפחה ועל הילד הקטין שנותר ללא אם, שום עונש או פיצוי לא יכפרו"

הרכב שופטים בראשות בנימין ארבל, שאהר אטרש ויונתן אברהם מבית המשפט המחוזי בנצרת הרשיעו ביום שלישי נאשם, בעבירת רצח ודחו את טענתו החילופית באשר לענישה מופחתת. הנאשם, תושב האזור, הורשע ברצח בכוונה תחילה של בת זוגו לעיני בנה הקטין, ונדון למאסר עולם.
נוכח הדברים במסגרת ההליך המשפטי, נוכח האובדן הנורא שסבל ויסבול בנה של האישה, אשר הינו ילד בעל צרכים מיוחדים, ואשר איבד באחת את תמיכתה החשובה שבעתיים של אמו, קבעו השופטים כי הנאשם גם יפצה את הילד בסך של 258,000 שקלים.

• הנאשם השמיע הנאשם, במספר הזדמנויות, איומים על חייה של האישה בפני קרובי משפחתה

הנאשם והנרצחת ניהלו מערכת יחסים זוגית במשך כעשרים שנה, כאשר לפני עשור נולד בנם המשותף. בעשר השנים האחרונות חיו השניים יחד עם הקטין, תחילה באזור המרכז והחל משנת 2009 עברה המשפחה להתגורר במושב באזור שם הם גם בנו את ביתם.
ל פי המפורט בכתב האישום, לאחר המעבר למושב, ניסה הנאשם להמשיך ולהחזיק בעסק שניהל באזור המרכז, אולם התקשה בכך עקב המרחק הרב בינו לבין מקום מגוריו. העסק החל לצבור חובות כספיים, אשר אילצו את הנאשם למכור אותו, והוא נותר ללא עבודה. הנאשם ביקש מאשתו למכור את הבית ולשוב להתגורר באזור המרכז ולאחר שסירבה – ביקש לקבל את חלקו בשוויו של רכושם המשותף, על מנת שיוכל לעבור בעצמו.
במהלך שלוש השנים שקדמו להגשת כתב האישום התפתח בין הצדדים סכסוך על רקע המחלוקת בנוגע לאופן בו יש לחלק את רכושם המשותף והם המשיכו להתגורר באותו בית, בחדרים נפרדים. עוד מסופר בכתב האישום כי במהלך אותה תקופה השמיע הנאשם, במספר הזדמנויות, איומים על חייה של האישה בפני קרובי משפחתה, עד שגמלה החלטה בליבו להמיתה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ב-15 ליוני, שנת 2015, לאחר ששהה כחודש וחצי בתל אביב, שב הנאשם אל הבית שבמושב. למחרת, בסמוך לשעה שש בבוקר, ישב הנאשם בפינת האוכל בבית ושתה קפה כשברשותו סכין בה הוא הצטייד מבעוד מועד. בסמוך לשעה רבע לשבע בבוקר, בעת שהבחין הנאשם במנוחה יוצאת מהחדר אותו חלקה עם הקטין, החליט לממש את שהחליט. על מנת להוציא את החלטתו אל הפועל הוא קם לעבר האישה, דקר אותה מספר דקירות באמצעות הסכין בצווארה, חתך אותה בגבה וכן פצע אותה בכפות ידיה, והכל לנגד עיניו של הקטין. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למנוחה ארבעה פצעי דקירה בצוואר ובבסיסו, מלפנים ומאחור. האישה נפטרה כתוצאה מפצעי הדקירה בצווארה, אשר גרמו לאיבוד דם נרחב, וקטיעה של קנה הנשימה שמנעה כניסת אוויר לריאותיה. בעקבות מעשיו אלה של הנאשם הוגש נגדו כתב האישום המייחס לו, כאמור, ביצוע עבירה של רצח.

• "הילד איבד באחת את תמיכתה החשובה שבעתיים של אמו"

השופטים כתבו כי הראיות מצביעות על כך כי פעל בכוונה לקטול את האישה, תוך מודעות לתוצאות מעשיו וחפץ בהגשמתן.
מסקנתנו החד משמעית לפיה ארבע הדקירות הקטלניות אותן דקר הנאשם את האישה לא היו נחוצות וחרגו מתחום הסביר.
בגזר הדין נכתב: "על הסבל הנורא שנגזר על בני המשפחה ועל הילד הקטין שנותר ללא אם, שום עונש או פיצוי לא יכפרו. נוכח כל האמור, אנו מחליטים לגזור על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק, דהיינו מאסר עולם. באשר לפיצוי, נוכח הדברים ששמענו, נוכח האובדן הנורא שסבל ויסבול בנה של האישה, אשר הינו ילד בעל צרכים מיוחדים, ואשר איבד באחת את תמיכתה החשובה שבעתיים של אמו, אנו קובעים כי הנאשם יפצה את הילד בסך של 285.000 שקלים".