לראשונה בצפון: מכשיר דפיברילטור חולץ מהלב באמצעות לייזר

מומחי מערך הלב של המרכז הרפואי פוריה חילצו מכשיר דפיברילטור ישן עם שתי האלקטרודות, מתוך ליבו של אליעזר מצליח, 67, תושב הצפון. הפעולה המורכבת בוצעה באמצעות מכשיר לייזר חדשני שנרכש לאחרונה, ללא צורך בניתוח לב פתוח

במערך הקרדיו ווסקולארי של המרכז הרפואי פוריה, ביצעו ביום חמישי, לראשונה, פעולה מורכבת של חילוץ מערכת ישנה של מכשיר דפיברילטור עם שתי האלקטרודות, מתוך ליבו של מטופל. המטופל, אליעזר מצליח(67), תושב הצפון, הגיע למחלקה הקרדיולוגית במצב של זיהום קשה סביב האלקטרודות של המכשיר שהותקן לו לפני שנים. "מדובר בסיכון גדול, זיהום כזה בהחלט יוצר מצב מסכן חיים. הדרך היחידה לטפל במצב קשה כזה, היא להוציא את כל המערכת מתוך הלב", מדגיש ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה .
חילוץ המכשיר והאלקטרודות בוצע תוך שימוש במערכת לייזר חדשה ומתקדמת אשר נרכשה ע"י המרכז הרפואי, לאחרונה. ד"ר מרעי ציין כי "הפעולה הייתה מורכבת בשל סוג האלקטרודות, אחת מהן בעלת שני סלילים, מה שהעלה את רמת המורכבות של הפעולה ואת רמת הסיכון שלה. למרות זאת, הצלחנו לבצע את החילוץ, ללא כל סיבוכים וללא צורך בפתיחת בית החזה. הוצאת המערכת שהזדהמה מעלה את הסיכוי שהטיפול האנטיביוטי יהיה אפקטיבי והמטופל יוכל להתגבר על הזיהום הקשה."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר גיא רוזן, אחראי שירות פרפור פרוזדורים, אשר צבר ניסיון רב עם מערכת הלייזר במהלך השתלמותו בארה"ב בשנים האחרונות, הוסיף "הוצאת מערכות קוצב או דפיברילטורים מושתלים ישנים הינה פעולה מורכבת, בעיקר בשל התפתחות רקמת צלקת והידבקויות סביב האלקטרודות המושתלות העוברות בתוך הוריד אל הלב. מערכת הלייזר שנרכשה מאפשרת 'לקלף' את הרקמה סביב האלקטרודה ולשחררה כך שתתאפשר הוצאתה הבטוחה החוצה. לשמחתנו, הפעולה עברה בהצלחה רבה, והמטופל הועבר להמשך התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ לב".
שעות ספורות לאחר הפעולה, מצליח כבר חש הרבה יותר טוב, "היו לי הרבה חששות מהפעולה הזו אבל הצוות כאן היה מקצועי ומיומן. לפני הפעולה הזו לא הייתי יכול לקום מהמיטה, הרגשתי רע, הייתי מאד חלש. עכשיו, אני כבר מרגיש אחרת, הרבה יותר טוב".