למה חובה לעשות ביטוח חובה ולא מומלץ לוותר על ביטוח מקיף

מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח מקיף, מה המשמעות של פוליסה תקנית ולמה לא כדאי לוותר על הביטוח המקיף, למרות שמדובר בהוצאה נוספת? רגע אחרי שקניתם רכב ורגע לפני שאתם בוחרים ביטוח, קראו את המאמר שיעשה לכם סדר.
המחשה(פוטוליה)

אם יש לכם רכב, דבר אחד בטוח, אתם חייבים לעשות ביטוח – לפחות ביטוח חובה. האמת היא שגם ביטוח מקיף מומלץ מאוד לרכוש, מיד נסביר מדוע. ראשית, נעמוד על ההבדלים בין ביטוח חובה לביטוח מקיף.

• ביטוח חובה – מה הוא מקנה?

ביטוח חובה הוא ביטוח שכשמו כן הוא – חובה לרכוש אותו. ביטוח חובה הוא כל כך חשוב וחיוני, עד כי המדינה החליטה לחייב כל מי שיש לו רכב לבטח אותו בביטוח חובה. במידה שהוא נוהג ברכב ואין לו ביטוח חובה, הוא מפר את החוק וצפוי לעונש.
ביטוח חובה לרכב הוא מעטפת ההגנה הראשונה שלכם מפני נזקים שעלולים להיגרם מתאונה עם הרכב, אך הכוונה לנזקי גוף בלבד. מי שמקבל כיסוי במקרה כזה הוא הנהג ברכב, נוסעי הרכב, נוסעים בכלי רכב אחרים שהיו מעורבים וגם הולכי רגל. הסיבה לכך שמדובר בביטוח חובה היא ההבנה שבהיעדר כיסוי כזה, ייתכן שאנשים לא יוכלו להשתקם מהנזק שנגרם להם. מדינת ישראל מייצרת באמצעות ביטוח החובה רשת ביטחון כלכלי לכל מי שנפגע פיזית בתאונת דרכים, הן לעניין הטיפול הרפואי לו הוא נדרש, והן לעניין פיצוי בגין נזקים ארוכי טווח שנגרמו לנפגע, כגון נכות.
המדינה אף ניסחה פוליסה תקנית, עם תנאים בסיסיים הקבועים עפ"י החוק, כך שחברות הביטוח לא יכולות לבחור להוריד סעיפים מסוימים מהפוליסה.

ביטוח מקיף – מעטפת ההגנה שמשלימה את התמונה

כאמור, יתרונות הביטוח החובה רלוונטיים רק למי שנפגע גופנית. ומה באשר לרכוש, לרכב עצמו? ומה באשר לגניבת הרכב? מי שרוצה באמת להיות מכוסה, צריך לרכוש גם ביטוח מקיף. ביטוח מקיף כשמו כן הוא – מקיף, והוא מעניק ביטוח מקיף לנזקים שנגרמו לרכב במקרים כגון: פגעי מזג אוויר, שריפה, תאונת דרכים, וכיסוי מפני פריצה או גניבה. מעבר לכל אלה, הוא כולל גם ביטוח צד ג', כך שאם הרכב שלכם גרם נזק לרכב של מישהו אחר, לא תצטרכו לשלם על תיקון הרכב שלו – הביטוח שלכם יכסה את ההוצאה.
גם לגבי הביטוח המקיף הגדירה המדינה פוליסה תקנית, עם תנאים בסיסיים הקבועים בתקנות, אבל שימו לב – לביטוח כזה יש גם הרחבות שהופכות אותו למקיף במיוחד, כמו כיסוי לשבר בשמשות, שירותי דרך וגרירה ועוד.

הוצאה קבועה קטנה שמונעת הוצאה חד פעמית גבוהה

אין ספק שההוצאה על ביטוח חובה ומקיף היא הוצאה מכבידה. היא מתלווה להוצאות אחרות שיש לנו על הרכב, כמו הוצאות דלק, תיקונים, חניה, טיפולים שגרתיים ועוד, אבל כמו בכל ביטוח, גם כאן חייבים לזכור: מדובר בהוצאה קבועה קטנה יחסית, בהשוואה להוצאה החד פעמית הגבוהה שעלולה לנחות עליכם כרעם ביום בהיר. בסופו של דבר, השמירה על הרכב לא תלויה רק בכם. אתם תלויים גם בנהגים אחרים על הכביש, בהולכי רגל ובבני משפחה נוספים שנוהגים ברכב. הסיכוי שהרכב יינזק במהלך נסיעה בכביש או אפילו בחניה קיים כמו גם הסיכוי שהרכב ייגנב.
לכן, כאשר אתם מתלבטים לגבי רכישת של ביטוח מקיף בנוסף לביטוח החובה, כדאי תסתכלו על התמונה הגדולה ותדמיינו מה עלול לקרות במקרה של תאונה או גניבה.
כדאי גם לזכור לעשות השוואת מחירי ביטוח בכל שנה מחדש, מפני שהתחרות בענף גדולה וגם המצב האישי שלכם עשוי להשתנות.
כלל ביטוח ופיננסים מציעה מגוון מסלולים בביטוח רכב כגון: מסלול כלל מטראז', תכנית ביטוח לרכב ללקוחות שנוסעים מעט ורוצים לחסוך הרבה ומסלול כלל BEHAVE, מסלול ייחודי בביטוח המקיף לרכב, המעניק לנהגים טובים הנחה בכל חודש בהתאם לאיכות הנהיגה ולכמות הנסועה.
האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.