ליזום. להשפיע. להוביל: מנהיגות נשית-יזרעאלית

הן משתייכות לקהילת נשים מחוברות ומשפיעה, קיבלו ארגז כלים רוחני ומעשי במטרה לקדם דור של מנהיגות נשית ובטוחות כי יחוללו ויובילו שינויים מבורכים במרחבי המועצה. קורס ייחודי ומרתק להכשרת מנהיגות נשים הסתיים בעמק יזרעאל. צילום: דוברות המועצה

בוגרות ההכשרה

בשנים האחרונות סוגיית העצמת נשים מדוברת ומוצפת בשיח של החברה הישראלית- מתוך רצון ומטרה לאפשר לנשים שנמצאות מחוץ לצמתים בהם מתקבלות ההחלטות של חיינו, להצטרף ולהיות חלק מהם. במועצה האזורית עמק יזרעאל מקדמים שיח לצד צד מעשי, במטרה שהנשים יהיו שותפות אקטיביות בהחלטות הנוגעות לכלל תחומי החיים.
במסגרת זו הסתיימה לאחרונה הכשרת מנהיגות נשית מקומית במועצה בה לקחו חלק 27 נשים מ-15 יישובים, וממנעד רחב של גילאים ומגזרים.
ההכשרה שנערכה בבית המועצה נמשכה לאורך שמונה מפגשים והיא אפשרה לקיים תהליך התפתחותי מצמיח, להשתייך לקהילת נשים משפיעה, להעשיר את ארגז הכלים הרוחני והמעשי שלהן ולחולל שינויים מיטביים בחייהן ובסביבתן.


"המודל הזה הוא תוצר של תהליך אסטרטגי מובנה ומעמיק, על פי נושאים שנקבעו. אנו בטוחות שלכל אחת מנשים יהיה עתה הרבה מה לתרום ולהציע בתחומים רבים במרחב שלנו ובין היתר בחינוך, תרבות, ספורט וקהילה"


אט אט קבוצת הנשים התגבשה והיא נחשפה תכנים מרתקים עם מיטב המרצות והמאמנות, בהנחייתה של שלומית אוחיון שנצר: 'מבוא למגדר' עם שלי רפפורט, 'המנהיגה שבי' עם דלית קרני – פסיכותרפיסטית גוף-נפש, 'חסמים ואמונות מגבילות' עם שני קדמי צוקרמן – NLP TRAINER, 'להוביל את השינוי' עם נורית חוש – מאמנת ומנחת קבוצות, ו- 'אמנות הסטוריטלינג' עם גלית אקרמן ברש.

• "זמנן של נשות העמק הגיע והוא כאן"

מיכל ניר ארבץ, מנהלת האשכול המזרחי במחלקת ישובים, ונורה סדן, מ"מ המחלקה לקידום שוויון מגדרי במועצה, שהובילו את ההכשרה, אמרו: "זו התרגשות גדולה לסיים את ההכשרה עם 27 משתתפות.
כחלק מהתוכנית האסטרטגית של המועצה בתחום קידום השוויון המגדרי, יזמנו ופתחנו את ההכשרה על מנת להכשיר דור של מנהיגות נשית-מקומית ויישובית במועצה. המודל הזה הוא תוצר של תהליך אסטרטגי מובנה ומעמיק, על פי נושאים שנקבעו. אנו בטוחות שלכל אחת מנשים יהיה עתה הרבה מה לתרום ולהציע בתחומים רבים במרחב שלנו ובין היתר בחינוך, תרבות, ספורט וקהילה. כמו כן אין לנו ספק שנראה את הנשים מובילות בשדרות מרכזיות ומשפיעות במועצה, במליאה ובמקומות שבהם מתקבלות ההחלטות החשובות. שמחנו לראות את הנשים מתחברות ומתגבשות, מקפידות להגיע לכל מפגש ומפגש ולהפיק את המיטב מההכשרה הזו. הן פרגנו אחת לשנייה, תמכו והעצימו, ובחנו איך הן יכולות להתחזק ולהשתפר בעזרת הכוח הנשי".

מיכל ניר ארבץ, מנהלת האשכול המזרחי במחלקת ישובים (משמאל) והמנחה שלומית אוחיון שנצר. צילום: דוברות המועצה
מיכל ניר ארבץ, מנהלת האשכול המזרחי במחלקת ישובים (משמאל) והמנחה שלומית אוחיון שנצר

במועצה הוסיפו כי כבר בקרוב צפויים מפגשי המשך במסגרת מעגל משפיעות שבוגרות ההכשרה יפעילו. "המטרה בסוף שהנשים הללו יובילו תהליכים ברמה הפרקטית ולא רק בהיבט של שיח שמדבר על העצמה נשית".
לירון עיני, אחת מהמשתתפות בהכשרה, אמרה כחלק מדברי הסיכום שהוקראו: "על קירות המליאה מוטבעות מילות השיר של המשורר הלאומי נתן אלתרמן: 'נומה עמק ארץ תפארת, אנו לך משמרת'.
אז עמק יקר אל תנום ואל תישן כי זמנן של נשות העמק הגיע והוא כאן, ועוד נביא את השינוי, זה רק עניין של זמן! תודה למועצה ולכל העוסקים במלאכה על הזכות לקחת חלק בהכשרה החשובה הזאת".