ליהנות מהגיל השלישי – איך לבחור דיור מוגן איכותי?

מעבר לדיור מוגן – האם לעשות את הצעד הזה, ומה הם מציעים?
צילום(pexels.com)

טכנולוגיות חדשניות וטיפולי יופי מתקדמים כמו אנטי אייג'ינג, מסייעות לעכב (במידה מסוימת) את ההזדקנות.
יחד עם זאת, מכיוון שעדיין לא המציאו מכונת זמן או משהו שיכול לעצור את השנים, אנחנו ממשיכים להתקדם בשנים.
אבל, אם בעבר הגיל השלישי יכול היה להישמע כמו מילת גנאי, היום יש לא מעט דברים טובים ומזמינים שמגיעים עם הגיל הזה – ואחד מהם זאת האפשרות לעבור לדיור מוגן.
כאמור, הודות לטכנולוגיה אנשים בגיל השלישי נראים טוב יותר, מרגישים צעירים יותר והודות לרפואה המתקדמת גם נהנים מבריאות טובה יותר.
כך שהם מגיעים לגיל השלישי שכבר אין להם מחויבויות או דאגות (בכל זאת, הילדים כבר גדלו ודואגים לעצמם) וכל מה שנשאר להם לעשות זה לדאוג לעצמם.

• מעבר לדיור מוגן – האם לעשות את הצעד הזה?

אז לפני שניגשים לבחירת דיור מוגן, יכולה לעלות השאלה אם בכלל כדאי לעשות את הצעד הזה.
בכל זאת, בני הגיל השלישי שהם עדיין עצמאיים ויכולים לדאוג לעצמם, יכולים לבחור באפשרות של להישאר בביתם.
ובכן, אין כל רע בהחלטה להישאר בבית – במידה ומדובר באנשים פעילים, שיש להם חיי חברה ועניין, אין באמת שום סיבה שהם יעזבו את הבית.
לעומת זאת, אם מדובר באנשים שמרגישים שחסר לכם משהו, שרוצים שינוי או שמעוניינים בחיי חברה פעילים יותר ובמגוון רחב של אפשרויות בילוי ותרבות, האפשרות של מעבר לדיור מוגן היא בהחלט משהו שחשוב להעלות על הפרק.

דיור מוגן – מה הם מציעים?

ובכן בתי דיור מוגן מציעים יחידות דיור מעוצבות ומאובזרות – אשר יכולות להיות דירות סטודיו או דירות בנות 2 ואפילו 3 חדרים.
בחלק מהמקומות מתאפשר להסתייע בשירותיו של מעצב פנים, כך שניתן להתאים את הדירה באופן פרטני לצרכיו ולטעמו של הדייר.
מעבר לכך, בבתי דיור מוגן ניתן ליהנות ממגוון רחב של מתקנים מסוגים שונים ובין היתר: בריכת שחייה, חדר כושר, חדר אוכל אשר מגיש 3 ארוחות ביום, אולם חוגים ומגוון רחב של פעילויות.
מעבר לכך, המקום מספק לדיירים מגוון פעילויות כמו: הרצאות, טיולים ועוד..

אז איך לבחור דיור מוגן?

ובכן, יש לא מעט פרמטרים אשר יסייעו לכם לבחור בית דיור מוגן מתאים ובין היתר:

  • מיקום – חשוב למקד את החיפש באזורים הרלוונטיים – בין אם זה קרוב לאזור המגורים ובין אם זה ליד הילדים (מה שיקל עליהם להרבות בביקורים).
  • מחיר – יש לקחת בחשבון שהעלות של מגורים בידור מוגר הינה גבוהה במיוחד. כאשר, בחלק מהמקרים הדיירים נדרשים לשלם סכום פיקדון גבוה וזאת בנוסף לתשלומים חודשיים גבוהים. אז כמובן, שנושא המחיר יכול להשפיע במידה רבה על הבחירה – בהתאם ליכולות הכלכליות של האדם אשר מבקש לעבור לדיור מוגן.
  • שירותים ומתקנים – חשוב לבדוק אלו שירותים ומתקנים מוצעים באותו דיור מוגן ולהבין אם אכן מדובר בהיצע משביע רצון.
  • להגיע למקום – אין דבר טובה יותר להתרשם מהמקום מאשר להגיע לבקר במקום. בהליך הביקור, כדאי לשים דגש על כל הפרמטרים ובין היתר: דגש על הניקיון והאסתטיקה, גודל הדירה והאבזור שלה, מיהם הדיירים – כדאי גם לראות אם הם נראים מטופלים ושבעי רצון.
  • לחפש חוות דעת והמלצות – כדאי לנסות ולחפש חוות דעת והמלצות על אותו בית דיור מוגן הן ממשפחות של הדיירים והן מהדיירים עצמם.

לסיכום, אם החלטתם לעבור לדיור מוגן, ההמלצה היא להשקיע בבחירת המקום המתאים ובמידת הצורך אף להכניס לתמונה איש מקצוע אשר יכול לייעץ וללוות אתכם כל הדרך לעבר הבחירה הנכונה.