לחגוג את חג החנוכה במכוורות בצפון

מכוורת "דבורת התבור" בשדמות דבורה- תקיים את 'חגיגת נרות דונג לחנוכה' עם סדנאות יצירה להכנת מנורת חרס לשמן ונר דונג בריח דבש. צילום: דבורת התבור

לכבוד חג החנוכה מזמינה מועצת הדבש ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, סופגניות עם דבש, התבוננות בכוורת אמיתית, מפגש עם דבוראים ולמידה על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה הקטנה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.
מנתוני מועצת הדבש עולה כי, צריכת הדבש לקראת חגים ומועדים נמצאת בעלייה זה מספר שנים. עם המודעות הבינלאומית הגוברת לאורח חיים בריא, נצרך הדבש כממתיק טבעי של הטבע, המשמש כממרח וכן לבישול ובחג החנוכה נאכל עם סופגניות ומתוקים.
מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך: "המכוורות ברחבי הארץ פותחות את שעריהן לביקור ומזמינות ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה, המשלבת את ערכי חג האורים. הילדים ילמדו כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת (הפרייה) 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ואחראית על ייצור המזון לכולנו".
לקראת החנוכה קוראת מועצת הדבש לציבור הישראלי, לתמוך בתוצרת הארץ ולרכוש דבש איכותי ישירות מדבוראי ישראל, המקיימים מכירה ישירה של דבש במכוורות או באמצעות משלוחים. המלצות לביקור במכוורות בצפון הארץ

• מכוורת "דבורת התבור" בשדמות דבורה

תקיים את 'חגיגת נרות דונג לחנוכה' עם סדנאות יצירה להכנת מנורת חרס לשמן ונר דונג בריח דבש, סיורים במכון רדיית הדבש, ובאולם גידול אלפי פקעות המשי היחיד בארץ. להזמנות: 04-6769598, 050-5637645.

• מכוורת "הכל דבש" ביסוד המעלה

בחג החנוכה מזמין הדבוראי עמית יוסף לפעילות חנוכה- טעימות דבש גלילי, סרט על עולם הדבורה והדבש, וסיור בין מחלקות מפעל הדבש. להזמנות: .050-9518181

• משק "אופיר" באלון הגליל

ממוקם בלב חורשה נעימה, בו מכוורת, יקב בוטיק וכרם, במקום טעימות ממגוון הדבש הזני, יין וגבינות, ועוד. להזמנות: 04-9861466.

• מכוורת 'גליל דן'- (ליד קיבוץ דפנה)

בחנות הבוטיק מגוון רחב של דבש זני, לצד מוצרי בריאות מהכוורת, ניתן לבצע משלוחים. להזמנות: 04-6947826.

• מכוורת "רייקין" בשדה אליעזר

מכוורת משפחתית, בת שלושה דורות של דבוראים, המייצרים דבש טהור ואיכותי, שניתן לקנות מהם ישירות. להזמנות: 054-5240024.

• מכוורת "דבש מכמנים"

הדבוראים רוני ורוקי רק, מזמינים לסיור מודרך במכון הרדייה, ולסדנאות הכנה ופיסול נרות דונג, טעימות דבש ועוד. להזמנות: 052-2476768.

• מכוורת "יערת הדבש" באלוני אבא

מכירת דבש וסיורים מודרכים במכוורת, פעילות לילדים, לבישת חליפת דבוראי ועוד. להזמנות: 054-4437402.

• מכוורת "הבוסתן" בפקיעין

הדבוראי ג'מאל חיר, משלב בין אירוח דרוזי ופעילויות להכרת עולם הדבורים. להזמנות: 052-2477897.

מנתוני 'מועצת הדבש': צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-6,200 טון בשנה. בישראל מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות.