לוחמת רשת – כל המידע הנחוץ

תחום הסייבר מגלם בתוכו שורה ארוכה של סיכונים והדרך להתמודד איתם היא להפעיל מערכות הגנה לאבטחת רשת. בנוסף, כדאי להכיר שיטות אבטחת מידע שונות ולייעל את השימוש במרחב הקיברניטי

המרחב הקיברנטי כולל בתוכו את כל מה שקשור לאינטרנט ולרשתות תקשורת בין מחשבים. אחד הכינויים הנפוצים למרחב הזה הוא "סייבר", ובאופן עקרוני הוא מורכב מחומרה, תוכנה והגורם האנושי. על אף יתרונות רבים שכל אחד מאתנו יכול לזהות בסייבר, הוא מטבע הדברים מגלם בתוכו גם סיכונים מסוימים.
לוחמת סייבר היא פעולה שננקטת על ידי אדם פרטי, מדינה או ארגון במטרה לחדור ולהסב נזק למערכת המחשוב של היריד. התוקף הוא זה שמגדיר מהי מערכת מחשב ובאיזה אופן לתקוף אותה. כמו כן, בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על סייבר טרור ועל השימוש ברשת האינטרנט כדי לבצע פעולות גרילה.

• מה הקשר בין אבטחת מידע וסייבר?

לוחמת סייבר, או בעברית מלאה "לוחמת רשת", היא פעולה שננקטת על ידי גופים שונים תוך כדי חדירה למרחב הקיברניטי של היעד. באמצעות פעולות מן הסוג הזה ניתן למשל לגנוב מידע, להתקין רוגלה ולהשתמש בסוס טרויאני כדי לשבש פעילות בתוך המרחב הקיברנטי עצמו. בנוסף, לוחמת סייבר מכילה את כל הכלים שמיועדים לאיסוף מודיעין עבור גופי ביון וחברות מודיעין עסקי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


למזלם של המשתמשים הפשוטים, יש דרכים להתגונן מפני לוחמת רשת. הדרך הטובה ביותר היא לבצע אבטחת מידע ולהגן מפני גישה, שימוש, חשיפה, ציתות, שיבוש או העתקה של מידע מצד גורמים לא מורשים. היות והשימוש העיקרי באינטרנט מבוסס על מידע, מודלים של אבטחת מידע מוכיחים את היעילות שלהם גם בכל הנוגע ללוחמת סייבר כללית.

• כך מאבטחים את המידע שלכם

מערכות מידע עומדות בפני סיכונים על בסיס יום יומי ומכאן נובעת החשיבות של אבטחת מידע וסייבר מסביב לשעון. ההגנה עשויה להיות על המידע עצמו, על זמינות המידע והמערכת ועל שלמות ואמינות המידע. מודלים אחרים מגנים על מערכות החומרה, התוכנה והתקשורת ביניהן ועל אנשים שמשתמשים בטכנולוגיות ובמרחב הקיברנטי כדי להעביר מידע מאחד לשני.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מערכות אבטחת מידע וסייבר פרוסות בחתכים שונים בארגונים עסקיים ומהוות חלק בלתי נפרד גם מהשימוש במחשבים פרטיים או טלפונים ניידים. ככל שהתלות במרחב הקירבניטי עולה, כך מתחדד הצורך באבטחת מידע היקפית ובעיקר יעילה. מעבר לכך, יש המון כלים לאבטח חומרה וקושחה ותקני אבטחת מידע שמיושמים על ידי גופים רשמיים בארץ ובעולם.
לסיכום, לוחמת רשת מתמקדת במרחב הקיברניטי וכך משפיעה בכל רגע נתון על מיליוני אנשים. הלוחמה מתבצעת על ידי גופים או אנשים פרטיים וניתן להתגונן מפניה באמצעות מערכות אבטחת מידע. הדבר החשוב הוא לבחור מערכות אבטחה שעולות בקנה אחד עם סוג האיום ושיטת הפעולה שלו.