לא רק 'נופית': משרד התחבורה הודיע גם על חיבור מסילת הרכבת לנוף הגליל

בשורה תחבורתית חשובה: העיר נוף הגליל תחובר למסילת הגליל באמצעות שתי תחנות. האחת, בפארק התעשייה העירוני ״ציפורית" והשנייה במחלף המוביל – אליה ניתן יהיה להגיע ישירות מנוף הגליל באמצעות רק"ל 'נופית״. צילום: דוברות נוף הגליל

בסיכום ישיבה ממושכת שהתקיימה היום במשרד התחבורה בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב וראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, נמסרה ההחלטה על חיבור נוף הגליל למסילת הגליל באמצעות שתי תחנות: האחת בפארק התעשייה העירוני ״ציפורית" והשנייה במחלף המוביל – אליה ניתן יהיה להגיע ישירות מנוף הגליל באמצעות רק"ל 'נופית״.
בכך, מסילת הגליל תשרת את תושבי נוף הגליל ותחזק את חיבור העיר למרכז.
"גם בזמן המלחמה, אנו לא עוצרים לרגע וממשיכים לקדם את נוף הגליל הן בעבודות להקמת הרכבת הקלה נופית והן בחיבורה לרכבת הגליל כך שתושבי העיר יהנו ממערך תחבורה מתקדם כיאה לבירת מחוז הצפון." אמר ראש העיר רונן פלוט וציין כי תכנית זו משתלבת הייטב עם חזון של משרד התחבורה לחבר עד סוף העשור את ישראל כולה – מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום – ברשת מסילות רכבת.
מסילת הגליל תחבר את מסילת כרמיאל – קרית שמונה עם מסילת מנשה וכך תשלים את הרצף המסילתי, שיאפשר תנועת רכבות זורמת במסדרון המזרחי הארצי, כולל לנתב"ג, ירושלים ודרומה לאילת, ללא מעבר דרך חיפה.
נוסף על החיבור למרכז הארץ, המסילה תחבר גם בין כל יישובי הגליל העליון, התחתון והמערבי, ותשתלב בתוכניות הפיתוח של היישובים ומוקדי התעסוקה במרחב.