לא רק "דעאש": ישראלי הצטרף ל – "ג'בהת אל נוצרה"

ישראלי תושב האזור, למד להכין פצצות, התאמן בכיבוש יעדים,  עשה שימוש בכלי נשק רבים ושונים מאקדח ועד מטול RPG ורימונים

השופט אברהם אליקים מבית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע אזרח ישראלי שיצא לסוריה והצטרף לארגון ג'בהת אל נוצרה. הנאשם, תושב כפר באזור, ערבי אזרח ישראל יצא שלא כדין מתחומי מדינת ישראל,  הסתנן לסוריה באופן בלתי חוקי ושהה שם כחצי שנה. בתקופת שהייתו בסוריה התאמן באימונים צבאיים אסורים, בחלק מהזמן חבר לארגון ג'בהת אל נוצרה שהוכרז כהתאחדות בלתי מותרת לאחר עזיבתו את הארץ.

השופט אליקים השתכנע כי "ארגון ג'בהת אל נוצרה" מהווה שלוחה של אל קעידה, הוא לא הוקם רק כדי להילחם במשטרו של אסד, מדובר בארגון סלפי ג'יאהדי אסלאמי שהפלת משטר אסד היא חלק מתוכנית אזורית כוללת שלו מתוך כוונה להנהיג משטר אסלאמי באיזור לרבות במקומה של מדינת ישראל, וכל זאת תוך שימוש באלימות לשם השגת מטרותיו".

בית המשפט ציין כי הנאשם בחר במודע להצטרף לארגון זה שתאם את האידיאולוגיה האסלאמית הקיצונית בה תמך בעצמו. אמנם לא הוכח כי לנאשם היו כוונות אישיות לפגוע במדינת ישראל, אך אין בכך כדי להלבין את מעשיו.
הוא עבר סדרה ארוכה של אימונים מגוונים במהלך חצי שנה עת הצטרף לארגונים שונים ובכללם ג'בהת אל נוצרה ובמקומות שונים, ובכלל זה למד להכין פצצות, התאמן בכיבוש יעדים,  עשה שימוש בכלי נשק רבים ושונים מאקדח ועד מטול RPG ורימונים.

נקבע כי לא מדובר בהתנהגות הרפתקנית אלא התנהגות של מי שרצה להיות חלק מארגון טרור ואפילו למות כשאהיד כחלק מג'יאהד בו בחר לטול חלק.
לאור האמור הרשיע את הנאשם בכל העבירות המיוחסות לו בכתב האישום: עבירות של יציאה שלא כדין, אימונים צבאיים אסורים, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, ביצוע עבודה ומתן שירות בשביל התאחדות בלתי מותרת, ושיבוש מהלכי משפט.

אולי יעניין אותך גם: