כללית AI -עידן חדש ברפואה מנבאת, יוזמת ומונעת

הפלטפורמה החדשה תאפשר, לראשונה בעולם, למנוע מחלות טרם התפרצותן ולספק המלצות לטיפול ולמניעת מחלות המותאמות אישית לנתוניהם של מטופלי כללית ולספרות המקצועית העדכנית ביותר בתחום

פלטפורמה ייחודית ומתקדמת מבוססת בינה מלאכותית (AI) שולבה ככלי עזר במערכות המידע של רופאי ורופאות המשפחה. פלטפורמה זו מהווה סנונית ראשונה במעבר לעידן של רפואה מנבאת, יוזמת ומונעת העוסקת במניעת התפרצות מחלות, מניעת הידרדרות של מחלות שאובחנו והתאמת טיפול בהתאם למידע ולפרופיל הרפואי של כל מטופל. הפלטפורמה החדשה תאפשר, לראשונה בעולם, למנוע מחלות טרם התפרצותן ולספק המלצות לטיפול ולמניעת מחלות המותאמות אישית לנתוניהם של מטופלי כללית ולספרות המקצועית העדכנית ביותר בתחום.
הפלטפורמה ששמה C-Pi (Clalit Proactive-Preventive interventions) מצליבה את כל המידע הרפואי הקיים לגבי מטופל מסוים אל מול המידע העדכני ביותר מהספרות הרפואית ומספקת לצוות הרפואי המלצות בנוגע לבדיקות הנדרשות ולטיפולים המומלצים עבורו.
המערכת תוכננה כך שתוכל לנתח כמויות אדירות של מידע אישי של המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו אל מול ההנחיות הקליניות והמידע הקליני העדכני ביותר הקיים. המערכת משקללת את כל הנתונים ומנגישה אותן לרופא המטפל באופן מיידי. הצוות הרפואי יכול ליצור קשר עם המטופל בנקודת זמן קריטית כדי להמליץ על בדיקות אבחון ואמצעים למניעת מחלה ועל ידי כך להציע את המעקב והטיפול הרפואי המדויק והנכון למטופל.
הפלטפורמה מעמידה לרשות רופאי המשפחה סט כלים ייחודי מבוסס בינה מלאכותית (AI) שבאמצעותו ניתן לזהות את המטופלים הנמצאים בסיכון ונדרשת עבורם התערבות רפואית יזומה כדי למנוע מחלה או הידרדרות במצבם. כבר היום, הפלטפורמה מאפשרת למנוע ולטפל במחלות כמו סוכרת, שברי צוואר ירך בשל אוסטיאופורוזיס, מחלת כבד נגיפית מסוג C ועוד.
אלי כהן, מנכ"ל כללית: "כארגון בריאות מוביל אנו פועלים רבות בתחום המחקר והחדשנות כדי להוביל לעידן של רפואה מנבאת, יוזמת ומונעת. אנו משלבים כלי בינה מלאכותית במערכות המידע שלנו כדי שהצוותים הרפואיים יוכלו להעניק את הטיפול הרפואי המיטבי והמותאם לכל מטופל ומטופלת וכך להעניק שירות מיטבי ומותאם אישית".
"ה- C-PI הינה מערכת תומכת החלטה ייחודית, עזר לרופא, אשר משלבת רפואה מותאמת אישית הנגזרת ממאפייני תחלואת המטופל, מאגרי מידע, בינה מלאכותית ואלגוריתם מיחשובי מורכב. במציאות שבה ההנחיות הקליניות מתעדכנות בקצב מסחרר, המערכת ממפה אלגוריתמים קליניים שמתבססים על הקווים המנחים העדכניים ביותר במגוון נושאים ומצליבה אותם עם המידע הרב שנמצא בתיק של כל מטופל. בימים אלו אנו עמלים על חיבור אמצעי ניטור מרחוק כמו לחץ דם וערכי סוכר בדם, בביתו של המטופל ישירות למערכת ה-C-PI אשר תתריע לצוות הרפואי על כל שינוי בערכי המדידה ותמליץ על שינוי או תוספת בטיפול הרפואי תוך כדי בקרה של הרופא המטפל. הפלטפורמה פותחה בכללית במשך כשנתיים וחצי, על ידי צוותים רפואיים, צוותי מערכות המידע, וצוותי החדשנות של כללית. היא נמצאת בתהליכי הטמעה וכבר שולבה אצל רופאות ורופאי משפחה במחוז צפון בכללית ובפריסה ארצית. זו פלטפורמה ייחודית המאפשרת לנבא ולמנוע חולי על ידי המלצות המותאמות אישית לכל מטופל ומטופלת" סיכם ד"ר מרדכי דיין, מנהל מחוז צפון בכללית.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|