"כללית ממשיכה להוביל באיכות רפואית, ברפואה דיגיטלית ובשירות"

מגוון השירותים, המענה הרפואי האיכותי, הפיתוח, השדרוג וההשקעה: ד"ר מרדכי דיין, מנהל מחוז צפון בכללית מסכם שנה

"כללית ממשיכה להוביל באיכות רפואית, ברפואה דיגיטלית ובשירות עם מגוון השירותים הרחב ביותר ועם מענה רפואי איכותי ומתקדם עם סל בריאות מקיף בשיתוף בתי החולים בסביבה", אומר ד"ר מרדכי דיין, מנהל מחוז צפון בכללית.
"לכללית פריסת מרפאות רחבה באזור עפולה והעמקים וניתן לקבל שירות רפואי במרפאות ראשוניות ועצמאיות, במרכז לבריאות האישה, במכון השד ובממוגרפיה, במרכזי בריאות הילד ובמכון להתפתחות הילד, בבתי המרקחת, במכוני השמיעה והדיבור, במכוני הרנטגן, במכוני הפיזיותרפיה ובמכוני הריפוי בעיסוק, בבריאות הנפש למבוגרים ולילדים, ביחידות להמשך טיפול, במשלימה, באסתטיקה, במרפאות סמייל, במרכזי הרפואה יועצת ובמוקדי הלילה.
ההורים, המורות והגננות מודעים היום הרבה יותר למשמעויות של עיכוב התפתחותי ולהשלכותיו על הילדים, ומכאן נוצר גידול משמעותי בפניות למרכזי התפתחות הילד של כללית, לכן פתחנו מוקד מחוזי להתפתחות הילד הכולל אנשי מקצוע ממגוון תחומים. באמצעות המוקד אנו מבצעים ניתוב ראשוני מהיר, שיחת וידאו לייעוץ ומסלול מותאם לאבחון לטיפול.
המוקד להתפתחות הילד כולל אנשי מקצוע מכלל תחומי התפתחות הילד וצוות אדמיניסטרטיבי שמקבל לידיו את כל מסמכי הבקשות לאבחונים וטיפולים. לאחר ניתוב ראשוני בו מוגדרת הסיבה בגינה הופנה הילד להערכה בתחום התפתחות הילד, כמו גם מידת המורכבות והדחיפות באבחון, ניתנת המלצה למסלול המתאים עבור הילד.
לפני מספר חודשים השקנו מכון להתפתחות הילד חדש במרכז לרפואה יועצת. הצוות המקצועי, שעושה דרך ארוכה יחד, עם מבנה חדשני מרווח ויפיפה ומגוון רחב של תחומי שרות, מהווה מענה מותאם ואיכותי לילדי והורי עפולה והסביבה. המכון החדש מצטרף למרכז לרפואה יועצת עפולה, למרכז לבריאות האישה ולמכון הגסטרו שנמצאים גם הם במבנה זה וחוגגים בימים אלו שנתיים לפתיחתם.
במגדל העמק, בשבועות הקרובים יחלו עבודות חיפוי חזיתות המרפאה ובינואר יערך שיפוץ נרחב של הקומה השנייה ויחלו עבודות להקמת מכון רנטגן.
ברמת ישי חנכנו מרפאה חדשה, ובנוסף לרפואה הראשונית הרחבנו את השירות למטופלים והוספנו רופאים מקצועיים: רופא נשים, אורתופד, רפואת עור, אף אוזן גרון, עיניים, דיאטנית ילדים, אורולוג, רופא ילדים התפתחותי, כירורג כלי דם, אנדוקרינולוג ורופא ריאות.
אנו מאמינים בתקשורת רציפה ושיתוף פעולה בין הגורמים המטפלים (רפואה אינטגרטיבית) ולאחרונה, כללית משלימה הרחיבה את פעילותה ומעתה ניתן לקבל טיפולים באמצעות מטפלים מוסמכים במרפאות כללית מרמת ישי, כפר תבור ובבית שאן.
ממפגשים פרונטליים עם אנשי הרפואה, מטופלים רבים מתנהלים היום באמצעות אמצעים דיגיטליים – תורים בווידאו או בטלפון. השירותים המקוונים של כללית מאפשרים זמינות בכל שעה. ניתן לקבל שירותי רפואת און ליין באמצעות האתר, האפליקציה, Tyto-טייטו (ניתן לקבל שירות רפואי בארץ ובחו"ל), שמאפשר לעבור בדיקות רפואיות בבית ומכשיר אולטרסאונד ביתי לנשים הרות, שמבצעות באמצעותו סריקה ומעקב עם הדרכה מרחוק, זימון בדיקות דם בבית או במקום העבודה, זימון תרופות עד הבית".


"נמשיך לשפר ולהשתפר בכל תחום על מנת שנוכל לספק את הצרכים הרפואיים של תושבי הצפון באופן המיטבי ביותר"


"היום כל מטופל יכול לנהל את התיק הרפואי שלו מכל מקום באמצעות האתר או האפליקציה וניתן להזמין מרשמים, אישור מחלה, סיכום מידע רפואי, הפניות לבדיקות – כאשר הבקשה מוכנה מתקבלת הודעה, לצפות בתוצאות בדיקות וצילומים, להפיק אישורי קורונה, לשלוח בקשה למרפאה להנפקת טפסים אישורים בקשות התחייבויות והחזרים, לזמן תור לכללית סמייל וכל זאת ללא הצורך בהגעה הפיזית למרפאה. ניתן גם לשלוח מייל לרופא המשפחה או למרפאה במסגרת שירות "פשוט לבקש" ולקבל מענה".
במקום להגיע לבית החולים, לכללית מערך אשפוז ביתי למגוון מצבים רפואיים בהם קיימת אפשרות לקבלם באמצעות צוות רפואי מקצועי שמגיע עד הבית ושומר על הרצף הטיפולי.
לסובלים ממחלה כרונית ומרותקים לבית, כאלה שהיו באשפוז אקוטי וזקוקים להמשך טיפול, גם שיקומי וגם רפואי, אנו מעניקים טיפול רפואי בביתם ומגיעים באמצעות צוות מומחים אשר מטפלים בהם כמו במחלקה הפנימית בבית חולים. יש מעקב מרחוק על החולה 24 שעות ביממה. כמובן שאם מצבו יתדרדר ויצריך אשפוז, הוא יופנה לבית החולים. אנו מאפשרים למטופל להישאר בביתו, בסביבה הטבעית שלו, עד כמה שניתן, ולספק לו את הטיפול הרפואי או השיקומי הדרוש לו.
אנו נמשיך לפתח, לשדרג ולהשקיע משאבים רבים על מנת להעניק למטופלינו רפואה איכותית ומקצועית. נמשיך לשפר ולהשתפר בכל תחום על מנת שנוכל לספק את הצרכים הרפואיים של תושבי הצפון באופן המיטבי ביותר תוך שאיפה למצוינות ואיכות רפואית.
כבכל שנה אנו בכללית נערכים לקראת החורף ופועלים למנוע תחלואה והתפשטות של מחלת השפעת. אנו קוראים לכם להקדים להגיע למרפאות ולהתחסן נגד השפעת, כדי להגן על עצמכם ועל הקרובים לכם. השנה, עונת השפעת בחצי הכדור הדרומי, מתבטאת בתחלואה רבה וקשה מהרגיל, דבר המלמד על חשיבות ההתחסנות. כמו בשנים קודמות החיסון מיועד לכלל האוכלוסייה מעל גיל 6 חודשים, בדגש מיוחד על אנשים בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת: חולים במחלות כרוניות, בני 50 ומעלה ובמיוחד מעל גיל 65, פעוטות בגיל חצי שנה ועד שנתיים, אנשים עם עודף משקל, נשים הרות ולאחר לידה ועובדי מערכת הבריאות.
שתהיה שנה טובה ומתוקה, אושר, נחת והרבה בריאות".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|