כלבת בעמק המעיינות: כלב ביתי בתל תאומים התגלה כנגוע במחלה

זהו המקרה החמישי של חיה שהתגלתה כנגועה בכלבת באזור בחצי השנה האחרונה, והמקרה השלישי באזור עמק המעיינות. המחשה: צילום(freepik

מקרה חמישי של כלבת התגלה באזור. כלב ביתי מסוג אמריקן בולי, שהיה ברשות משפחה המתגוררת בתל תאומים במוא"ז עמק המעיינות התגלה כנגוע במחלה. זהו המקרה החמישי שהתגלה באזור, חלקם במוא"ז הגלבוע וחלקם בעמק המעיינות.
בעקבות זאת משרד הבריאות יצא בקריאה לכל מי שבא במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור תל תאומים עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט בין התאריכים  20- 31 בינואר כולל לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו.
בהמשך למקרה הכלבת שהתגלה בתל תאומים ממשרד הבריאות נמסר כי לשכת הבריאות מטפלת במגעים שנחשפו לכלב והחקירה האפידמיולוגית נמשכת במטרה לאתר מגעים נוספים.
בנוסף מנחה משרד הבריאות ומבקש מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בעפולה, טלפון 04-6099000, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע נגד כלבת.
ניתן לפנות לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.
עוד בהודעת משרד הבריאות: "אנו מבקשים להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים. בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי לצורך וידוא מצב חיסונם. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות".
בנוסף ביקש משרד הבריאות להזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מידיי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|