כדורים של תקווה

תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק הפריחו כדורים פורחים, מעשה ידיהם, עם הכוונה של תלמידי מגמת פיזיקה, לציון יום הולדתו של החייל תמיר נמרודי, שנחטף לעזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. צילום: ויצו ניר העמק

מפריחים את הבלונים

ביום רביעי שעבר חגג תמיר נמרודי את יום הולדתו ה-19. תמיר, חייל בשרות סדיר, נחטף על ידי מרצחי החמאס מהבסיס בו שירת כמש"ק חינוך (מת"ק עזה) על גבול רצועת עזה – באותה שבת ארורה של השבעה באוקטובר. הוא עוד הספיק לשוחח עם אביו רגעים לפני שנותק איתו הקשר. "חדרו מחבלים לבסיס", הוא אמר לו. "יורים עלינו מכל עבר". מאז כאמור, נעלמו עקבותיו ולדברי צה"ל הוא נמנה בין אלו שנמצאים כעת בשבי חמאס. ביום רביעי שעבר, אלון, אבא של תמיר, ביקש מכלל הציבור להפריח בלונים לשמיים בכל חלקי הארץ לציון יום ההולדת של תמיר, להעלאת המודעות למצבם של החטופים ובתקווה לחזרתם המהירה הביתה.

• מפגן של אחדות והזדהות

בכפר הנוער ויצו ניר העמק שמעו את קריאתו של האב וערכו יוזמה מרגשת לציון יום הולדתו של תמיר. וכך הסבירה נגה ראובן, רכזת שכבת י׳: ״לא יכולנו להישאר אדישים והחלטנו מעכשיו לעכשיו שאנחנו ניקח חלק יחד עם כלל התלמידים שלנו ביוזמה המרגשת. חשבנו על קונספט שכבתי שבמסגרתו נייצר כדורים פורחים בעבודת יד בכיתות ולאחר מכן נפריח אותם במפגן של אחדות והזדהות עם תמיר ויתר החטופים שנמצאים בשבי".
לאחר שיעור חינוך שהעבירו המחנכים ובו סיפרו את סיפורו האישי של החייל החטוף, התפנו כולם לטובת המשימה החשובה. את הכדורים הכינו בכיתות לאחר שקיבלו הסבר מתלמידי מגמת פיסיקה כיצד כדור פורח בנוי ומה גורם לו להתרומם באוויר. בכל כיתה הוכנו מספר כדורים במשך כשעתיים, תוך הקפדה על הדבקה מדויקת ואחידה. לאחר מכן יצאו כולם אל המגרש ובזה אחר זה הפריחו את התוצרים אל על. "מעבר לזה שמדובר במחזה יפה וצבעוני, זה היה אירוע מאד מרגש", סיפרה אחת מתלמידות השכבה. "זה מצמרר לחשוב על מה שעובר על תמיר בשבי החמאס, על העובדה שהוא חוגג יום הולדת ומי יודע אם הוא עצמו בכלל זוכר את זה. לדעת שלקחתי חלק במשהו קטן שאבא שלו ביקש, גורם לי לתחושת סולידריות. הלוואי והוא ישוב במהרה ויראה מתישהו מה עשינו לכבודו ביום הזה".
כאמור, ברחבי הארץ וגם במקומות בעולם הפריחו בלונים של תקווה. התמונות מהאירוע בביה"ס וסרטוני הווידאו הועברו למשפחתו של תמיר ובכפר ציינו כי הם מתפללים לשלומו של תמיר ומאחלים לו שאת יום ההולדת הבא הוא כבר יחגוג בביתו. אמן!