ירה עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו: אישום ברצח נגד דניס מוקין

בבקשת המעצר הדגישו הפרקליטות: "אין צורך להכביר מילים בדבר הסכנה הקמה לציבור משימוש משולח רסן בנשק ואין צורך להרחיב בדבר הסכנה הקמה לציבור מאנשים חמומי מוח, אשר בתגובה על התנהלות כזו או אחרת על הכביש שולפים את אקדחם ו'מרוקנים מחסנית' על אדם לא חמוש, שלא היה ברשותו כלי תקיפה כלשהו וכל "חטאו" היה שהעז להתווכח עם הנאשם"

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד דניס מוקין (33) תושב גן נר בגין רצח דיאר עומרי ז"ל (19) תושב סנדלה לפני כחודש.
לפי כתב האישום שהגישו עורכות הדין יעל כ"ץ ותובל דורי, בתאריך 6.5.23 נסע הנאשם ממגדל העמק בחזרה לביתו בגן נר, כשהוא תחת השפעת אלכוהול וסמים ופסול רישיון נהיגה. באותה עת נסע דיאר בכביש המוביל לגן נר.
הנאשם שנסע אחרי המנוח, התרגז מאופן נהיגתו של הצעיר והוא ניסה לעקוף אותו אך לא הצליח. משראה זאת דיאר, האט את מהירות רכבו וסטה לשול הכביש. הנאשם האט אף הוא במקביל לרכבו של דיאר אשר פתח את חלון הרכב ושאל את הנאשם לאן הוא ממהר. בתגובה בלם הנאשם וזינק מהרכב החוצה, תוך שהרכב עודנו בתנועה ומבלי שהרים את בלם היד. הרכב הוסיף לנסוע עצמאית במעלה הכביש מספר מטרים נוספים, עד שנעצר בצד הדרך. בתוך כך, ובעוד הנאשם מזנק החוצה מן הרכב לעבר דיאר, שלף הנאשם את האקדח שנשא עימו וירה מספר יריות באוויר.
הנאשם והמנוח, שיצא אף הוא מרכבו, החלו להתקוטט. כעבור שניות ספורות נכנס המנוח לרכבו בעודו מתווכח עם הנאשם שעמד בסמוך לו. דיאר ניסה לסגור את דלת רכבו אולם הנאשם לא זז ממקומו ובין השניים התלקחה תגרת ידיים. בתוך כך, שב הנאשם וירה באקדחו מספר יריות. תגרת הידיים, שהתלקחה בתוך רכבו של הצעיר מסנדלה, נמשכה אל מחוץ לרכב, לכל רוחב הכביש ועד למעקה בצדו השני של הכביש. כל אותה עת, בעודו מתקוטט ומחליף מהלומות עם המנוח, אחז הנאשם באקדחו הדרוך.
בסמוך למעקה, נפלו הנאשם והמנוח ארצה והמשיכו להתגולל ולהחליף מהלומות. בתוך כך, ירה הנאשם בדיאר 2 יריות בפלג גופו העליון, האחת בחזהו והאחת בכתפו השמאלית וזאת בכוונה להמיתו. המנוח, שחש כי נפגע, נמלט חזרה לרכבו, כשהוא מפנה את גבו לנאשם. הנאשם נעמד, ובעוד המנוח רץ לרכבו כיוון את אקדחו וירה לעבר המנוח מספר יריות, עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו. דיאר הגיע לרכבו והתמוטט בסמוך לדלת רכבו.
הנאשם, שראה כי המנוח התמוטט, התקרב אליו, הביט בו ועזב במהירות את המקום. עוברי אורח אשר היו עדים לרצח הזעיקו את כוחות הרפואה ואלה ביצעו בצעיר פעולות החייאה אולם ללא הועיל. הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. הנאשם הגיע לביתו, אסף את אחותו, וביקש ממנה למסור לחוקרי המשטרה כי היא זו שנהגה וחזר עמה לזירת הרצח. משהגיעו הנאשם ואחותו חזרה לזירה, מסרה האחות לשוטרת שהייתה במקום, כי היא זו שנהגה – זאת בהתאם להוראת הנאשם. כעבור זמן קצר חזרה בה האחות וסיפרה לחוקרי המשטרה את האמת.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למנוח שני פצעי כניסת קליעים בחזהו ובכתפו השמאלית וכן פצעי יציאת קליעים בגבו. הקליע שחדר לחזהו של המנוח, עבר דרך ליבו וריאותיו וגרם למותו. בנוסף, פגעו קליעים נוספים ברכבו של המנוח.
בבקשת המעצר הדגישו הפרקליטות: "אין צורך להכביר מילים בדבר הסכנה הקמה לציבור משימוש משולח רסן בנשק ואין צורך להרחיב בדבר הסכנה הקמה לציבור מאנשים חמומי מוח, אשר בתגובה על התנהלות כזו או אחרת על הכביש שולפים את אקדחם ו'מרוקנים מחסנית' על אדם לא חמוש, שלא היה ברשותו כלי תקיפה כלשהו וכל "חטאו" היה שהעז להתווכח עם הנאשם".
לנאשם יחסו עבירות של רצח בכוונה, נהיגה פסילה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה וחבלה במזיד ברכב.