יופי שעובר בגנים

שאפתנית, חדשנית, פורצת דרך ולא מפסיקה ללמוד: תכירו את אידית אלגרבלי, קוסמטיקאית מצליחה מעפולה שלקוחות מכל רחבי הארץ, ולפעמים גם מעבר לים, לא מוותרים על טיפולים מידיה המקצועיות- במרכז "EIDIT&NOA". לאחרונה השתלבה בעסק גם בתה נועה, מה שהוביל למיתוג חדש ומרענן של העסק המשפחתי וסיבה מצוינת לראיון מרתק ומעצים של השתיים. צילום: שיר רותם

מזה 22 שנים עובדת אידית אלגרבלי כקוסמטיקאית בעפולה, תקופה ארוכה לכל הדעות, אך נראה כי המושגים שחיקה ועייפות החומר לא מצויים בלקסיקון שלה. היא בת 42, מתגוררת בעפולה עלית ולצד אימפריית היופי שהקימה בבירת העמק בעשר אצבעות, היא גם אם אוהבת לארבעה ילדים מקסימים. הבכורה שבהן, נועה, הצטרפה לפני כארבעה חודשים לעסק המשפחתי, מה שהוביל למיתוג חדש ומרענן של העסק שנושא עתה את השם "EIDIT&NOA". את האנרגיות החיוביות של אידית קשה לפספס. אנחנו פוגשים אותה במרכז המתקדם לטיפולי פנים וקוסמטיקה בעפולה, "הבית השני" שלה כהגדרתה.

היא לבושה ומאופרת בקפידה, כיאה לעיסוק שלה בתחום היופי והטיפוח. כבר מהמשפט הראשון שלה ניתן לזהות כי מדובר באשת מקצוע מהמעלה הראשונה, שמסתמכת לא רק על 'ידיים טובות' והכרה מעמיקה של טרנדים בעולם היופי והטיפוח, אלא גם על ידע תיאורטי ואקדמי רב.


"האג'נדה שלי היא שפרנסה מגיעה מבורא עולם ומה ששלי הוא שלי. אני יודעת מה המקצועיות שלי ואם לקוחה נכנסה בשערי המרכז שלי היא באה בגללי ובגלל השם הטוב שלנו"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"המעמד שלנו כמטפלות, הרבה יותר גבוה"

ההתנסחות שלה רהוטה, קולחת, כשחשוב לה להבהיר את השינוי המשמעותי שמתרחש בעולם שלה ובסטטוס של קוסמטיקאיות בעידן הנוכחי. "קוסמטיקאית במאה-21 כל הזמן צריכה ללמוד, לעבור הכשרות ולהיחשף לטכניקות מתקדמות ועדכניות", אומרת אידית, "חלפו הימים שעבודתה של קוסמטיקאית הסתכמה בהוצאת 'שחורים' למטופלת. אי אפשר להישאר מאחור בתחום הזה. חשוב וחובה שיהיה ידע על החומרים והמוצרים עימם אנו עובדות, לזהות נגעים בעור, לדעת לעשות שימוש מושכל במכשור, ואני אישית תמיד מקפידה ללמוד ולהשתלם עוד ועוד, בין היתר גם בקורסים אקדמיים ברמה הכי גבוהה שיש. מנקודת ראותי הידע שנמצא היום באינטרנט לא מספיק. היום האבחון והטיפול שלנו הרבה יותר מעמיק, ובהתאם לכך גם המעמד שלנו כמטפלות, הרבה יותר גבוה. בדיוק כמו שבאים לרופא עור באים אליי ולקוסמטיקאיות נוספות לקבל טיפול מקצועי".

נוגעות ביופי

במרכז שפועל בטכנולוגיות ושיטות מתקדמות וממוקם בסמוך לסניף בנק הפועלים בעפולה, עובדות מלבד אידית ובתה נועה גם אביגיל גדלוב, קוסמטיקאית אף היא, פז כהן ואחלם סעדייה שמעניקות ללקוחות מהמין הנשי וגם הגברי טיפולי פנים, אקנה, פיגמנטציה, פילינג, שעוות, מזוטרפיה, מיקרפגמנטציה, איפור קבוע, הסרת שיער בעזרת טכנולוגית IPL ואפילציה.

"מגוון הטיפולים שלנו ניתן בכדי להחזיר את החיוך ללקוחות שלנו, אם זה טיפולי פנים ויופי, טיפול בנגעים, חטטים, צלקות ישנות, הסרות שיער בלייזר ופדיקור מניקור", אומרת אידית, "אנחנו פועלות בתהליך לתיקון העור ולטקסטורה אסתטית שלו, בעזרת הידע הרב שלנו, הניסיון, התאמת הטיפול, שימוש במכשור הכי מתקדם בתחום שלנו וכן שימוש בחומרים איכותיים. בתהליכים הללו אנו מפנות תאי עור מתים ומשקמים ומצמיחים תאים חדשים. בחלק מהטיפולים עובדת איתנו רופאה שלמעשה משלימה אותנו ואת הטיפולים שלנו, אם זה בשימוש בחומצה אילרונית, בהזרקת בוטוקס ועוד. למעשה זה מחזק את היוקרה, הסטטוס והרמה שלנו כמרכז".

בתחום בו את עוסקת יש "שחקניות" רבות ולא מעט מרכזי ומכוני יופי. מה מבדל את המרכז שבבעלותך?

"ראשית חשוב לי להבהיר שאין לי תחרות עם אף קוסמטיקאית, אני חברה של כולן. אני בעצמי פתחתי קבוצת וואטס-אפ של קולגות מהתחום ובעזרתה אנחנו משתפים ידע, עוזרות אחת לשנייה בחומר או מוצר שלא בנמצא, יוצאות יחד להשתלמויות וכנסים בארץ ובחו"ל ובכלל מפרגנות ומעצימות אחת את השנייה. האג'נדה שלי היא שפרנסה מגיעה מבורא עולם ומה ששלי הוא שלי. אני יודעת מה המקצועיות שלי ואם לקוחה נכנסה בשערי המרכז שלי היא באה בגללי ובגלל השם הטוב שלנו והמוניטין שצברנו עם השנים. ממש לא מעניין אותי מה היה לה קודם עם קוסמטיקאית אחרת ואין לי כלל רצון לעסוק בזה. פרנסה יש לכולם. אני חושבת שלקוחות בוחרים בנו בגלל ההתמדה, השירות והמקצועיות שלנו, בייחוד בעידן המודרני בו יש המון אופציות בהישג יד. מעבר לכך אני חושבת שאחת מנקודות החוזק המרכזיות שלנו היא העובדה שללקוחות שלנו יש את כל מגוון הטיפולים הכי מקצועי והכי מגוון תחת קורת גג אחת. ביום אחד אפשר לתאם ללקוחה את כל הטיפולים המקצועיים בהם המרכז מתמחה".

"זו הממלכה שלי", אידית אלגרבלי במרכז הקוסמטיקה
"זו הממלכה שלי", אידית אלגרבלי במרכז הקוסמטיקה

"בתחילת דרכי בתחום ראיתי גברים שבאים לטיפולים ובתקופה דאז זה היה נחשב מעשה אמיץ, פורץ דרך, אבל היום זה עניין שגרתי ואצלנו מגיעים מדי יום לטיפולים במרכז מספר גברים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"אצלנו הדלת פתוחה לכולם"

הניסיון רב השנים שצברה הוביל מטופלים רבים לחזור שוב ושוב בדלת המרכז של אידית. מרבית הלקוחות מגיעים מעפולה ויישובי העמק, אבל לשמחתה יש מטופלים שלא מוותרים על טיפוליה המקצועיים ומגיעים מכל רחבי הארץ, ויש גם כמה מטופלות שעברו להתגורר מעבר לים, ובכל ביקור מולדת עוברים במרכז לקבל טיפול. אידית מצידה לא קופאת על השמרים וממשיכה להקפיד על סטנדרט גבוה בכל הנוגע לטיפולים, חווית השירות, היחס האישי, שימוש במכשור איכותי, מקצועי ומתקדם וכן במוצרים איכותיים, "אם יש מוצר שאני לא מאמינה בהצלחה שלו, הוא לא ייכנס בשערי המרכז", אומרת אידית בנחרצות , "אני בוררת את החומרים עמם אני עובדת, בודקת מה עומד מאחורי כל מוצר לעומק, מה רכיביו וכמה הוא עוזר ויעיל באמת ורק אז עושה בו שימוש. גם במכשור בו אני עושה שימוש יש הקפדה יתרה ואני עובדת עם מכשירים מהמותגים המובילים בתחום. לצד המכשור והחומרים אנחנו שמים דגשים על כל מה שנוגע ללקוחות שלנו. חשוב לנו להעניק להם את המיטב הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. מבחינתי המרכז זה בית לכל דבר, עבורי, עבור הצוות ועבור המטופלות והמטופלים ובהתאם לכך חשוב לי שירגישו גם ככה. כחלק מהיחס האישי למטופלות אנחנו שמים לב לכל הפרטים הקטנים, דואגים למחוות קטנות וצ'ופרים לאורך השנה ובימי הולדת ואולי הכי חשוב, תמיד קשובים לכל בקשה או צורך. יש לנו לקוחות מכל הגילאים, מגיל עשרה עד מבוגרים, וכן מכל המגזרים, כולל מהמגזר הערבי. המסר שלי הוא שאצלנו הדלת פתוחה לכולם".

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר גברים נכנסים בשערי מרכזי ומכוני יופי. האם את מזהה את המגמה הזו גם אצלך במרכז?

"אכן כן, זו מגמה בולטת. בתחילת דרכי בתחום ראיתי גברים שבאים לטיפולים ובתקופה דאז זה היה נחשב מעשה אמיץ, פורץ דרך, אבל היום זה עניין שגרתי ואצלנו מגיעים מדי יום לטיפולים במרכז מספר גברים. הם כבר תופסים להערכתי כ-30 אחוזים מנפח הפעילות  בטיפולים שלנו כשמחסום הבושה הוסר והוא כלל לא קיים. אני חושבת שהתפיסה השתנתה לגבי טיפולים לגברים בצורה משמעותית והם באים בכיף לטיפולי הסרת שיער, טיפולי יופי לשיפור המראה החיצוני, טיפולי אסתטיקה ופדיקור ברגליים. האינטראקציה איתם היא בדיוק כמו עם נשים".

העובדה שאת שומרת מסורת לא מפריעה לך לטפל בגברים?

"ממש לא, להפך, אני רואה בזה שליחות כשאני עוזרת לכל גבר לחזק את הדימוי האישי, הביטחון ובכלל את התחושה".

לא פעם מדמים את הקוסמטיקאית כפסיכולוגית של המטופלת. האם את גם חשה כך?

"ברור לי מהיכן הדימוי הזה צמח. ברגע שמטופלת שוכבת על המיטה היא רוצה לפרוק ולדבר על נושאים כאלה ואחרים, בין היתר משפחתיים וזוגיים. זה מזכיר באופן טבעי את כורסת הפסיכולוג. אני כמובן מקפידה להכיל את המטופלת, להעצים, להוות עבורה אוזן קשבת אבל במקביל כל מה שאנחנו מדברות לא עוזב את גבולות החדר. אני מחזקת אבל לא מעבר, והכי חשוב אני לא מתעסקת ברכילויות, זה לא מעניין אותי והמרכז שלי זה לא המקום לדבר על זה. אני גם מבהירה את זה".

איזה מקום את מוצאת לצוות שעובד איתך?

"מקום מרכזי וחשוב לי להדגיש ולציין שביום יום אין לנו ממש יחס של עובד ומעביד. העובדות הן חלק מהמשפחה שלי- הלכה למעשה, הן עובדות פה שנים רבות, רוכשות ידע, לומדות את השיטות והטכניקות ואני מקפידה לא להסתיר דבר. אין לי שום בעיה אם מישהי תרצה להתקדם ולפתוח עסק משלה, להפך אני אתמוך בה. לי חשוב שהאווירה במרכז שלנו תהיה נעימה, שתמיד יהיה כיף להיכנס בבוקר עם חיוך כפי שקורה מדי יום ביומו. אני נהנית מהעבודה, נהנית מהצוות, נהנית מהלקוחות וזה מרגיש לי הממלכה שלי".

הצוות הנשי של "EIDIT & NOA"
הצוות הנשי של "EIDIT & NOA"

"המסר שלי לנועה ובכלל לצעירים בתחילת דרכם הוא לא לפחד, להאמין ביכולות ולא לחשוש לפרוץ קדימה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

הסיפור של אידית ומלכות היופי של ישראל

את שערי המרכז המעוצב והמרשים "EIDIT@NOA" מעטרות תמונות של אידית יחד עם מלכות היופי בשנים האחרונות. החיבור שלה לתחרות הזוהרת החלה בשיתוף הפעולה שלה עם חוה זינגבוים, גורו קוסמטיקה, טיפוח והעצמה נשית, "לפני כשמונה שנים, בתור לקוחת וי.אי.פי של המותג חוה זינגבוים נבחרתי מתוך מאות קוסמטיקאיות להעניק טיפולי פנים למלכות היופי של ישראל. מאז ועד לשנה הנוכחית אני מגיעה להעניק להן את הטיפולים לפני התחרות. זה מפגש מיוחד, ואני וקוסמטיקאיות נוספות מוצאות את עצמנו מטפלות בנערות מיוחדות בנות 17-18. ברגעים הללו הן בהתרגשות שיא ועם הרבה חוסר ביטחון לפני התחרות. אנו אלה שאמורות להתרגש, אבל בסופו של דבר אנו נוסכות בהן הביטחון ומסבירות להן כמה הן יפות ומיוחדות". 

איך היה המפגש עם ניקול רזניקוב, מלכת היופי בשנה אשתקד ותושבת עפולה?

"ניקול הייתה מקסימה, עממית ומחושבת. היה כיף גדול לעבוד איתה".

בעת האחרונה עבר המרכז שבנתה אידית שינוי מהותי, כשלעסק הצטרפה כאמור בתה נועה. אגב, נועה הכירה במרכז את בן זוגה. אידית אומרת בחיוך כי העבודה המשפחתית חודרת לא פעם לסלון ביתם בשכונת עפולה עלית בה הן מתגוררות וכן לארוחות המשותפות. כשהיא מדברת על בתה, נראה כי עיניה היפות של אידית בורקות וקורנות מאושר, "בניתי את העסק הזה בעשר אצבעות- כשהוריי תמכו בי לכל אורך הדרך. במהלך החיים, מגיע השלב שחושבים על העתיד ברמה העסקית ורוצים שהדור הצעיר ימשיך אותו", היא אומרת, "אני רוצה שתהיה המשכיות ולכן תמיד שילבתי את הילדים שלי בעסק המשפחתי. אני רואה בזה מקצוע עתידי שאפשר להתפתח איתו ויש בו אופק. נועה רצתה לאורך השנים ללמוד לימודי הוראה בחינוך המיוחד. היא אמרה גם שהיא לא מעוניינת לעבוד כל כך הרבה שעות כמוני ושהיא רוצה לגדל את ילדיה ברוגע ולהיות לצידם פחות מאשר בעבודה תובענית. כמובן שתמכתי בבחירה שלה. אחרי שהיא נרשמה ללימודי הוראה היא שיתפה אותי שהיא מתלבטת לגבי ההחלטה הזו ושהיא מעוניינת ללמוד לימודי קוסמטיקה במקום איכותי. בסופו של דבר היא בחרה לפנות ללמוד לימודי קוסמטיקה ואני שמחתי ואמרתי לה ברוכה הבאה לעולם שלי. חשוב היה לי שהיא תלמד ברמה הכי גבוהה אצל חוה זינגבוים. במקביל היא סיימה לימודי איפור קבוע למתקדמים. היא השתלבה בעסק ואף שינינו את שמו. אני שמחה ומאושרת על כך. בתקופה שהיא נכנסה לעסק אט אט כל מחלקת האיפור הקבוע עוברת לאחריותה המקצועית וכן תחומי פעילות מקצועיים נוספים. במקביל היא גם מפתחת ומקדמת את כל מה שקשור לעולם הדיגיטל במרכז שחשוב מאוד בימינו. זה כולל בין היתר את עמודי הרשתות החברתיות שלנו שמתוחזקים היטב וביצירתיות רבה על ידה. המהלך הזה מאפשר לי להעביר את המושכות לנועה – נוכח הידיעה שהיא דור ההמשך. יש לה גב ממני, היא מוכשרת, והיא גם מתחברת לעובדות וללקוחות למרות שהיא צעירה. כמו כן היא הכניסה מוטיבים חדשים, צעירים, רעננים שהיו פחות נוכחים בעבר בעסק שלנו. המסר שלי אליה ובכלל לצעירים בתחילת דרכם הוא לא לפחד, להאמין ביכולות ולא לחשוש לפרוץ קדימה".

"יש לי כל כך הרבה מה ללמוד מאמא"

נועה למרות גילה הצעיר (21), מרגישה מאוד בטוחה בדרך בה בחרה, "ברור לי שאני צריכה להיכנס לנעליים ענקיות", היא אומרת, "אמא תומכת בי בצורה מדהימה, מעבירה ביקורת בונה כשצריך ומפרגנת על דברים טובים ותהליכים חיוביים. יש לי כל כך הרבה מה ללמוד ממנה מהדרך שהיא עברה ואני שמחה שהיא עומדת מאחורי בצורה חד משמעית. אני מרגישה היום חלק בלתי נפרד מהעסק, הלקוחות והצוות שלנו אוהבים ומעריכים אותי והתחושה הזו היא הדדית. ברמה האישית אני שמחה מאוד לשמוע את הביקורת שלה אחרי טיפול כזה או אחר בכדי להתפתח ולהתקדם בעתיד ובכדי לצלוח את כל האתגרים שעומדים לפתחי". 

נועה, לסיום, מה תרצי להיות שתהיי גדולה?

"החלום הגדול הוא לפתוח יחד בית ספר לקוסמטיקה, ולהעביר את הידע לכמה שיותר נשים. אני ואמא מדברות על זה וזה יקרה בעתיד הלא רחוק".

"ברור לי שאני צריכה להיכנס לנעליים ענקיות", נועה יחד עם אמה
"ברור לי שאני צריכה להיכנס לנעליים ענקיות", נועה יחד עם אמה

הטיפים של אידית לקיץ 2019

  1. בישראל יש לנו קיץ כמעט כל השנה ולכן יש להקפיד על מקדמי הגנה שמיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ועם לחות. אין לצאת מהבית ללא מקדם הגנה – זה בבחינת פיקוח נפש.
  2. יש לקחת בחשבון שאנחנו חשופים לקרינה לא רק בחוץ ובשמש אלא גם מטלפונים, מסכים ותאורה – ולכן יש לתת מענה.
  3. אני לא ממליצה בלשון המעטה להיכנס למיטות שיזוף וכל המחקרים מצביעים על כך שזה לא בריא. אני כמובן לא באה להרוס פרנסה לאף אחת. צריכים לקחת בחשבון שארבע חמש דקות במיטת שיזוף זה כמו 4- 5 שעות בשמש. 
  4. איפור טרנדי לקיץ 2019: יותר טבעי, צבעים יותר עדינים, ורודים. גבות פחות משורטטות ויותר עבות.

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|