טקס החלפת הפיקוד במרחב צפון של משמר הגבול נערך בגן נר

בתפקיד מפקד מג"ב צפון ישמש ניצב-משנה עירן לוי – שיחליף את ניצב-משנה גולן שרוני, משדה נחום. צילום: דוברות המשטרה

שלשום התקיים טקס החלפת הפיקוד במרחב צפון של משמר הגבול במפקדת מג"ב צפון בישוב הקהילתי גן נר במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד המחוז צפוני ניצב שוקי תחאוכה, ראשי עיריות ומועצות מקומיות, סגל הפיקוד הבכיר של החיל, משפחות, לוחמים ולוחמות.
מפקד מג"ב צפון הנכנס, ניצב-משנה עירן לוי, בן 48 נשוי ואב ל-3 ילדים, מתגורר בישוב לבון. החל את דרכו במשמר הגבול כלוחם ובין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשטרת ישראל: רמ"ח מבצעים מג״ב, מפקד תחנת עירון ומפקד תחנת זיכרון יעקב.
מפקד המרחב היוצא, ניצב-משנה גולן שרוני, בן 48 נשוי ואב ל-3 מתגורר ביישוב ׳שדה נחום׳. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע: קצין אג״מ עוטף ירושלים, מפקד הגדוד הצפוני בעוטף ירושלים, מפקד לב הבירה במג״ב ירושלים.
מרחב מבצעי מג״ב צפון הינו מרחב בעל אתגרים רבים אשר חולש על המחוז השני בגודלו, לוחמי המרחב בפיקוד של נצ״מ גולן שרוני פעלו לשמירה על ביטחון תושבי הצפון ובהתמקדות במרחב הכפרי.
במג״ב צפון פועלים כ-600 לוחמים ולוחמות ב-8 יחידות שונות ובניהן יחידת התקיפה הכפרית, ימ"ר ארז, מערך יישובים, יחידת הסיירות, מערך מתנדבים, יחידת הסמ"ג וזרוע שחר אשר פועלים בשיתוף פעולה מבצעי עם שב״כ, צה״ל והמחוז הצפוני של משטרת ישראל.
מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר בנאומו: ״מאז ימי הקמתה של מדינת ישראל נכפתה עלינו מציאות ביטחונית מאתגרת בעלת קשה רחבה של איומים ועל כך נאמר במסכת ברכות ״ארץ ישראל נקנית בייסורים״. מאז ועד היום, בגזרה החולשת על שרידים של היסטוריה בת למעלה משלושת אלפים שנה, ניצבים מפקדינו ולוחמינו מידי יום, זה מעל שבעה עשורים, נכונים להגן על חיי אדם ולהקנות תחושת ביטחון לתושבים ולשמור על המרקם העדין ולכונן רגיעה בגזרה. מפקד המחוז הצפוני, שוקי ידידי, כמי שחי כאן את הגזרה בכל המובנים, מודע לאיומים, חי את התנודות של הגזרה ואת תרחישי הקיצון המאפיינים אותה, אתה יודע שיש לך שותפים מצוינים לחלוק איתם אחריות ומשימות, אני רוצה להודות לך על שותפות אמיתית. אנחנו יחד, מאוחדים, אף אחד לא יכול לנו ואנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד לניצחון . עד שנביא בשורה גם בגזרת הצפון."
בהמשך דבריו פנה מפקד מג״ב למפקד המרחב הנכנס ואמר: ״עירן היקר, אתה חוזר לגזרה שאינה זרה עבורך, למוד ניסיון ואירועים מבצעיים רבים. אני בטוח שבמנהיגותך השלווה, ביסודיות המאפיינת אותך וביכולות שלך לרתום את אנשיך למטרה תצעיד את המרחב קדימה להישגים מרשימים."
למפקד המרחב היוצא אמר מפקד החיל: ״גולן היקר במרוצת השנים, לא פעם הצטלבו דרכנו כמפקד ופקוד .לא יודע מה איתך אבל אני זכיתי. במשמרת שלך הובלת את המרחב להישגים מרשימים מאוד בכל התחומים. פעלת להעצמת המרחב כמרחב מקצועי, מבצעי, רב יכולות והבאת את אנשיך לרמת מוכנות מקסימלית אשר התגלתה בימים אלו בעוצמתה."
מפקד המחוז הצפוני במשטרת ישראל, ניצב שוקי תחאוכה אמר בנאומו: ״מבקש להודות למפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק על הובלת החיל המפואר במנהיגות ושיתוף פעולה מצויין. גולן שירוני היקר, אנו מכירים שנים, הדרך בה הובלת את המרחב במקצועיות, בממלכתיות ותוך הדגשת ערך החתירה למגע הייתה חלק בלתי נפרד מהישגי המחוז הצפוני בלחימה בפשיעה ובשמירה על חיי אדם. אני שמח שעל פועלך קודמת לתפקיד משמעותי בחייל. ערן לוי חברי, ביצעת שורה של תפקידים מרכזיים במג"ב ואין ראוי ממך להוביל את מג"ב צפון . אין לי ספק שתמשיך את הדרך הנפלאה של שותפות בין מג"ב צפון לבין המחוז הצפוני ותוביל את המרחב להישגים רבים".
מפקד מג"ב צפון היוצא, ניצב-משנה גולן שרוני:
"בשבעה לאוקטובר נפתחה מלחמת חרבות ברזל ובראייה לאחור על כל מה שעברנו, אני נפעם ומתפעל מהדרך שבה המרחב תפקד ועמד באתגרי השעה. דעו כי כאן לא תמה המשימה והמרחב צריך להמשיך ולהיות מוכן כל הזמן לקראת האירוע הבא. ‏מצוינות היא דרך החיים, ומרגע כניסתי לתפקיד הבנתי שמדובר במרחב שיש בו מפקדים ולוחמים שאפשר להגיע איתם רחוק תוך עבודה קשה".
מפקד מג"ב צפון הנכנס, ניצב-משנה עירן לוי: "אני מקבל לידי מרחב לתפארת ומתכוון להוביל אותו בשנים הקרובות יחד עם המפקדים והמפקדות למצוינות, לחתירה למגע בכל משימה שתוטל עלינו ולפעול בנחישות כנגד מבקשי רעתנו. אני מודע לגודל האחריות, לערכו של הפיקדון המופקד בידי ומתחייב לפועל למען ביטחון האזרחים".

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|