חברות מהעמקים יציגו חידושים בתערוכה חקלאות הגדולה בארץ

חברות מהעמקים, בהן: גניגר מפעלי פלסטיקה, בקרה גבע, פיקאפ חקלאות ואור פחם הארץ, יציגו את החידושים האחרונים בתחומי החקלאות, מחזור, כיסוי חממות, אפליקציות ניהול ועוד, בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל. צילום: חברת גניגר

ארבעה חברות מהעמקים בקדמת הטכנולוגיה, שתים מהן חברות קיבוציות. החברות יציגו את החידושים האחרונים של הטכנולוגיה החקלאית בתחומי החממות(אנרגיה, פוטוסינטזה), האוטומציה, ההתייעלות במשקים חקלאים, ופיתוח "אדמה שחורה" – מצע גידול ביו-פחם לחקלאות וגינון.
ארבעת החברות: גניגר מפעלי פלסטיקה, חברת בקרה גבע, פיקאפ חקלאות ואור פחם הארץ, יציגו את מוצריהם בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים ב-23-24.2.2022 במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר.
חברת גניגר מפעלי פלסטיקה, מקיבוץ גניגר, הנחשבת כחברה המובילה בעולם כיצרנית יריעות מתקדמות למגוון רחב של יישומים בחקלאות, תציג יריעות לבתי צמיחה (חממות ומנהרות עבירות) בעלות חמש שכבות התורמות להגנת הצומח והצמיחה ונותנות לחקלאי פתרונות יעילים לצרכיו השונים.

בקר אוטומטי אוקטופוס - צילום, בקרה גבע
בקר אוטומטי אוקטופוס – צילום, בקרה גבע

חברת בקרה גבע, מקיבוץ גבע, המתמחה בייצור ופיתוח של מגוון מוצרים מתקדמים בתחום האוטומציה, הפנאומטיקה ובקרת הזורמים, תציג בין השאר את 'אוקטופוס' (Octopus), בקר אוטומטי לשליטה על שטיפת מסננים לחקלאות, בעל מערכת חישה ייחודית למדידת לחץ המים המורכבת משני סנסורים ומאפשרת חישוב מדויק של הפרש הלחצים וחיווי על הלחץ האמיתי בכניסה למערכת הפילטרים וביציאה מהמערכת. עוד כולל הבקר, אוגר נתונים המאפשר אופטימיזציה של השטיפות לחיסכון במים ובאנרגיה, אפליקציית מובייל לשליטה על המערכת ומערכת לניהול התרעות האוספת את נתוני השטיפה ויודעת להתריע על תוצאות חריגות, בהתאם לערכי סף שהמשתמש יכול להגדיר.
פיקאפ חקלאות, מחקר ופיתוח ברמת ישי, המתמחה בהתייעלות של משקים חקלאיים, תציג אפליקציית PickApp ייעודית לחוות קנאביס רפואי, המאפשרת שיפור קצב העבודה, עריכת בקרת איכות לכל עובד וצילום בעיות איכות בצמח. איסוף הנתונים, הנשלחים לענן באונליין, מאפשר לתכנן את ימי העבודה וההפצה קדימה וכן לקבל החלטות לאחר סיכום תקופת הגידול והעיבוד, להבין את העלויות בגידול ועיבוד זן מסוים ולקיים מו"פ עצמאי בחברה.
אור פחם הארץ, בפארק אור בבקעת הירדן, היא חברה צעירה ויחידה בישראל, המפתחת "אדמה שחורה", מצע גידול ביו-פחם לחקלאות וגינון בטכנולוגיה חדשנית שמקורה במסורת עתיקה מיערות הגשם באמזונס. הביו-פחם הוא פחם שמיוצר במיוחד כתוסף לשיפור פוריות האדמה וגם כשיטה מעשית להפחית גזי חממה ואת התחממות כדור הארץ. לביו פחם יש שימושים תעשייתיים נוספים כמו ניקוי זיהומים מקרקע ומים בזכות כושר הספיחה הגבוה שלו.