טיפים מעשיים שישמרו על על העציצים הביתיים שלכם בחום הקיץ הלוהט

זה לא פשוט לטפל בגינה בקיץ, לרוב העציצים הביתיים יש נטייה לנבול בחום הכבד של הקיץ. יאסר אמרה ממשתלת בית חי מומחה לנושא משתף אותנו בכמה טיפים שיעזרו לכם למנוע מהצמח "למות" ואפילו להחזיר אותו ללבלב ממש בקלות.
צילום: איציק ברוך

אין עוררין על זה שצמחים ביתיים מוסיפים המון חן ואופטימיות לבית, עם זאת זה לא פשוט לשמור עליהם "בחיים" בחודשי הקיץ הקשים שלנו .. למרות שישנם צמחים שמשגשגים בחום, רובם יצטרכו תוספת של מים, אהבה ותשומת לב.
יאסר אמרה הבעלים של משתלת בית חי וחקלאי בכל רמח איבריו, מומחה לנושא, חולק איתנו טיפים כיצד להתנהל עם הצמחים הביתיים בקיץ ולהציל אותם גם אם נבלו בטרם עת.
אחד השיטות המוכרות "לטיפול נמרץ" לעציץ הנובל היא הטבעה – הכוונה, לשים את העציץ הנובל היישר בתוך דלי עם מים, אחרי שכמובן הוצאנו את העלים היבשים ובדקנו שנותרו בו כמה עלים ירוקים. כאשר העציץ בתוך דלי המים צריך לראות שיוצאות בועות ולחכות להן עד שהן נעלמות . לאחר מכן יש להוציא את הצמח מהדלי כשהוא לח ולהמשיך את הטיפול הרגיל בו.

משתלת בית ח. משתלת בית חי. צילום: איציק ברוך
משתלת בית ח. משתלת בית חי

תתפלאו גם הצמחים שלנו ישמחו מאוד להתרענן בקיץ, אחת הדרכים המקובלות להגן עליהם מהשמש היא פשוט לצנן את העלים בימים החמים
וככה מונעים מהם לנבול וגורמים להם לצמוח. לכאלה שנמצאים בתוך הבית ולא בגינה שפריצר פשוט על העלים של העציצים יעשה עבודה נהדרת.
ככלל במידה ויש עלה חום שכבר מת להסיר אותו.
אני ממליץ להשקות את העציצים והגינה לפני החום הכבד, כלומר בשעות הבוקר המוקדמות ובמדיה וזה לא מתאים לכם, אז בשעות הערב
טיפ נוסף, בכדי לרענן את הצמח הסובל מהבצורה מהירה מאוד ניתן להוסיף דישון נוזלי כמו kf30 פעם בשבועיים . את הדישון ניתן למצוא בכל חנות מתמחה.

הטיפים באדיבות יאסר אמרה – משתלת בית חי
משתלת בית חי, כביש 77 צומת בית רימון

טלפון:04-641-9271
www.instagram.com/mashtal.baithay

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|