טיפים לשמירה על שיער שיבה מטופח

צילום: pexels.com

מיותר אולי לציין שכיום רוב הנשים אשר מבחינות בשיער שיבה, מעדיפות לצבוע את השיער, מכיוון ששיער אפור או לבן יכול להיתפס כסממן לזקנה.
החדשות הטובות הן שכיום, יש גם צבעים לשיער איכותיים, אשר יכולים לספק תוצאות מושלמות ולמנוע מצב של פגיעה בשיער.
יחד עם זאת, עם צבע לשיער או בלעדיו, יש חשיבות גבוהה לבצע פעולות שונות אשר בכוחן לשמור על שיער שיבה מטופח:

• הקפדה על חפיפה עדינה

כדאי לבחור ולהשתמש בשמפו עדין ללא סולפטים כדי לשטוף את השיער. חפיפה תכופה מדי או שימוש בשמפו המכיל חומרים חזקים או חומרים כימיים, מהווים כפעולות אשר עלולות לפגוע במאזן של השמנים טבעיים בקרקפת – שמנים אלה עשויים להיות חשובים לצמיחת שיער מחדש.

הקפדה על לחות

יש לפעול על מנת לשמור על לחות לשיער ולקרקפת. הקפידו להשתמש במרכך המתאים לסוג השיער שלכם. בנוסף, יש לשקול להשתמש במרככים או שמנים להוספת לחות. שיער עם לחות טובה פחות נוטה להישבר ומרגיש רך יותר.

נסו להימנע מנזקי חום

צמצמו למינימום את השימוש במכשירים שונים לעיצוב חום כמו מגהצים שטוחים ומגהצים מסתלסלים, שכן חום יתר עלול להזיק לשיער ולפגוע בו. אם אתם חייבים להשתמש באמצעים אלו, מומלץ לעשות להשתמש גם בתרסיס מגן חום ושמור על טמפרטורה מתונה.

הגנה על השיער מפני נזקי השמש

יש לפעול בכדי הגן על השיער מקרני השמש ומתנאי מזג אוויר קשים. כדאי לחבוש כובע או לעשות שימוש במוצרים עם הגנת UV כדי להגן על השיער מקרני UV מזיקות – לא רבים מודעים לזה, אבל קרני השמש עלולים לפגוע גם בשיער ובקרקפת ולא רק בעור החשוף.

הקפדה על גזירת השיער והימנעות מקצוות מפוצלים

חשוב להקפיד ולגזור מעת לעת את השיער, זאת על מנת למנוע קצוות מפוצלים ולקדם צמיחת שיער בריאה יותר. בעוד שגזירה אינה משפיעה ישירות על קצב צמיחת השיער, היא יכולה לתרום לבריאות הכללית ולמראה השיער.

תזונה מאוזנת

ודאו שאתם מקפידים על שגרת תזונה מאוזנת ועשירה בויטמינים ומינרלים, במיוחד אלה החשובים לבריאות השיער, כגון ויטמין E, ויטמין A, ביוטין וברזל. במקרים רבים, כדאי לשקול להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות או עם דיאטנית רשומה כדי לתת מענה לצרכים תזונתיים ספציפיים.

הקפדה על שתיית מים

הקפידו לשתות  כמויות גדולות של מים כדי לשמור על לחות הגוף, כולל השיער. לחות היא חיונית לבריאות הכללית ויכולה להשפיע על בריאות השיער והקרקפת שלכם.

הימנעות מתסרוקות צמודות

חשוב להימנע מתסרוקות צמודות המפעילות מתח יתר על ציר השיער. סגנונות כמו קוקו צמודים או צמות יכולים לתרום לשבירה, במיוחד בשיער צומח מחדש או שביר וכחלק מכך, גם לפגוע בו.

בחירת אביזרי שיער עדינים

נשים אשר משתמשות באביזרי שיער ההמלצה בעבורן תהיה לבחור באביזרי שיער הנחשבים לעדינים יותר עבור השיער, כמו גומיית שיער מכוסה בד וקליפסים. מומלץ להימנע משימוש באביזרים עם חלקי מתכת העלולים להיתקע או להזיק לשיער שצמח מחדש.

היו סבלניים ועדינים בכל מה שקשור לסטיילינג

חשוב להיות סבלניים עם תהליך הצמיחה המחודשת של השיער שלכם, וכחלק מכך, יש להימנע מסטיילינג אגרסיבי. לצורך כך מומלץ להשתמש במסרקים רחבי שיניים או באצבעותיך כדי לנתק את השיער בעדינות, במיוחד כאשר הוא רטוב ונוטה יותר להישבר.
יישום של כל הטיפים הללו, על בסיס יומי, יאפשר לטפח ולשמור על הנראות, החיוניות והבריאות שלו גם בגילאים  מבוגרים. כאמור, רוב הפעולות המדוברות לא מצריכות יותר מדי השקעה, אלא בסך הכול מודעות ומתן תשומת לב לשיער.

 

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|