חקלאות למתקדמים: המכונה המפלצתית שנחתה במושב כפר יחזקאל

בסמיכות לראש השנה התחדשה חברת "רותם טרקטורים וציוד" מכפר יחזקאל במכונה מתקדמת לעיטוף קש ושחת. המכונה חוסכת סכומים נכבדים ומספקת פתרונות אופרטיביים לבעלי רפתות משותפות, מרכזי מזון (לרפת ולצאן), לחקלאים ורפתנים פרטיים

חברת "רותם טרקטורים וציוד", חברה משפחתית ותיקה ומוכרת בעולם החקלאות הישראלי, שפועלת מהמושב כפר יחזקאל בגלבוע, רכשה לאחרונה מכונה לעיטוף חבילות קש ושחת. עם הגיעה ארצה המכונה כבר פועלת בהצלחה מרובה בשדות העמק והאזור. מדובר במכונה ייחודית הפועלת בטכנולוגיה מתקדמת והיא יוצרה במפעל בעל מוניטין מוכר באירופה.
המכונה מאפשרת סידור בהדרגה (פירמידה) של ערמות הקש והשחת למניעת הצטברות של רטיבות – בעזרת עיטוף ניילון מיוחד מותאם (UV) לעמידות בחום וקור, כשבמקביל היא מייצרת חללים למעבר אויר למניעת לחות. עיטוף החבילות מתבצע גם בחלקו התחתון של מערום החבילות כשניתן לבצע את הפעולה בכל שטח סמוך למערום קיים. בחברה ציינו כי מכונה נוספת כבר נרכשה והיא תגיע בקרוב לישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"מדובר במכונה ייחודית ומתקדמת" סיפר איציק רותם, מבעלי החברה, והוסיף: "היא עוטפת מערומים ומתבנים חיצוניים לקש ושחת בעת ובעונה אחת – בחבילות גדולות ובינוניות ומייתרת אופרציה שלמה ומורכבת. מעבר לכך היא יכולה לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים לבעלי רפתות משותפות, למרכזי מזון לרפת וצאן וכמובן לחקלאים ורפתנים פרטיים. דרך הפעולה של המכונה מונעת הצטברות מי גשם במערומים, לחות, עובש ורקבון ואפשר לעבוד עמה בכל תנאי שטח. באמצעות הטכנולוגיה של המכונה הזו ניתן לשמור ולשמר את הקש והשחת בעונת החורף הגשומה ללא חשש, כשהכל מאוורר.
בעזרת השימוש בה אין צורך יותר לשנע את החבילות שנאספו למתבן מקורה בנוי ואז להשיב בחזרה לשטח. לשם הידיעה, השנה אלפי טונות וחבילות רבות של קש ושחת נפגעו כתוצאה מהגשמים הברוכים בישראל, ואם היה כיסוי ניילון כמו שהמכונה שלנו יודעת לייצר, הנזק הזה היה נמנע לחלוטין."

• הכל במקום אחד

חברת "רותם טרקטורים וציוד", מתמחה במתן שירותי העמסה ושינוע של כל סוגי החומרים (על פי הנדרש). כמו כן דחיפת חומרים ועירום לגובה, הכנת תחמיצים לענף הרפת הכוללים ליווי הקציר, הידוק התחמיץ וכיסוי ובנוסף במתן פתרונות טכניים, איתור ופתרון תקלות מכל סוג ובכל שעה. המודעות העיקרית של החברה היא לאמינות, נאמנות ולשירות כל שעות היממה כולל שבתות וחגים. (24/7) מעבר לעבודת שופלים ומעמיסים, עוסקת החברה בייזום פרויקטים, הקמת והשכרת מבנים וסככות לאחסון מזון שחת וקש לענפי החי במגזר החקלאי. לחברה מפעל מתכת אשר נותן שירותי מסגרות ובניית כלים נלווים לשופלים, משאיות ולטרקטורים חקלאיים. כמו כן, עוסקת החברה במתן שירותי כלי חלופי למפעלי תעשייה לענפים השונים בקיבוצים או מושבים בכל עת ובכל תקופה.

לפרטים נוספים: לירון רותם 0526585669, איציק רותם 05377722441 עוז רותם 0537717600, משרד 046070706

צפו במכונה המתקדמת לעיטוף חבילות קש ושחת