חפציבה: השדר הראל סלוצקי שידר תוכנית בלייב מדיור של בית אקשטיין – לאנשים עם מוגבלות

בתוכנית הרדיו סיפרו הדיירים על חייהם ועל התחביבים שלהם ואף סייעו בבחירת המוזיקה. הדיור בחפציבה של בית אקשטיין מקבוצת דנאל מיועד לאוכלוסייה בוגרת של אנשים עם מוגבלויות בתפקודים גבוהים מגיל 18. סלוצקי: "אחד השידורים היותר מרגשים שהיו לי"
צילום: איתן אונר

שדרן הרדיו הראל סלוצקי הגיע השבוע לדיור של בית אקשטיין מקבוצת דנאל בקיבוץ חפציבה וביחד עם הדיירים שידר בלייב תוכנית רדיו בתחנת קול הכנרת 106 FM, שהועברה בשידור חי גם ביוטיוב.


סלוצקי הגיע לבית אקשטיין עם סטודנטים מהמחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת עמק הירדן, ובמהלך התוכנית הדיירים סיפרו על החיים שלהם ועל התחביבים שלהם. כמו כן, הם סייעו בבחירת המוזיקה לתוכנית.


"זה היה אחד השידורים היותר מרגשים שהיו לי", סיפר סלוצקי. "גיליתי אנשים עם עולם תוכן עשיר. דיברנו על קולנוע, תיאטרון, מוזיקה, צבא. הייתה תחושה מיוחדת גם משום שהשידור היה תחת כיפת השמיים ומול קהל ולא כמו בדרך כלל באולפן. הייתה תחושה של שפיות בתוך הכאוס הכללי. היה גם מחמם לב לראות את רוח הנתינה יוצאת הדופן של צוות המדריכים".
הדיור בחפציבה מיועד לאוכלוסייה בוגרת של אנשים עם מוגבלויות בתפקודים גבוהים מגיל 18 ומעלה. לכל אחד מ-18 הדיירים יש יחידת דיור פרטית, ויש מטבח מרכזי וחדר אוכל שיתופי. הדיירים מקיימים אורח חיים עצמאי בליווי ובתמיכה של צוות מדריכים. המסגרת בפיקוח ובמימון משרד הרווחה מנהל מוגבלויות.


התוכנית של סלוצקי הייתה שיאו של יום פעילות משמח שלו זכו הדיירים ושאותו יזמה עמותת איי-קאט מעכו, מרכז לאמנות וטכנולוגיה.


הסטודנטיות פנינה קלוסובסקי וסיגלית רוזנשטיין הגיעו לדיור של בית אקשטיין בחפציבה במסגרת פרויקט הגמר שלהן בעמותה, והפעילו את הדיירים בשלל פעילויות מוזיקליות.
מנהלת הדיור בחפציבה, רחלי פייגנבוים, אמרה: "מרגש ומשמח לפגוש ולארח אנשים טובים ויקרים המשקיעים מזמנם, מרצם וכיסם לטובת הדיירים שלנו. אנו מקדמים בברכה כל מפגש עם הקהילה ושמחים על כל הזדמנות הניתנת לדיירים שלנו להביא את יכולותיהם, כישרונם והלב הרחב שלהם לידי ביטוי. אני מודה ומוקירה".