חסרי לב: כתב אישום נגד שלושה מתושבי הצפון שגנבו ציוד בשווי מעל למיליון ש"ח מקורבנות מסיבת הנובה

בבקשת המעצר טענה הפרקליטות, כי הנאשמים "נכנסו לשטח צבאי סגור על מנת לגנוב רכוש השייך למתן ליאור ז"ל, אשר נרצח במתקפת הטרור של חמאס, כל זאת טרם שככו הקרבות וטרם פונו גופות הנרצחים". צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד רם שאהין (31) ודניאל חסון (27) מדאליית אל כרמל, ונגד סאן לוסיאן תבל (32) מנתניה, בגין גניבת ציוד הגברה בשווי של יותר ממיליון שקל מקורבנות מסיבת הנובה. כן ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.
מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ציון קינן, עולה כי בין הנרצחים במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר היה גם מתן ליאור ז"ל, איש הגברה שנתן שירות במסיבה. שתי מערכות הגברה השייכות לחברה בה הוא שותף, נותרו בשטח המסיבה.
כיומיים לאחר האירועים, יצרו הנאשמים קשר עם נהג משאית וביקשו ממנו לנסוע לאזור המסיבה ולהעמיס את אחת ממערכות ההגברה שהיו שייכות למנוח. הנהג העמיס מערכת ששוויה כ-400 אלף שקל וגנרטור שהיה במקום. במקביל, נסעו שאהין וחסון לאזור המסיבה, תוך שהם מציגים מצג שווא לפיו הם מגיעים לאסוף ציוד של חברם שנעדר. בעקבות תנועת הגנרטור, הופעלה התראת איתוראן ומשטרת ישראל עצרה את נהג המשאית ותפסה את הציוד שעליה. בשלב זה פנה שאהין למשטרה והציג מצג שווא לפיו הוא שותפו של מתן ליאור ז"ל, וכך שכנע לשחרר את המשאית עם המערכת.
לאחר מכן, שאהין וחסון לקחו מהנאשם תבל את רכבו ועגלה נגררת ששכר, וחזרו לאזור המסיבה ברעים על מנת לגנוב את המערכת השנייה. גם הפעם טען שאהין כי הוא מגיע לאסוף ציוד וכך הצליחו להיכנס לאזור.
עוד באותו יום, בעקבות חשיפת גניבת המערכת הראשונה, פנה שותפו של מתן ליאור ז"ל לתבל, וביקש להבין היכן נמצאת המערכת הראשונה. תבל קישר בין השותף לשאהין, שהתחייב להשיב אותה אך עשה כן רק לאחר פנייה למשטרה.
בבקשת המעצר טענה הפרקליטות, כי הנאשמים "נכנסו לשטח צבאי סגור על מנת לגנוב רכוש השייך למתן ליאור ז"ל, אשר נרצח במתקפת הטרור של חמאס, כל זאת טרם שככו הקרבות וטרם פונו גופות הנרצחים".
לשאהין יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי, גניבה בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה. לחסון יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי וגניבה בנסיבות מחמירות ולתבל יוחסה עבירה של גניבה בנסיבות מחמירות.