חדש ברמת ישי: מרכז לטיפול בעודף משקל של 'מכבי'

שימוש באפליקציה שתעזור לשמר קשר עם כל מטופל, בניית תכנית תזונה ואימונים אישית והתמודדות עם שינויים-הכירו את המרכז המתקדם החדש של 'מכבי' לטיפול בעודף משקל. צילום: מכבי

התמודדות עם עודף משקל מצריכה ידע מקצועי וליווי אישי מותאם. מחקרים שונים מדגימים עד כמה עודף משקל מסוכן לבריאות, החל מהגברת השכיחות למחלת סוכרת, לחץ דם ,סרטן ועוד. לטיפול בתופעה מוצעים מגוון רחב של טיפולים תזונתיים, רגשיים, תרופתיים וגם ניתוחים.
האופציות קיימות והמטופל צריך למצוא את הדרך שהכי מתאימה לו, הן מבחינה רפואית והן מבחינת יכולת התמודדות שלו עם שינויים. הבחירה לעיתים לא פשוטה ואף מייצרת עבורו בלבול.
במכבי שירותי בריאות ערים לתופעה, ולשם כך הקימו לאחרונה מרכז מיוחד לטיפול ויעוץ למטופלים הסובלים מעודף משקל, הממוקם במרפאה החדשה ברמת ישי.
במרפאה, המנוהלת על ידי הדיאטנית הקלינית עופרי בנדריהם-מנור, מומחית לטיפול בעודף משקל, צוות רב מקצועי הבקיא בכל סוגי הטיפולים וכולל גם יעוץ אישי על ידי אנדוקרינולוג.
מטרת המרפאה היא ליצור עבור כל מטופל את סגנון הטיפול הנכון עבורו. כך למשל, מציעים שימוש באפליקציה, שילוב שיחות פרונטליות או בווידאו, ומפגשים אישיים או קבוצתיים. השימוש באפליקציה, מסייע לצוות לשמר קשר עם כל מטופל, גם בין הביקורים, על מנת לעזור לו למדוד ולשפר את העמידה האישית שלו ביעדי הטיפול אותם הוא קיבל מהצוות הרפואי.
"מניסיון רב שנים וממחקרים שונים, אנו יודעים שאנשים המבצעים דיאטות שונות ומצליחים לרדת במשקל, עלולים לאבד בדרך מסת שריר שדווקא חשובה מאד לבריאות בכדי למנוע מחלות שונות בעתיד. במרפאה, המטופל נמדד במאזניים מיוחדים 'INBODY' שמודדים משקל , BMI, מסת השריר ואחוזי שומן, בחלוקה לאיברי גוף שונים ובדיוק גבוה מאד, שמאפשר לצוות לבנות לכל אחד תכנית תזונה ואימונים אישית"-מסבירה אילנה פכט-ברגר, הדיאטנית המחוזית של מכבי.
במכבי מוסיפים כי הפניה למרפאה נעשית על ידי הפניה מרופא מטפל או דיאטנית מטפלת.