חדש בכללית מחוז צפון: מוקד לילה במרפאת כללית בן גוריון בנוף הגליל

המטרה: להעניק מענה רפואי לתושבי האזור גם אחרי שעות פעילות המרפאות

לאחרונה נפתח מוקד לילה במרפאת כללית בן גוריון בנוף הגליל, שיפעל בשעות 19:00-22:00, במטרה לתת מענה רפואי לתושבי האזור גם אחרי שעות פעילות המרפאות.
לדברי ד"ר מרדכי דיין, מנהל כללית מחוז צפון "מטרת המוקד שלנו היא לאפשר קבלתם של מטופלים על ידי רופאים וצוות הקהילה ובכך ימנעו עומסים במיון. הטיפול במטופלים אלו יותאם למצבים דחופים אשר אינם מצריכים בהכרח הגעה למיון ובכך יתאפשר שירות רפואי זמין ואיכותי ויבטיח מענה רפואי כוללני טוב יותר לתושבים באזור שלנו".
בשעות הערב, כאשר המרפאות סגורות ניתן לפנות למוקד רפואה דחופה או התייעצות בשירותי האון – ליין של כללית להתייעצות לגבי הטיפול על ידי רופא ילדים, רופא משפחה ורופא עור. בנוסף, מוקד אחיות טלפוני, 2700*, מספק מענה טלפוני לצרכים נוספים כגון הפניות להמשך טיפול והתייעצויות נוספות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"למיון פונים כאשר ישנם מקרים המחייבים פינוי וכשהמרפאה סגורה. מומלץ לפנות למיון כאשר יש כאב המלווה בתחושת לחץ בחזה, עם/בלי זיעה קרה, קוצר נשימה או בחילות, שיתוק או חולשה בצד אחד של הפנים או הגוף עם/בלי הפרעה בדיבור או בלבול, קוצר נשימה חריף, הקאה דמית או יציאה דמית אדומה או שחורה, כאב בטן חריף, כאב ראש חריף, תגובה אלרגית קשה – המלווה בתחושת קוצר נשימה או חנק או בצקת בפנים או בלשון, חדירת גוף זר לדרכי הנשימה או לעין, חבלה המלווה בדימום חמור שאינו נעצר, חשד לשבר בעצמות או חוסר יכולת להניע גפה פגועה, חבלת ראש המלווה בהקאה ובלבול, פרכוס לראשונה בחיים, דימום מהאף שנמשך למעלה מרבע שעה או שמתחדש לאחר שפסק, בליעת חומר רעיל, הכשת נחש, כוויה חמורה ומפושטת, התייבשות חמורה ותינוקות עד גיל חודשיים עם חום מעל 38. אז רגע לפני שאתם פונים למיון, תדעו שמרפאות שלנו נמצאים מומחים רבים שיחסכו לכם את הפנייה לבתי החולים" מסביר ד"ר טנוס כורזום, המנהל הרפואי של כללית צפון.
ראש העיר, רונן פלוט, בירך על היוזמה ואמר "אני מודה למנכ"ל הכללית, פרופ' אהוד דודסון ולמנהל המחוז, ד"ר מרדכי דיין, על ההירתמות וההיענות לפתיחת שירות חשוב זה, יישר כוח ורק בריאות!".
*השירות ניתן במוקד בימים א' – ה' בין השעות 19:00-22:00 במרפאת כללית בן גוריון, רח' דרך החטיבות 1, נוף הגליל

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|