"זכינו להיות שגרירים של הרפואה המודרנית ושל ישראל באפריקה"

האתגרים שניצבו לפתחה של המשלחת ("מדהים לחשוב שבמרחק מספר שעות טיסה מישראל – נשים עשויות למות מסיבוכי הריון ולידה"), תחושת השליחות ("זה פרויקט שמטרתו הצלת חיים"), והקשר עם הצוות המקומי ("התקבלנו בזרועות פתוחות"). ד״ר אתי שפיגל, מנהלת יחידת אולטרה סאונד של מערך נשים ויולדות במרכז הרפואי העמק שבה ממסע מעצים ומרגש – כחלק ממשלחת רפואית מרפובליקת רואנדה שבאפריקה. צילום: העמק

ד״ר אתי שפיגל, מנהלת יחידת אולטרה סאונד של מערך נשים ויולדות במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית, הצטרפה לאחרונה משלחת רפואית שיצאה למסע של 10 ימים ברואנדה שבאפריקה.

ד״ר אתי שפיגל עם צוות רפואי ברפובליקת רואנדה. צילום: העמק
ד״ר אתי שפיגל עם צוות רפואי ברפובליקת רואנדה. צילום: העמק

המשלחת בראשותו של פרופ' ארז כללה רופאים ממרכז רפואי העמק, סורוקה ושמיר. ד״ר אתי שפיגל משתפת: ״זו תחושה נהדרת להיות שותפה לפרויקט שמטרתו הצלת חיים. מדהים לחשוב שבמרחק מספר שעות טיסה מישראל נשים עשויות למות מסיבוכי הריון ולידה הניתנים למניעה וטיפול. מטרת המסע הייתה להדריך את הצוות הרפואי – רופאים ומיילדות ולתת להם כלים זמינים שיאפשרו הפחתת תחלואה ותמותת אימהות. היינו במספר בתי חולים והתקבלנו בזרועות פתוחות על ידי כל אנשי הצוות. גם שגריר ישראל ברואנדה רון אדם, הגיע לפגישה עם המשלחת. זו הייתה חוויה מרגשת ומעצימה. זכינו להיות שגרירים של הרפואה המודרנית ושל ישראל באפריקה".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|