"זו מחלה מתעתעת, אנחנו חייבים לשמור על עצמנו"

התסמינים שחווה: "היו לי כאבי ראש ושיעול, איבדתי את חוש הטעם והריח". ההתאוששות: "אני כבר מרגיש הרבה יותר טוב", התמיכה שקיבל: "הקהילה בעיר ריגשה אותי" והתוכניות להתמודד עם הנגיף בבירת העמק: "אני מתכוון לפנות לשרי הממשלה ולבקש מהם להקשיח את ההנחיות". אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה שנמצא בשבוע שעבר חיובי לנגיף הקורונה, מספר על ההתמודדות האישית, על ניהול העיר בתקופה הכול כך מאתגרת וגם: מדוע הוא חשוב שצריך להאריך את הסגר לתקופה נוספת. צילום: מרלן נוי

״קיבלתי הבוקר את תוצאות הבדיקה ולפיה נמצאתי חיובי לקורונה. אני סובל משיעול קל וחוץ מזה מרגיש מצוין, נמצא בביתי וממשיך לנהל את המערכה נגד המגיפה בעיר עפולה מתוך הבית. אני מבקש מכל תושבי העיר להקפיד על ההנחיות, להימנע מתפילות בבתי הכנסת ובכלל אם אין סיבה לצאת מהבית- הישארו בבתים. אנחנו ננצח את זה ביחד״, כך כתב ביום חמישי בבוקר אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, בדף ה"פייסבוק" שלו וזכה למאות תגובות חמות, עם שלל ברכות להחלמה מהירה.
מאז פרסום הפוסט תסמיני הנגיף התגברו והתעצמו בגופו של אלקבץ ובמהלך סוף השבוע הוא התמודד עם כאבי ראש, כאבי שרירים ואיבוד חוש טעם וריח. היום, כשהוא כבר מרגיש הרבה יותר טוב ולמעשה התגבר על הנגיף, סיפר אלקבץ על השבוע האחרון וההתמודדות שלו עם תסמיני הנגיף.

• "אני חושב שבמספרים הנוכחים אין אפשרות אחרת מאשר סגר מוחלט"

"ביום רביעי שעבר התחיל לי שיעול שמוכר וידוע כתסמין של הנגיף. מיד פניתי לבצע בדיקת קורונה יחד עם יתר חברי הנהלת העיר ונמצאתי חיובי", סיפר אלקבץ, "מלבד השיעול ביום חמישי עלה לי גם החום ובמהלך סוף השבוע הופיעו תסמינים נוספים כמו כאבי ראש, כאבי שרירים, ובמקביל איבדתי את חוש הטעם והריח. זו לא הפעם הראשונה שביצעתי את הבדיקה, אבל הפעם, בניגוד לבדיקות הקודמות היה תסמין וזה עורר חשד".
מאז גילה כי הוא חיובי לקורונה אלקבץ עובד מביתו ומקיים משם את הישיבות השוטפות בזום כשימי ההתאוששות וההחלמה שלו כללו את הסופ"ש ואת יום הכיפורים, מה שאפשר לו להתחזק. לדבריו העירייה מתפקדת בצורה המיטבית, בהתאם לצרכי השעה. "אני חושב שבמספרים הנוכחים אין אפשרות אחרת מאשר סגר מוחלט", אומר אלקבץ בחד משמעיות: "ברור לי שרמת התחלואה הזו לא יכולה לרדת עד סוף חג הסוכות ונידרש להישאר בבתים תקופה נוספת, עם כל המחיר הכבד שזה ידרוש מאיתנו ואני יודע שיש מחיר כבד. אני חושב גם שאסור לפתוח את מערכת החינוך, כולל החינוך המיוחד והמספרים הנוגעים להידבקויות מדברים בעד עצמם. אחרי שנסיים את הסגר צריך לפעול על פי תוכנית הרמזור של הפרוייקטור פרופ' רוני גמזו, אבל כמובן מחובתנו להיצמד לתוכנית ולא לזגזג איתה. עפולה הייתה עיר ירוקה לגמרי, התגאינו במספרים הנמוכים אבל הכל השתנה מהר. אנחנו עיר מחוז ומתוקף זה נכנסו לעיר תושבים שהיו חיוביים לנגיף והגדילו את המספרים בצורה ניכרת ומשמעותית. משם כבר היו הידבקויות בין בני משפחה. בצורה הזו לא ניתן לחתוך ממשקים ולקטוע את שרשראות ההדבקה. התרעתי על כך וזה אכן קרה".

• "כמי שעבר את המחלה, אני מבין עד כמה חשוב להקפיד על ההנחיות"

התגובות להן זכה אלקבץ מתושבי העיר בכל הפלטפורמות חיזקו אותו לדבריו, בעיקר אלו מילדי העיר שהעבירו לי סרטונים עם איחולי בריאות טובה: "כל סרטון מהקהילה ריגש אותי וחימם את ליבי אבל במקביל חשוב לי להעביר מסר לתושבים ובכלל לכל עם ישראל ולומר לו שהקורונה היא מחלה מתעתעת, היא משחקת עם הדופק והנשימה וחובה עלינו לשמור על עצמנו. כשאחזור לשגרת העבודה בכוונתי להקשיח את ההנחיות ביתר שאת, רק כך נוכל לחזור לשגרת חיים בטוחה יותר והכי חשוב: לקטוע את שרשראות ההדבקה. בכוונתי גם לפנות לשרי הממשלה ולבקש מהם שיהיו נוקשים יותר בכל הנוגע להנחיות וההתמודדות היום יומית עם הנגיף. אנחנו גם לא יכולים להתנהל עם הוראות סותרות כפי שראינו עד עכשיו. כמי שהתמודד והבריא מהמחלה, אני מבין עד כמה חשוב להקפיד על ההנחיות, להמשיך בסגר המהודק ולהימנע מכל התקהלות. אני רוצה לאחל בריאות טובה ואיתנה לכל תושבי עפולה וכולי תקווה שימצא חיסון לנגיף בהקדם".