זה לא חייב להיות ככה: שבעה טיפים להתמודדות עם כאבי מחזור

אם גם לכן נמאס להיעלם אל תוך המיטה לכמה ימים בכל חודש, דעו שזה ממש, אבל ממש לא חייב להיות ככה!. המחשה: pixabay

כאבים בווסת והתכווצויות עלולים להוות מטרד של ממש, לגרום לאי נוחות ולהפריע לפעילות היומיומית. נשים רבות חוות את התסמינים הללו במהלך המחזור החודשי שלהן, אבל החדשות הטובות הן שיש דרכים לטפל בהן או לפחות להקל עליהם. אם גם לכן נמאס להיעלם אל תוך המיטה לכמה ימים בכל חודש, לעצור את שגרת יומכן בכל פעם מחדש ובעיקר, לסבול, דעו שזה ממש, אבל ממש לא חייב להיות ככה!

• חימום הבטן התחתונה

אחד הפתרונות הפשוטים אשר הוכיחו שוב ושוב את יעילותם הוא חימום האזור הכואב. כרית מחוממת או בקבוק מים חמים, יוכלו להקל עד מאוד על ההתכווצויות ולהפחית כאבי מחזור מאוד. אפילו אמבטיה חמה תסייע להרפות את השרירים ולהגביר את זרימת הדם! אל תתפשרו, עשו מה שנדרש כדי לעזור לגופכן להרגיש טוב יותר. ובינינו, כמה זמן לא נהניתן מאמבטיה מפנקת?

• משככי כאבים ללא מרשם

משככי כאבים ללא מרשם כמו אדקס או אדוויל, יכולים גם לעזור להקל על הכאבים. חשוב לעקוב אחר ההוראות על התווית ולא לחרוג מהמינון המומלץ. אם אינכן בטוחות איזו תרופה לקחת או שאתן חשות לא בטוב לאחר נטילת כדור, התייעצו עם רופא בהקדם.

• פעילות גופנית

אין ספק שהדבר האחרון שאתן רוצות לעשות בזמן המחזור שלכן זה ללבוש את בגדי האימונים. אבל הקשיבו לזה! אימונים לפני ובזמן הווסת, גם הקלים ביותר, יוכלו לסייע בשחרור אנדורפינים שהם משככי כאבים טבעיים. עם זאת, נציין כי מצד שני חשוב להקשיב לגוף שלכן ולהימנע מאימונים אינטנסיביים אם אתן חוות כאבים עזים ביותר.

• להרבות בשתיית מים

שתיית מים מרובה יכולה לעזור להפחית נפיחות, לסייע ליציאות ולהקל על התכווצויות. אם תמיד נאמר לנו שחשוב להרבות בשתייה, הרי שהדבר נכון פי כמה כשמדובר במחזור החודשי. הכינו בקבוק מים שיילווה אתכן לכל מקום במהלך הווסת, וכך גם תוכלו להקפיד על כך.

• תזונה מאוזנת

באופן כללי, אנחנו יודעות שחשוב לשמור על תזונה מאוזנת, פשוט למען עצמנו. עם זאת, בימי המחזור החשיבות עולה אפילו יותר! לא תאמינו עד כמה מזונות עשירים בסיבים, כגון פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולים לסייע בהפחתת נפיחות ובשיפור תפקוד מערכת העיכול ובאופן ישיר, גם להפחית את הכאבים ואי הנוחות.

• למדו לרתום את הטבע לעזרתכן

בתוך כל צמח קיים נוזל טהור המכיל תכונות נפלאות. שמנים אתריים כאלו, כגון לבנדר או מנטה, עשויים לסייע בהפחתת כאבים והתכווצויות. מרחו כמה טיפות של שמן אתרי על האזור הכואב ומייד תרגישו בהקלה. עקבו אחר ההוראות על גבי כל אריזה כדי להבטיח שתמצו את יכולותיו של הצמח על הצד הטוב ביותר. גם חליטת מקלות קינמון ושתיית המים הרווים בקינמון תפחית על הכאבים שלכן עד שייעלמו לחלוטין!

• מוצרי היגיינה שמתאימים לכן

כל אישה ומה שנוח לה. למרבה המזל, ניתן למצוא היום מגוון רחב של מוצרי היגיינה למחזור, כך שכל אחת תוכל למצוא את הדרך המדויקת עבורה. בין אם שימוש בטמפונים, תחבושות ואפילו גביעוניות! קחו את הזמן להבין מה מתאים לכן, מה נוח, מה עושה לכן טוב ובעיקר מה משפיע לטובה על התחושה הכללית שלכן בימים האלו.
לסיכום, כל אישה יש את הווסת שלה. יש כאלו אשר לא חשות ולו שינוי מועט באיכות היום יום שלהן ואילו אחרות לוקחות לפחות יום חופש אחד ומאפשרות לעצמן לנוח עד יעבור כאב. אם גם אתן חוות כאבים ואי נוחות, ההמלצה הטובה ביותר תהיה לחקור היטב עד שתמצאו את הדרך המועדפת והיעילה ביותר להפחית את אי הנוחות. בסופו של דבר הווסת היא תופעה טבעית ואין כל סיבה שתסבלו ממנה.