וועדת הבריאות של הכנסת: בשורה של אונקולוגיה בצפון

ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית: "בסוף השנה ייפתח בית חולים אונקולוגי חדש במרכז הרפואי העמק". צילום: מרכז רפואי העמק

'בית שולמית', בית חולים חדשני ומתקדם לטיפול אונקולוגי שיפתח בסוף השנה ב"העמק"

בדיון שנערך אמש בוועדת הבריאות של הכנסת ועסק באונקולוגיה בפריפריה, סיפר ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית, על הפתיחה הקרובה של 'בית שולמית', בית חולים חדשני ומתקדם לטיפול אונקולוגי במרכז הרפואי העמק, לרווחתם של תושבי הצפון.
ד"ר ממן: "נולדתי וגדלתי במגדל העמק. לפני כעשור, כשאחותי חלתה בסרטן, היא נאלצה לנסוע לבלינסון כדי לקבל את הטיפול. היום כשחזרתי לצפון לנהל את בית החולים יש לנו בשורה משמעותית לצפון – כבר בסוף השנה אנחנו פותחים בית חולים אונקולוגי חדש בעמק. יהיו בו 36 מיטות אשפוז למבוגרים ו8 מיטות אשפוז לילדים. כבר היום, לקראת הפעלת הבניין האונקולוגי פועלות עשר מיטות לאשפוז אונקולוגי במחלקה פנימית. אנו כבר מכשירים צוותים של אחיות ורופאים שיהוו את הגרעין שיעבור לבניין החדש. פתחנו קורס הכשרה לאחיות אונקולוגיות שמתקיים אצלנו בבית החולים. כבר היום יש בבית החולים מרכז מצוין לטיפול בסרטן השד שכל מה שחסר לו זה טיפולי קרינה שיצטרפו במהלך השנה ואז יהיו לנו את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. צרפנו מכשירי פט- סיטי וMRI חדשים מהמתקדמים ביותר בעולם".

ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית. צילום: כללית
ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית

עוד הוסיף ד"ר ממן על המרכז לטיפול אונקולוגי 'בית שולמית' שצפוי להיפתח בקרוב: "במרכז האונקולוגי יהיו לנו 54 מיטות לאשפוז יום עבור חולים אונקולוגים: 44 למבוגרים ו-10 לילדים. כיום פועלות כבר ב'העמק' 16 מיטות כאלה. כדי להקל על מטופלים שגרים בצפון הרחוק, פתחנו, בשיתוף עם כללית במחוז הצפון, שלוחה קדמית של אונקולוגיה בקרית שמונה. מטופלים שגרים שם יכולים לקבל את טיפולי הכימותרפיה קרוב לבית, מתווה הטיפול נקבע בבית החולים, וכשצריך לעשות בדיקות או טיפולים מיוחדים מגיעים אלינו. המרכז האונקולוגי שייפתח ב'העמק' נבנה הודות לתרומה חסרת תקדים של חיים כצמן שנתן 50% מהסכום וכללית השלימה את המחצית השנייה. גייסנו רופאים מומחים בניתוחים אונקולוגיים בתחומים שונים כמו גינקו-אונקולוגיה ואורולוגיה אונקולוגית. יש לנו יחידה המטולוגית פעילה שתגדל עוד ותתעבה במעבר ל'בית שולמית'. מכון הקרינה שלנו יהיה מכון לווייני של מרכז דוידוף לטיפול וחקר מחלות הסרטן בבלינסון. כבר התחלנו בשיתוף פעולה עם בלינסון וגייסנו רופאים שנמצאים במכון הקרינה שם ועוברים הכשרה מעמיקה. חצי קומה בבניין החדש מוקדשת למחקר כדי שרופאים שרוצים גם לעסוק בחקר הסרטן יצטרפו אלינו. המרכז הרפואי העמק משרת אוכלוסייה של 700,000 עד מיליון תושבי הצפון ואנחנו נמשיך לדאוג לבריאותם".

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|