התאמה ובחירה של בית אבות

צילום: freepik

בחירת בית אבות לבני משפחה מבוגרים זו החלטה משמעותית והתהליך עשוי להיות טעון רגשית לא פעם. משפחות רבות מתקשות לקחת על עצמן את האחריות, והיו רוצות להבטיח שבני המשפחה היקרים יקבלו טיפול מסור וחומל ושבית האבות הנבחר יתאים לצרכיהם עד לרמת הפרט הקטן.

אז איך עושים זאת? איך בוחרים את הפתרון המתאים? עם גישה נכונה והבנה מעמיקה של כל הגורמים החשובים, תוכלו להבטיח שהמעבר לבית אבות יהיה כמה שיותר חלק. וכדי שתוכלו לבחור בביטחון את בית האבות המתאים ביותר לצרכיו של יקירכם, ריכזנו לכם כמה טיפים חשובים שכדאי לשים אליהם לב לאורך שלב ההתאמה והבחירה.

• צרכים והעדפות אישיות

לפני שיוצאים למסע החיפוש אחר בית אבות, חשוב קודם כל להבין לעומק את צרכיו ורצונותיו של בן המשפחה הקשיש. הצרכים והרצונות הייחודיים והספציפיים שלו צריכים להיות בבסיס של מסע החיפוש ואליהם יש להתאים את בית האבות, כך שייתן את המענה המדויק ביותר, מכל הבחינות.

• המיקום חשוב

המיקום הגיאוגרפי של בית אבות הוא הרבה יותר מסתם נקודה על המפה. למיקום יש השפעה עצומה על הנגישות, החיבור לקהילה והקרבה למעגל התמיכה. המרחק בין בית האבות למקום המגורים של המשפחה, לא אמור להשפיע על המרחק בין ביקור לביקור, אך יכול להיות שכך יקרה, אם בית האבות לא יהיה נגיש מספיק. חשוב שיהיה איזון בין התנאים שמסופקים במקום לבין הקרבה לבני משפחה משמעותיים.

• מומחיות וכישורי הצוות

הפקדת הטיפול בבן המשפחה היקר בידיו של צוות בית האבות, מחייבת אתכם לבחון את איכות הטיפול של הצוות באופן מדוקדק. מאחיות ומטפלים ועד צוות הרופאים, הכישורים, הכשירות, המקצועיות, האנושיות והחמלה של אנשים אלו, הן התכונות שיעצבו את החוויה היומיומית של יקיריכם. לכן בחרו במקום המעסיק צוות מוסמך ואמפתי שיכול לספק טיפול ברמה הגבוהה ביותר.

• בטיחות וניקיון

בטיחות וניקיון אינן רק מילות מפתח, ככל שהמקום נקי ומשלב אמצעי בטיחות כך הסביבה תהיה נעימה ובטוחה יותר. תחת סעיף זה נכנסים כל הנהלים והפרוטוקולים השומרים על רווחתם של הדיירים בבית האבות, והם אלו שיעניקו לכם מידה גבוהה של שקט נפשי, הודות לידיעה שבן המשפחה היקר מתגורר במקום שבו שמים את רווחתו, בריאותו ובטיחותו בראש סדר העדיפויות.

• פעילויות חברתיות ופנאי

המעבר לבית אבות אינו צריך לסמן את סופה של חוויית החיים, להיפך. על בית האבות לקדם אינטראקציות חברתיות ולכלול פעילויות פנאי מותאמות לדיירים שישפרו את איכות החיים של השוהים במקום. מחוגים ופעילויות במקום, דרך הדרכות וסדנאות ועד טיולים, אלו הרגעים אשר יוצרים חיבורים, מאפשרים לרקום ולפתח קשרים ושומרים על החיים מהנים ותוססים.

• תכניות טיפול מותאמות אישית

אין גישת טיפול אחת המתאימה לכולם, לכל קשיש יש צרכים מיוחדים משלו, ולכן עליכם לבחור בבית אבות ובו תכניות טיפוליות המותאמות לצרכים המשתנים של בן משפחתכם, כמו גם מתפתחות עמו. בהתאם לרמת תפקודו וצרכיו בחרו בבית אבות או פתרון דיור מתאים, שיספק מענה כמה שיותר מותאם אישית.

• תזונה והסעדה

בין אינספור השיקולים, גם לתזונה נכונה יש מקום, הרבה מקום. חשוב להתעמק בחשיבותן של ארוחות מאוזנות, מזינות ובריאותיות כי הן חשובות לא פחות לבריאותו ורווחתו של יקירכם. שימו לב לאיכות המזון במקום, לרכיבים בהם נעשה שימוש, לתפריטים והתאמתם למוגבלויות תזונתיות, רגישות, העדפות תזונה ועוד. כמו כן, יש לשים לב לזמני הארוחות והנהלים סביבן, כדי להבטיח שהחוויה תהיה מיטבית וחברתית.

• ביקור במקום

תוכלו להבחין מיד באווירה של בית האבות, בעת הטיול במסדרונותיו. כדי להיות בטוחים שבית האבות מתאים ליקירכם, אנו ממליצים לכם להגיע לביקור כדי לחוש בעצמכם את האווירה המקום, לראות מה התנאים ולבחון את האינטראקציה בין הצוות לדיירים. ביקורים כאלו יכולים לעזור לבצע בחירה מושכלת התואמת לצרכיו של בן המשפחה.

• ביקורות והמלצות

בחירת בית אבות זו משימה מורכבת וזה רק טבעי שתרצו להיות בטוחים שמצאתם את המקום המתאים. פעמים רבות תעזור חוכמת ההמונים. בני משפחות ודיירים הם בעלי ניסיון ויכולים לספק את חוות דעתם על המקום ולעזור לכם להחליט. תו תקן שמבוסס על חוות דעת והמלצות כמו גם על קריטריונים חשובים בבחירת בתי אבות יכול לכוון אתכם, ועם ייעוץ מומחים, תוכלו לקבל תובנות חשובות ולנווט בנוף המורכב של התאמה ובחירת בית אבות.