השבר ועונשו: שוטר מהאזור תקף אסיר. ומה גזר השופט?

השופטת לילי יונג-גפר: "במעשיו גרם השוטר נזק פיזי ונפשי למתלונן, ויותר מכל למשטרת ישראל ולאמון הניתן בה ובשוטריה". המחשה: צילום אתר פליקר

השופטת לילי יונג-גפר מבית משפט השלום בנצרת, הרשיעה את שוטר סיור בתחנת טבריה, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש, בעקבות מקרה בו היכה עצור עת שהיה אזוק וגרם לו שבר ברגל. בית המשפט גזר את דינו של השוטרל-6 חודשי מאסר בפועל, 9 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי למתלונן בסך 10,000 שקלים.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ביום 13.1.11 הוביל הנאשם את המתלונן בחצר תחנת משטרת טבריה, עת שהיה כבול באזיקים. הנאשם משך אותו באמצעות צעיף שעטה על צווארו. בתגובה לדברי המתלונן כי הוא חונק אותו, השיב הנאשם: "אתה משחק אותה צדיק", ובעט בעוצמה וללא הצדקה ברגלו הימנית של המתלונן. כתוצאה מהבעיטה, נגרם למתלונן שבר והוא נזקק לטיפול רפואי, קיבוע וגבס מעל לחודש ימים.
בגזר הדין ציינה השופטת יונג-גפר: "במעשיו גרם השוטר נזק פיזי ונפשי למתלונן, ויותר מכל למשטרת ישראל ולאמון הניתן בה ובשוטריה. במעשיו ניצל הנאשם את מעמדו, מרותו וכוחו כשוטר ביחס למתלונן שהיה אזוק וכלל לא יכול היה להתגונן". בנוסף, השופטת עמדה על חשיבות ענישה הולמת למקרי אלימות שוטרים: "ענישה סלחנית עשויה להעביר מתן לגיטימציה לביצוע מעשים מעין אלו ולא להביא להכחדתם". התיק נוהל ע"י עו"ד אופיר אפרתי ונחקר על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.