"הרוצח המתועב שרצח את שלי דדון נתן את הדין על מעשיו הנפשעים"

ערעורו של חוסיין ח׳ליפה, אשר הורשע ברצח שלי דדון ז״ל מעפולה עלית, נדחה היום, פה אחד, בבג״צ

בית המשפט העליון דחה היום, פה אחד, את ערעורו של חוסיין ח'ליפה אשר הורשע ברצח הצעירה שלי דדון ז"ל מעפולה עלית שהיתה בשנות ה-20 לחייה.
שלי דדון ז"ל יצאה בבוקר יום ה-1.5.2014 מביתה בעפולה על מנת להגיע לראיון עבודה באיזור התעשייה המצוי במגדל העמק. במהלך נסיעתה במונית, בה נהג הרוצח הנתעב, הוא סטה מנתיב הנסיעה והגיע לחניון נטוש. לאחר שעצר את המונית הוא תקף את הצעירה באכזריות ודקר אותה בכל חלקי גופה באמצעות סכין חדה וארוכה. דדון נאבקה בחליפה אך הוא התגבר על התנגדותה, והמשיך לדקור אותה בסכין 17 דקירות, והותיר אותה במקום כשהיא מדממת למוות.

שלי דדון צילום: באדיבות המשפחה
שלי דדון. צילום: באדיבות המשפחה

הרוצח עזב את זירת הרצח במוניתו, לא לפני שנטל את הטלפון הסלולרי ואת תיקה של המנוחה, חפצים שאותם השליך בנתיב בריחתו.
המערער הורשע בעבירת הרצח בעקבות ממצאי‪DNA ‬ שלו שנתגלו בזירת הרצח (בין היתר מדובר בדגימת‪DNA ‬ שנתגלתה בציפורן מלאכותית של המנוחה, אשר נתלשה תוך כדי המאבק במערער) וכן ממצאי ‪DNA‬ של דדון שנתגלו במונית בה נהג חליפה. כמו כן, מבוססת הרשעתו של המערער על הודאותיו, הן בחקירת השב"כ והן בחקירת המשטרה. בית המשפט העליון דחה, כאמור, את ערעורו של חליפה על הכרעת הדין ואישר את עונש מאסר העולם שהוטל עליו.
בית המשפט חתם את פסק דינו במילים אלו: "אין ניחומים להורי המנוחה ולבני משפחתה על אובדן הבת היקרה, שלי דדון ז"ל, בידי רוצח בן עוולה, ואולי ניתן להתנחם במעט, בכך שהרוצח המתועב נתן את הדין על מעשיו הנפשעים, ובא על עונשו".