"הקהילה האתיופית בעפולה חייבת לקיים פריימריס לפני הבחירות ולהישאר מאוחדת"

בכירים וחברים בקהילה האתיופית בעפולה מקדמים מהלך לעריכת פריימריס – לבחירת ההנהגה שתוביל את הקהילה בבחירות לרשות בסוף אוקטובר. "הפוטנציאל שלנו הוא לפחות שני מנדטים ואף יותר", אומרים בקהילה

רחמים מששה ופנטה וורקו נגוסה, חברי הועדה

בעוד פחות משלושה חודשים ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות. גם בעפולה מזהים התעוררות משמעותית בקרב המתמודדים על ראשות העיר, ובמקביל ברשימות, הסיעות והמפלגות שיציגו את מועמדיהם למועצת העיר.
גם בקהילה האתיופית בעיר נרשמת התעוררות לקראת הבחירות, כשבכירים בקהילה דורשים לקדם פריימריס בכדי לבחור את הדמויות שיובילו את הקמפיין וההנהגה.
כזכור, בבחירות הקודמות, נערכו פריימריס, בתהליך פתוח ושקוף בו לקחו כאלף מחברי הקהילה, במנעד רחב של גילאים, ובסופו הוקמה על ידי צעירים ובוגרים סיעת באנד (יחד).

דני דסטה
דני דסטה

בתום הפריימריס נבחר דני דסטה, כיום חבר מועצה מכהן במקום הראשון, אביי דג'ן במקום השני ואובנך יצחק דינקו במקום השלישי.
בימים אלה דג'ן, דינקו וחברים בכירים נוספים בקהילה, (שחלקם לקחו חלק מרכזי בבחירות הקודמות) מקדמים תהליך זהה לבחירות הנוכחיות, אך לעת עתה הם טוענים שיש גורמים בקהילה שמנסים להכשיל את התהליך. לדבריהם, הם התחייבו בפני הקהילה כי בכל מערכת בחירות ייערכו פריימריס – והם מתכוונים לעמוד בהבטחתם ובהסכמות שהתקבלו.
נוכח המצב הנוכחי החליטו בוועדת הבחירות להפיץ 'קול קורא' לעריכת הבחירות הפנימיות, בתמיכה של בכירי הקהילה. במסמך שהופץ בין חברי הקהילה נכתב כי הופקה תוכנית עבודה מסודרת במטרה לבחור את הנציגים. עוד נכתב כי התוכנית נכתבה במטרה להגדיל את מספר הנציגים במועצה, שעומד כרגע על מנדט בודד.

אביי דג׳ן
אביי דג׳ן

• "אנחנו בטוחים שנוכל לראות את המספרים גדלים משמעותית בבחירות הללו"

"אני חושב שזו חובה לקיים את הבחירות בקהילה שלנו שחייבת להתאחד לפני הבחירות, וזאת במטרה למקסם את הכוח שלנו, ויש לנו הרבה כוח", אומרים דג'ן ודינקו ומוסיפים: "בבחירות הקודמות התהליך הזה הוביל אותנו לזכות במנדט ואין לנו ספק שהפוטנציאל שלנו הוא לפחות שני מנדטים ואף יותר. יש לנו קהילה מרשימה ומפוארת עם ציבור שרוצה לתרום את חלקו ואנחנו פונים גם לכלל הקהילה בעיר, שאותה אנו יכולים לשרת נאמנה במועצה. לעניות דעתנו אין פה שאלה, חובה לכנס את ועדת הבחירות הפנימית שלנו, בדיוק כמו בבחירות לפני חמש שנים ושכל מועמד יקבל את המנדט שלו מהקהילה- וכך נעשה בכל במקרה. התהליך הזה מתרחש והוא קורם עור וגידים. זו מהות הדמוקרטיה, והמסר הזה צריך להדהד, בייחוד בתקופה בה אנו חיים. לצערנו יש בקהילה אנשים שלא רואים את טובת הציבור שלנו ומעבר לכך הם לא מודעים לחשיבות של האחדות בקלפיות. עברנו כברת דרך, ראינו שיש משמעות בקלפיות שמתכנסים תחת קבוצה אחת, ואנחנו בטוחים שנוכל לראות את המספרים גדלים משמעותית בבחירות הללו, בתנאי שנהיה מגובשים ומאוחדים סביב רשימה אחת חזקה. לכן כל כך חשוב לנו ולחברים נוספים לקיים את הבחירות הללו. אם זה לא ייצלח, נצא לדרך ברשימה חדשה. יש לנו מחוייבות לקהילה שלנו ואמונה בדרכנו וזה מה שמניע אותנו, לא קידום של מועמד כזה או אחר".

אובנך יצחק דינקו
אובנך יצחק דינקו

• "אחדות זה כוח"

בכירים בקהילה הוסיפו: "לעריכת פריירמריס חשיבות רבה, בין היתר מהסיבה שהבחירות מאפשרות לעוד מועמדים להציג את מועמדותם ולהשפיע על עתיד העיר בכלל ועל עתיד הקהילה בפרט. התחלנו בבחירות הקודמות בתהליך דמוקרטי, עצמאי ואין לנו כוונה להתפשר. אנחנו לא מתמקדים פה בקידום של מועמד כזה או אחר, אלא של קהילה שלמה, 5000 תושבים, מתוכם 3800 בעלי זכות בחירה. אנחנו כבר למודי ניסיון לגבי הצרכים והאינטרסים לקדם את הנושאים שחשובים לקהילה שלנו, ולכן כל כך חשוב להתאחד תחת סיעה אחת, שהקהילה רוצה שתייצג אותה. אחדות זה כוח וכבר ראינו את הפירות בשנים האחרונות. זו רק ההתחלה של הפוטנציאל, מכיוון שזו הייתה הכהונה הראשונה של חבר בסיעה- במועצת העיר. המסר המרכזי הוא שאנחנו צריכים נבחרים שייצגו אותנו, שיובילו אותנו ואת ערכינו, וזה יכול להתקיים רק אם נבחר את המועמדים שלנו בבחירות על ידינו. חשוב לציין שסיעת באנד הוקמה על ידי צעירים מביתא ישראל, הקהילה שלנו, שרצו ועדיין רוצים עתיד טוב יותר והם הפקידו את הסיעה הזו להנהגה שתיבחר בפריימריס ובהליך דמוקרטי".

חברי הועדה מתכנסים לקראת הבחירות המתקרבות
חברי הועדה מתכנסים לקראת הבחירות המתקרבות

• "אסור להרוס את מה שבנינו"

לדברי הועדה לבחירת נציגי העדה שמורכבת מ-21 משתתפים, תהליך של פריימריס ייערך בכל תרחיש. יו"ר ועדת בחירות וביקורת בקהילה האתיופית בעפולה רחמים מששה, ופנטה וורקו נגוסה, חבר ועד ויקיר העיר עפולה אמרו בהקשר זה: "אנחנו קוראים ואומרים לכל מי שהקהילה חשובה, אין לנו פריבילגיה להתפצל, לפרק את השורות ולהחליש את כוחנו. אסור להרוס את מה שבנינו במשך עשור ובעבודה קשה. יצאנו לעצמאות לפני חמש שנים ואין לנו רצון לחזור לימים שהשתמשו בנו, ימים שבהם היינו עלי תאנה. כפי שאמרנו בכל פורום, בחירות ייערכו בכל מקרה. חשוב לנו לציין שהועדה כבר ערכה ישיבה, והחליטה שב-15 לאוגוסט יתקיימו בחירות פנימיות בשלושה מוקדים: עפולה, גבעת המורה ושני מוקדים בעפולה עלית".
דני דסטה, חבר מועצת העיר עפולה בחר שלא להגיב לדברים.