הפרקליטות אישרה לחקור עשרות מקרים של פרסום תמיכה בחמאס

עמדת הפרקליטות היא, כי יש לגלות אפס סובלנות כלפי מי שמפרסמים – במפורש ואף במשתמע – גילויי תמיכה באויב ובמעשיו הנפשעים כלפי אזרחי המדינה, אשר נרצחו, עונו והושפלו

פרקליטות המדינה אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה בעשרות מקרים של פרסום דברי תמיכה ושבח למעשי הטרור של החמאס מצד תושבי ישראל, והנחתה לאתר את המפרסמים ולבקש מבתי המשפט לעצור אותם עד תום ההליכים, במקרים המתאימים. עד כה, חקרה משטרת ישראל קרוב ל-100 חשודים, וחלקם כבר הובאו ויובאו להארכת מעצר.
עמדת הפרקליטות היא, כי יש לגלות אפס סובלנות כלפי מי שמפרסמים – במפורש ואף במשתמע – גילויי תמיכה באויב ובמעשיו הנפשעים כלפי אזרחי המדינה, אשר נרצחו, עונו והושפלו, כמו גם גילויי תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל, וזאת בשעה שחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון המגנים על כלל אזרחי המדינה נלחמים באויב הרצחני.
לפיכך, הנחה פרקליט המדינה כי ככלל יש לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסמים דברי שבח ותמיכה למעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, ככל שהוא חמור ונוגע במישרין לתקופה הנוכחית.
בד בבד, על רקע היותה של מדינת ישראל במלחמה ובשעת חירום ונוכח הצורך במתן מענה מהיר, החליטו פרקליט המדינה, עמית איסמן, והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, אלון אלטמן, לאשר למשטרה באופן חריג לפתוח בחקירה בלא אישור מוקדם של הפרקליטות, במקרים מובהקים של גילויי תמיכה בארגוני הטרור ובמעשי הטרור הרצחניים של אנשיהם.
כל פנייה מצד גופי הביטחון ביחס לפרסומי שבח ואהדה מצד ישראלים מטופלת מיידית ע"י מערך פרקליטים, העומד בקשר ישיר עם גורמי המשטרה העוסקים בנושא, תוך קיצור משכי הטיפול.


"במציאות ביטחונית קשה ומורכבת זו, מדינה חפצת חיים זכאית, ואף חייבת, לנקוט אמצעים, גם אם קשים, לשם הגנה על שלום אזרחיה ותושביה ועל ביטחונם"


בין המקרים בהם אושרה פתיחה בחקירה: סייעת בגן ילדים בשרון שפרסמה פוסט תמיכה בחמאס, בו כתבה בין היתר: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות התנגדות הפלסטינית ברצועת עזה. הו אלוהים, תן ניצחון למשרתים שלך בעזה…";
תושבת מזרח ירושלים שפרסמה מספר פרסומי תמיכה ושבח לחמאס, ובהם: "אלוהים עשה שזה יהיה יום של כיבוש, ניצחון, שליטה ומשילות – בוקר של שחרור קרוב";
עובד של הסהר האדום שפרסם פוסט בו כתב, בין היתר: "7/10 זהו התאריך שלא נשכח אותו כל עוד אנחנו בחיים (אימוג'י לב ירוק, המוכר כמזוהה עם תנועת חמאס)";
דרשן במסגד בשועפאט שאמר, באמצעות כריזה, בין היתר: "תושבי הכפר הגיבורים. תביטו לעבר משפחותיכם בעיר עזה, שממנה באו האריות בהמוניהם לטובת ניצחונכם במסגד אל אקצא. האריות שהגיעו להגנתם על המסגד אל-אקצא, קורא לכל הבנים של המחנה הזה, קומו וצאו קומו וצאו";
תושב מזרח ירושלים שפרסם מספר פרסומים בפייסבוק, ובהם: ״היום הפלסטיני ביום גאווה״, ״היום הטילים שלכם, ומחר אתם (לב ירוק) ההבטחה שלנו שקיימנו";
דרשה של אימאם תושב צור באחר שצברה צפיות רבות, ובה אמר בין היתר: "הלוחמים במלחמת הקודש ('מוג'אהידון') הסבלניים, עושים לחימה במלחמת הקודש נלחמים בשדה בנחישות… למה אתם מחכים? תגידו לנו באלוהים, מה יגרום לכם ללכת בדרך לחימה במלחמת הקודש (ג'יהאד) ובדרכו של אללה, תודיעו לנו בבקשה – מתי נראה את הצבא שלכם בחצר מסגד אלאקצא… האם תישארו בבתים שלכם בהשפלה?".
בנוסף, אושרו חקירות בגין פרסום סרטונים של המעשים הקשים והאכזריים שבוצעו כלפי חיילים ואזרחים בדרום, אליהם נלוו גילויי תמיכה במעשים. כך למשל, אושרה חקירה בגין סרטון שבו נראים חיילי צה"ל רוקדים ושמחים, ובהמשך נראים חיילים הרוגים ומחבל מסתובב בין הגופות עם נשק, כאשר ברקע הסרטון נשמע שיר בערבית: "תהילתך חזרה עם השפלה ותבוסות, שהדרום קם להתנגד, ההיסטוריה של ההתעללות לא נרדמת, יירשם על אדמותינו אדמת האפוסים".
פרקליטות המדינה תפעל בנחישות נגד כל גילוי של תמיכה במעשי טרור או הסתה למעשי טרור ואלימות. הפרקליטות הנחתה כמה מראשי מוסדות ההשכלה הגבוהה שפנו אליה בעקבות מקרים של סטודנטים שפרסמו דברי שבח לטרור, להעביר את הפרטים למשטרת ישראל, כדי שעניינם יטופל בהקדם גם במישור הפלילי, מעבר למישור המשמעתי בו מטפל המוסד הלימודי. בשעה זו נבחן עניינם של מספר סטודנטים ישראלים שפרסמו לכאורה דברי שבח ותמיכה בחמאס.
בעניין זה נציין דברים שכתב בשבוע שעבר ביהמ"ש העליון בנוגע לאמצעים שהמדינה מחויבת לנקוט בהם כדי להגן על תושביה, כאשר דחה עתירה שהגישה משפחתו של מחבל חמאס לבטל את צו ההריסה וההחרמה שהוצא לביתו:
"בשעה ששורות אלה נכתבות, מצויה מדינת ישראל במערכה קשה ומדממת מול אותו ארגון טרור רצחני שבשליחותו בוצע הפיגוע שבענייננו, לאחר שזה ביצע מעשים נפשעים ונתעבים שהדעת אינה סובלת, באלפי בני אדם, בהם קשישים, נשים וילדים. במציאות ביטחונית קשה ומורכבת זו, מדינה חפצת חיים זכאית, ואף חייבת, לנקוט אמצעים, גם אם קשים, לשם הגנה על שלום אזרחיה ותושביה ועל ביטחונם".

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|