הפוסט שהוביל לאישום הפרקליטות: "הגברת יוצאת להרפתקת חייה"

כתב אישום נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי מנצרת- בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור

המאבק בעבירות ההסתה לטרור: פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה היום כתב אישום נגד מאיסה עבד אלהאדי, שחקנית קולנוע ותיאטרון בשנות ה-30 לחייה מנצרת, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בנוסף, בהנחיית פרקליט המדינה ביקשה הפרקליטות לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים, למרות שהיא אינה נתונה כעת במעצר אלא שוחררה בתנאים מגבילים ע"י ביהמ"ש המחוזי בנצרת.
כתב האישום אושר ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. זהו כתב האישום ה-30 במספר שמגישה הפרקליטות בעבירות אלה מאז תחילת המלחמה.
עבד אלהאדי נעצרה ונחקרה ב-12 באוקטובר בגין אחד מפרסומיה ושוחררה בתנאים מגבילים. ב-24 באוקטובר נחקרה שוב, ומעצרה הוארך ביומיים, אך הערר שהגישה למחוזי התקבל ע"י השופט ערפאת טאהא, והיא שוחררה בתנאים מגבילים. מאחר שהמשטרה לא ביקשה לעכב את ביצוע השחרור בתנאים, לא ניתן היה לשקול הגשת ערר לביהמ"ש העליון.
מכל מקום, במהלך החקירה שהתבצעה לאחר שחרורה, התחזקה משמעותית התשתית הראייתית נגדה ואף נאספו ראיות המבססות עבירה נוספת של הזדהות עם ארגון טרור.
בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יעל כ"ץ, עבד אלהאדי נאשמת בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, על רקע שני פרסומי "סטורי" בחשבון האינסטגרם שלה – המונה למעלה מ-27 אלף עוקבים ובעל רמת חשיפה גבוהה – אשר בהם הביעה אהדה ועידוד למעשי טרור, תמיכה והזדהות עמם, ובנסיבות הקונקרטיות, ישנה אפשרות ממשית שפרסומיה יביאו לעשיית מעשה טרור.
ראשית, פרסמה הנאשמת ביום תחילת המלחמה, תמונה של יפה אדר, קשישה בשנות ה-80 לחייה שנחטפה, בעת אירוע חטיפתה, ובה כתבה: "הגברת יוצאת להרפתקת חייה". את התמונה צילם ככל הנראה אחד מחוטפיה, ועל גביה נרשם: "הבחורים שלנו טובים". לצד הכיתוב הוסיפה מספר "אימוג'ים" המביעים לעג.
בהזדמנות אחרת באותו יום, פרסמה תמונת טרקטור של מחבלי החמאס פורץ את גדר הגבול עם רצועת עזה ובו כתבה: "Let's go Berlin style". כל זאת נעשה בבוקר פתיחת המלחמה, בו התעוררה המדינה לאירועי טבח ורצח מן האכזריים שידעה, והייתה נתונה תחת מתקפת טרור רצחנית במספר חזיתות בדרום הארץ.
בנוסף לכך, בקבוצת ווטסאפ המשותפת לה ולחברותיה כתבה בעליצות: "בנות שמעתן את הדברים הטובים?" משהשיבו בשלילה, כתבה להן: "חוץ מזה שחמאס זיינה את אחותו של הדרום ופלשו לישראל וכביש 6 וחטפו חיילים וייתכן גם אזרחים. בלאגן". נוסף על כל זאת, ובהתכתבות ישירה עם פרסום הסטורי הראשון של הנאשמת, הוסיפה לכתוב בקבוצה בזלזול: "אני הורג אותי הזקנה נכנסת מניפה ביד כאילו היא המלכה אליזבת".
חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית.