העמק: שירות חדש וייחודי בצפון לטיפול בגידולים שפירים בבלוטת התריס

השירות מתבצע במחלקת אף אוזן וגרון במרכז הרפואי העמק – באמצעות טכנולוגיה של צריבת הגידול. לאחרונה טופלה במחלקה זהבה ויצמן, בת 66 מעפולה, שהגיעה למרפאתו של ד"ר פקר עם תלונות שנבדקו על קושי בנשימה. לאחר הטיפול והאבחון המהיר היא דיווחה על שיפור ניכר במצבה
צילום: העמק

לראשונה בצפון, במחלקת אף אוזן וגרון במרכז הרפואי העמק מתבצע טיפול להקטנת גידולים שפירים בבלוטת התריס באמצעות טכנולוגיה של צריבת הגידול.
"בלוטת התריס המכונה גם בלוטת המגן נמצאת בקדמת הצוואר שלנו ותפקידה חשוב מאוד", מסביר ד"ר מיקי פקר, מנהל המרפאה האוטו-נוירולוגית ורופא בכיר במחלקת אף אוזן וגרון במרכז הרפואי העמק. "הבלוטה מייצרת ומפרישה הורמונים לזרם הדם שאחראיים על תפקודן של מערכות רבות בגוף. עם הזמן עלולים להתפתח בבלוטה מעין גידולים שפירים".
לדבריו של ד"ר פקר: "נשים סובלות יותר מגברים מהימצאותו של אותו גוש בבלוטה בשל קשריות מוגדלות. לרוב מדובר בגידול שפיר שאיננו מסכן חיים, אך לעיתים נדרשת התערבות ניתוחית. אנחנו מאתרים את הגוש באמצעות בדיקת אולטרסאונד של הצוואר. התלונות השכיחות של המטופלים שסובלים מקשריות מוגדלות בבלוטה, הם הקושי בבליעה, כאבים באזור הצוואר, קשיי נשימה וגם בלט של הגוש עד כדי פגיעה אסתטית. במצבים הללו נרצה להתערב ולטפל".
הטיפול החדש לצריבת הגוש מתבצע תוך הרדמה מלאה בחדר הניתוח.

• "באמצעות אלקטרודה שניתן לחמם ל- 70 מעלות אנו מחממים וצורבים את הקשרית המוגדלת. המטופלים משתחררים לביתם לאחר כשעתיים ואצל מרביתם יש דיווח על הקלה בתלונות כבר לאחר שבועיים מרגע ביצוע הפעולה".

באחרונה טופלה במחלקה זהבה ויצמן, בת 66 מעפולה, שהגיעה למרפאתו של ד"ר פקר עם תלונות שנבדקו על קושי בנשימה. "כאשר התלוננתי לרופא המשפחה על קשיי נשימה הוא שלח אותי לצילום ריאות שבו ראו צל והוחלט על ביצוע MRI. תוצאות הMRI- הובילו אותנו לקשרית מוגדלת בבלוטת התריס שלוחצת על קנה הנשימה שלי. הופניתי אל ד"ר פקר שביצע תחילה ביופסיה של הקשרית על מנת לוודא כי מדובר בגוש שפיר שאיננו סרטני. לאחר שווידאנו שאכן מדובר בקשרית שפירה הוצע לי הטיפול החדש שמקטין את הבלוטה באמצעות צריבה של הקשריות. לאחר הטיפול אני מרגישה הרבה יותר טוב ואני מלאת תודה והערכה לד"ר פקר ולכל הצוות שטיפל בי על האבחון המהיר ועל הטיפול המסור והאדיב", סיכמה ויצמן.