"העמק": בזכות אבחון מהיר ומדויק של מצב נדיר – ניצלו חיי בן 16

הנער עובד ליפו לקה באירוע מוחי והוא טופל במרכז הרפואי העמק בעפולה בתרופה שתפקידה לפרק את קריש הדם שנוצר. "הצילו את החיים של הילד שלנו", אמרה גיתית, אמו של הנער. צילום: העמק

"למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי העמק פונה השבוע עובד ליפו, בן ה16 כשהוא במצב של הכרה מעורפלת.
ההידרדרות המהירה במצבו, ארעה במהלך פעילות חקלאית במסגרת לימודיו וכשהוא פונה למיון טיפל בו צוות מיומן בהובלתו של ד"ר רון יעקוב, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק.
"היה ברור שמדובר במצב חריף ונדיר לנער בגילו, ותוך זמן קצר הצלחנו לאבחן שמדובר באירוע מוחי. התחלנו באופן מידי טיפול בTPA, תרופה שתפקידה לפרק את קריש הדם שנוצר, ולחדש את אספקת הדם אל המוח, ויצרנו קשר מיידי עם מרכז לצנתורי ראש בהמשך, אליו אנו מעבירים במצבים כאלה", סיפר ד"ר רון על האבחון המהיר. "בכל מקרה של שינויים חריפים בהתנהגות, תנועות לא רצוניות, חולשה או הפרעה בדיבור יש להיבדק בדחיפות על ידי רופא", הוא מדגיש.
ד"ר גילעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים: "מדובר במקרה די ייחודי ונדיר בקרב ילדים, ובזכות הטיפול המהיר והמדויק של צוות מלר"ד ילדים במרכז הרפואי העמק, הצלחנו להציל את חייו של עובד, שהיה בסכנת חיים ובסכנה לנכות. עובד עדיין עובר בדיקות רפואיות, אך לשמחתנו מצבו השתפר והאירוע המסוכן מאחורינו", סיכם ד"ר חן.
גיתית, אמא של עובד מספרת בהתרגשות על הנס שקרה להם: "כשהגענו לבית החולים עובד היה במצב קשה מאוד, אבל הרגשנו שהוא בידיים טובות. ד"ר רון שטיפל בו יחד עם האחות רויטל אלמוג וכל צוות המיון היו מקצועיים, יסודיים, עבדו בקור רוח אבל בצורה כל כך אנושית. הצוות היה איתנו, תמכו והסבירו לנו הכל. הם הצילו את החיים של הילד שלנו וקיבלו החלטות אמיצות בזמן אמת".

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|