הנדסאי או מהנדס – כל ההבדלים בין התארים

לפני שאתם מקבלים החלטה מה ללמוד, חשוב שבשלב הראשון תבינו את ההבדלים שבין מהנדים להנדסאים. צילום: המחשה(pexels.com)

אחרי שהגעתם להבנה שאתם מתעניינים בלימודי הנדסה ישנן החלטות נוספת ומהותיות אותן תצטרכו לקבל כאשר המרכזיות ביניהן: התחום ההנדסי אשר מעניין אתכם ושאתם רוצים להעמיק בו (הנדסת מכונות, הנדסת חשמל והאפשרויות עוד רבות) וההחלטה השנייה נוגעת לשאלה אם לפנות למסלול מהנדסים או למסלול הנדסאים.
אז לפני שאתם מקבלים החלטה, חשוב שבשלב הראשון תבינו את ההבדלים שבין מהנדים להנדסאים.

• ההבדלים שחשוב להכיר

ניתן לסכם את ההבדלים בין מהנדסים להנדסאים בנקודות והן

-לימודי הנדסה הם לימודים לתואר ראשון ואילו מי שבוחר לפנות ללמידות הנדסאי עתיד לגלות שמדובר בקורס מקצועי.
-לימודי הנדסה אורכים כ-4 שנים (ולעיתים גם 5) ולימודי הנדסאי אורכים כשנתיים.
-במסלול לימודי הנדסה מקבלים מידע, כלים וידע מעמיק יותר במגוון רחב יותר של נושאים שונים.
-גם מקומות העבודה והמשרות בהם כל אחד מבוגרי התארים השונים יכולים להשתלב יהיו שונים.
-גובה השכר שכל אחד מבוגרי התארים יוכל להרוויח יהיה שונה גם הוא.

אין כל ספק שהיכרות מעמיקה של ההבדלים בין 2 התארים יכולה להתוות את הדרך לעבר ההחלטה הנכונה ביותר. אבל לא תמיד אותו המידע יהיה מספיק על מנת לקבל החלטה ולעיתים יעלה הצורך להעמיק אף יותר.

ההבדלים בלימודים עצמם

ההבדלים בין לימודי הנדסה להנדסאי באים לידי ביטוי גם במהלך הלימודים. לימודי הנדסה בתחומים שונים מאפשרים קבלת תואר ראשון בתחום ההנדסה הנבחר – לדוגמא, תואר B.Sc בהנדסת מכונות.
מיותר אולי לציין שתנאי הקבלה ללימודי הנדסה הרבה יותר דורשניים וקפדניים בהשוואה לתנאי הקבלה ללימודי הנדסאי.
למעשה, יכולים לעלות מצבים שאנשים אשר למדו בעבר תואר הנדסאי יבחרו לעשות את הצעד על מנת להשלים את הלימודים למהנדס – יש לקחת בחשבון שמדובר בהליך ארוך ומרוכב כשלעצמו אשר יכול להימשך 3 שנים – אומנם מדובר בהליך קצר יותר מזה אשר טמון בלימודי הנדסה מאפס, אך עדיין יש צורך לבצע לא מעט השלמות ולעמוד בלא מעט מחויבויות שונות.

כיצד תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה?

אז אחרי שהבנתם בצורה מעמיקה את ההבדלים בין 2 המסלולים מגיע הרגע לגבש את ההחלטה לגבי המסלול המתאים.
בהליך קבלת ההחלטה חשוב לשים דגש על מספר פרמטרים:

-באלו תנאי קבלה אתם יכולים לעמוד – אם אתם עתידים לגלות שתנאי הקבלה ללימודי הנדסה הינם דורשניים ואין לכם אפשרות להתקבל אליהם או רצון להשקיע ולשפר ציונים על מנת להעלות את סיכויי הקבלה, ההמלצה היא לשקול את האפשרות של לימודי הנדסאי.
-תנאי העסקה: כבוגרי תואר הנדסה יש לכם אפשרות להשתלב במשרות מכובדות יותר ולהרוויח משכורות גבוהות יותר ולכן, אם זאת המטרה אליה אתם מכוונים ההמלצה היא כן לנסות ולהשקיע בלימודי הנדסה.
-כלים וידע: במסלול לימודי הנדסה אתם עתידים לקבל הרבה יותר כלים ומידע אשר יסייע לכם לבצע את עבודתכם בצורה יסודית – אם אתם מבקשים ליהנות מהכלים המקצועיים והאיכותיים ביותר בנמצא, כדאי לכם לשקול את ההשתלבות בלימודי הנדסה.
-יכולות: בסופו של דבר אתם מכירים את עצמכם ואת היכולות שלכם בצורה המיטבית ובמקום הזה יכולה לעלות השאלה אם אתם מרגישים שאתם יכולים ומוכנים להשקיע ולהתחייב ללימודים דורשניים אשר נמשכים תקופת זמן ארוכה.

בסופו של דבר בחירת מסלול הלימודים תשפיע במידה רבה על עתידכם התעסוקתי ולכן, קיימת חשיבות גבוהה לקחת בחשבון את כל הפרמטרים אשר משפיעים על הבחירה.
קבלת החלטה מושכלת ונבונה תאפשר לכם לעלות על מסלול נכון ומתאים לעבר תעסוקה רווחית מספקת ומהנה..