"המתנדבים 'מנתחי הטרנדים' ו'אוספי הדאטה', עושים משהו הרבה יותר עתיק: הם מספרים סיפור"

ראש הממשלה לשעבר, וראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר במטה ההסברה האזרחי והתרשם מהפעילות הרחבה: מה שהכי יפה בצעירים, זה שהם לא מבינים שהם בעצם ההתגלמות של הסיפור שהם מספרים על המדינה: ציונים מודל 2.0, כל מה שאנחנו צריכים להיות. כל מה שעוד נחזור להיות״. אליאב בטיטו, בן עפולה, שעומד בראש המטה: "אני שמח שהתמיכה בנו חוצה מפלגות". צילום: אבישי פינקלשטיין

ראש האופוזיציה לפיד ביקר הערב אמש במשרדי מטה ההסברה האזרחי. במהלך ביקורו, סייר לפיד במחלקות השונות ונחשף לפעילות המטה והפרויקטים השונים עליהם המתנדבים עובדים בימים אלו.
מהמטה נמסר כי לפיד דן יחד עם אנשי המטה בפערי ההסברה ובאתגרים בזירה ההסברתית בעת הזו. ראש המטה אליאב בטיטו, סקר את האתגרים הצפויים בעתיד הקרוב ובטווח הרחוק וחשף בפני יו״ר האופוזיציה את התוכניות להמשך פעילות המטה.
לפיד התרשם מפעילות המטה והפרויקטים הצפויים בהמשך הדרך. בסיום הביקור, בירך על פעילות המטה, חיזק את המתנדבים והודה להם על פועלם.
לפיד: ״פגשתי את מתנדבי מטה ההסברה האזרחי. הם סיפרו לי שהם "מנתחי טרנדים", ו"אוספי דאטה", ויש להם צ'אט-בוט משוכלל ואפליקציות מגניבות, אבל בסוף הם עושים משהו הרבה יותר עתיק: הם מספרים סיפור. הם מספרים ב-47 שפות שונות את סיפורה של מדינה קטנה וצודקת שהותקפה פעמיים – פעם אחת בידי טרוריסטים שרצחו תינוקות ואנסו נשים (הסרטונים שהם שולחים לארגוני הנשים בכל העולם הם היעילים ביותר שראיתי), פעם שניה בידי שקרים. המון שקרים. מרושעים, חסרי בושה, אנטישמיים. שקרים זדוניים שנשתלים ברשתות החברתיות ונצרכים בעיקר בידי צעירים שאין להם מושג שמרמים אותם. מה שהכי יפה בהם, זה שהם לא מבינים שהם בעצם ההתגלמות של הסיפור שהם מספרים על המדינה: צעירים, אכפתיים, טכנולוגיים, מעודכנים, מוכנים להשקיע את חייהם במטרה גדולה יותר מהם, ציונים מודל 2.0, כל מה שאנחנו צריכים להיות. כל מה שעוד נחזור להיות״.
אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי: "אני מודה לראש האופוזיציה לפיד על שפינה מזמנו להגיע למטה. אנו שמחים על העצות שנתן לנו ועל הנכונות שלו לסייע לפעילות. יש חשיבות אדירה לתמיכה בגופי ההסברה האזרחיים ואני שמח שהתמיכה בנו חוצה מפלגות ומגזרים. על כולם להתגייס יחד במטרה להמשיך בעשייה תוך הגדלת היקפי הפעילות".