"הלב שלי בן 100 השנים נמצא כבר 100 ימים בעזה: דואג, כואב ועצוב"

ניצולות שואה בגיל מנוף הגליל התגייסו לציון יום ה -100 לשבי החטופים. כואב ועצוב". מלכה רייפר, המבוגרת מבין המשתתפות במיזם, בת 102, אומרת שמבין כל התלאות שעברה בחייה, 100 הימים האחרונים הם הקשים והכואבים מכולם. צילום: אירמה רוזם

בלה ליפשיץ, אסיה ממדוב, שרה ליבשיץ, מלכה רייפר ורחל כרמיאל, עברו את זוועות השואה ושרדו. הן לא שיערו בנפשן, שבגיל 100 תתגייסנה למען החטופים השוהים 100 ימים בשבי החמאס.
חמש הנשים הצטלמו מחבקות שלט קטן שהוכן בבית האבות עלמה בו הן מתגוררות: "הלב שלנו בן מאה בעזה". הן הסבירו כי אילו מצב הבריאותי היה מאפשר הן היו צועדות עם משפחות החטופים וזועקות את זעקתם. "שמחנו על היוזמה של העירייה לשתף אותנו בפעילות ההסברה ביום המאה למען החטופים. אנשים בגיל 100 יודעים היטב עד כמה חשוב כל יום שעובר בחיים".
מעיריית נוף הגליל נמסר כי צוות עובדי עלמה התרגשו לראות את ניצולות השואה שעברו את התופת הנוראה מכל מצטרפות לקריאה לחזרתם של החטופים הביתה – לצד פעילויות הסברה של ילדי בתי הספר, עובדי המוסדות הציבוריים ותושבי העיר.
בלה ליפשיץ בת ה – 100 הסבירה: "הלב שלי בן 100 שנים והוא עבר את כל הכאבים של עם ישראל ושרד את השואה, מלחמות ישראל וכאבים אישיים כמו כל לב בגילו. כבר מאה ימים הוא נמצא בעזה, דואג, כואב ועצוב".
מלכה רייפר, המבוגרת מבין המשתתפות במיזם, בת 102 אומרת שבכל התלאות שעברה בחייה, 100 הימים האחרונים הם הקשים והכואבים מכולם: "הלב נשבר לראות את הנכדים והנינים שלנו נלחמים בתנאים קשים, נהרגים ונפצעים וכל זה בזמן שהחטופים סובלים מרעב ומקור. זה לא צריך להיות ככה. צריך להחזיר אותם הביתה".