הישג: שלוחה של "המכון וולקני" תפתח בעפולה

המכון יתמקד בעפולה במחקר ופיתוח בתחום המזון והסביבה. מירון: "זה הגביע הקדוש. מיטב המוחות עובדים ולומדים במכון הוולקני"

"מכון וולקני "פותח סניף מחקר בעיר עפולה. בטכס חגיגי שנערך בשבוע שעבר, חתמו ראש עיריית עפולה, יצחק מירון ויו"ר מכון וולקני פרופ', יורם קפולניק, על מזכר הבנות לפתיחת סניף המחקר בעיר.
"מכון וולקני", הינו מוסד המחקר והפיתוח החקלאי המוביל בישראל ומהחשובים בעולם כולו. במסגרת הקמת מכון המחקר שלו בעפולה, יתמקד המכון במחקר ופיתוח בתחום המזון והסביבה, כשיקיים שיתוף פעלה עם מרכז רפואי "העמק" והמכללה האקדמית "עמק יזרעאל".
פתיחת שלוחה של המכון תהווה ציון דרך אסטרטגי חשוב בהצבת עפולה על מפת ההיי טק בתחום הביוטכנולוגיה, בהמשך להשקה המוצלחת של "החממה הטכנולוגית" הראשונה בעיר לפני מספר חודשים ועד להשלמת התהליך בהקמת פארק היי טק גדול וחדשני שיצליח להביא מפעלים ותעשיות עתירות ידע.


מירון : "זה הגביע הקדוש. זה מכון המחקר והפיתוח הגדול ביותר במדינת ישראל לחקלאות ופיתוח. מיטב המוחות עובדים ולומדים במכון הוולקני. ראש המכון הוולקני הגיע לעפולה, התרשם מאוד והחליט כי תוקם פה שלוחה. מבחינתי זה חלום שהתגשם."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים נכתב: "מנהל המחקר החקלאי, הינו גוף המחקר הגדול בישראל בתחום המזון והחקלאות והינו מורכב משישה מכוני מחקר הפזורים בארבעה אזורים בארץ . למנהל מרכז מחקר בצפון הארץ "מרכז נווה יער" המקיים בין היתר פעילות בתחום הצומח, הבריאות, המזון ובעלי החיים. המנהל החליט כי בכוונתו לחזק את "נווה יער" ולקיים שני תחומי פעילות מחקרית חדשים בתחום מדעי הבריאות והסביבה. עיריית עפולה מקיימת פעילות מדעית ומחקרית בתחומים אלו הן במסגרת "המרכז הרפואי העמק" ו"המכללה האקדמית עמק יזרעאל".
במסגרת התכנית יוקמו צוותי עבודה משותפים אשר יפעלו לגבש תכנית עבודה מפורטת אשר תגיש את המלצותיה תוך 3 חודשים. התוכנית שתאושר על ידי הצדדים תכיל התייחסות לכל מגוון הפעילויות בתחומי הבריאות והסביבה.
יצחק מירון : "זה הגביע הקדוש. זה מכון המחקר והפיתוח הגדול ביותר במדינת ישראל לחקלאות ופיתוח. מיטב המוחות עובדים ולומדים במכון הוולקני. ראש המכון הוולקני הגיע לעפולה, התרשם מאוד והחליט כי תוקם פה שלוחה. מבחינתי זה חלום שהתגשם. אנחנו מצפים שבהמשך יקומו חברות הייטק בשלות יותר שמעסיקות הרבה מאוד עובדים ממש כמו ביקנעם. זה תהליך ואנחנו כבר הצלחנו להכות שורשים".

• הרמת כוסית ספונטאנית

מנהלת לשכת ראש העיר רוחמה כהן , שיודעת מקרוב את מידת חשיבות הנושא לליבו של ראש העיר יצחק מירון יזמה הרמת כוסית ספונטנית בהפתעה בלשכת ראש העיר. מיד עם היוודע כי עיריית עפולה הצליחה לרשום הישג מרשים והמכון הוולקני יפתח שלוחה בעפולה, התכנסו כל בכירי העירייה בלשכת ראש העיר לציין את ההישג המכובד בהרמת כוסית מפתיעה למירון מיד עם שובו מהחתימה.