היעד: 30 באוקטובר

אחרי חגיגות הפסח והמימונה ויום העצמאות, צפויים המתמודדים בבחירות הקרובות לרשויות ולמועצות להעביר הילוך לקראת הצגת הקמפיינים התקשורתיים שלהם, גיוס הלייקים, המפגשים וחוגי הבית עם התושבים וחשיפת הדמויות המובילות ברשימות. אז מה צפוי לנו בעפולה, גלבוע, עמק יזרעאל, מגדל העמק ורשויות נוספות באזור? על כל המתמודדים בכתבה הבאה

חגיגות המימונה שנערכו זימנו לפוליטיקאי בכל רחבי עפולה והעמקים הזדמנות לזכות במפגשים "מתוקים" עם התושבים, להרחיב את מעגל הלייקים בפרופיל שלהם בפייסבוק וגם לערוך סמול טוקים עם דמויות משפיעות, מובילי דעה וקולגות.
אחרי שהמופלטות והספינג'ים המסורתיים של המטבח המרוקני חוסלו, חגיגות העצמאות הסתיימו, יתפנו אותם פוליטיקאים לדבר הבא מבחינתם: המערכה לקראת הבחירות המוניציפאליות שייערכו בעוד קצת יותר מחצי שנה, ב-30 באוקטובר אם נהייה מדויקים יותר.

• ה"מערכה החמה”- בעפולה

הקרב שמעורר את העניין הרב ביותר באזור העמקים, לפחות לעת עתה, צפוי להיערך בעפולה בה יתמודדו על הזכות להוביל את העיר שלושה מתמודדים לעת עתה: ראש העיר המכהן יצחק מירון, ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ ודוד דואייב. ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי, שגם לו שאיפות גלויות להשפיע ממקום בכיר יותר, עדיין לא הודיע האם הוא גם יציג את מועמדותו.
בחודש האחרון ניתן לזהות מגמה בולטת בחשיפה של מירון ואלקבץ שבאה לידי ביטוי תחילה באירועי הרמת הכוסית לחג הפסח שנערכו באולמות הגדולים של העיר בהשתתפות מאות רבות של תושבים. החשיפה של השניים נמשכה גם בחגיגות המימונה וכמובן בהעלאה מיידית של תמונות לקירות עמודי הפייסבוקים השונים.
בחודשים הקרובים צפוי מירון להציג את העשייה שלו במסגרת הקמפיין בפני התושבים ואלקבץ מן הסתם לא יקפא על השמרים ויציג אף הוא קמפיין משלו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במערכת הבחירות הנוכחית בעיר יעלו מן הסתם מספר סוגיות מרכזיות שבהן עוסקים בכל קמפיין ובהן: התפתחות העיר בעתיד, חינוך, תשתיות, תרבות, ספורט, חזות העיר, צעירים ונוער, איכות הסביבה ועוד. כמו כן סביר להניח שעוד נשמע לא מעט על סוגיית צביונה של העיר על רקע פרשת הקרקעות במורדות עפולה עלית, ועל המזרקה המוזיקלית שבנייתה הובילה לקולות רבים בעד ונגד.
לצד ההתמודדות על ראשות העיר צפויים חברי המועצה הותיקים שמכהנים במועתה הנוכחית- להציג את מועמדותם לכהונה נוספת.
ומה עם מתמודדים חדשים? לעת עתה רק שני מתמודדים הציגו את כוונתם להתמודד על מקום במועצת העיר. הראשונה, נגה שרון, ראשת "יש עתיד" בעיר שהצהירה בעבר כי לא תסתפק בתפקיד של חברת מועצה אלא גם של סגנית ראש עיר והפעיל החברתי איתי כהן שהכריז רשמית כי יתמודד בבחירות על הזכות לשרת את תושבי העיר כחבר מועצה. בעקבות צמיחתה של העיר והגידול באוכלוסייתה, ייתכן ויצטרפו למועצה הנוכחית חבר מועצה נוסף או שניים.

• הקרב על הגלבוע

במועצה אזורית הגלבוע מפת המועמדים התבהרה לפני כחודש לאחר שתא"ל במיל רון אילוז החליט שלא להיכנס לעת עתה לקלחת הפוליטית. ההחלטה שלו הותירה בזירת המתמודדים שניים: ראש המועצה המכהן עובד נור ואיש העסקים מוטי כהן. נור, בראיון חגיגי לעמקניוז בפסח ציין כי עוד מוקדם מבחינתו לעסוק בבחירות, אך ככל שתאריך היעד יתקרב הוא יהיה ממוקד מטרה בכדי להוביל קמפיין שיוביל אותו לשבת על כסא ראש המועצה כהונה נוספת. כהן מצידו מנהל כבר תקופה ארוכה קמפיין שקט שצפוי להיות חשוף ונשכני הרבה יותר – ככל שהחודשים ינקפו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נכון לרגע זה סביר להניח שלא נראה מועמד נוסף בגלבוע – למרות שכל בר דעת יודע שהנבואה ניתנה לשוטים.

• מוא"ז עמק יזרעאל: משולש מועמדים

גם בעמק יזרעאל נרשמת בתקופה הנוכחית התעוררות פוליטית עם הצטרפותה של לימור רגב ממושב נהלל- למרוץ לראשות המועצה. מלבד אייל בצר, ראש המועצה המכהן יתמודד בבחירות גם זיו ורהפטיג מהיישוב הקהילתי אחוזת ברק.

• מגדל העמק

אלי ברדה, ראש העיר המכהן כבר הכריז כי יתמודד על כהונה נוספת בכדי לקבל את אמון התושבים. מולו יתמודדו יקי בן חיים

• כפר תבור ורמת ישי

היישובים המבוססים כפר תבור ורמת ישי מציגים לקראת הבחירות הקרובות מספר רב של מתמודדים. בכפר תבור, לאחר פרישתו של יוסי דולה יתמודדו ככל הנראה עודד הלפרין, חנה לוי אטלי, וארי לרום. לשלושה שהכריזו רשמית על ההתמודדות יצטרפו ככל הנראה גם אלי גבאי ושקד גולדמן. גם ברמת ישי צפויה התמודדות מרתקת עם מספר רב של מתמודדים, כולל התמודדות של ניר חבקין, שכיהן בתפקיד ראש המועצה בשנים 1998-2008. ראש המועצה המכהן עפר בן אליעזר יתמודד אף הוא על הזכות לשרת את התושבים בכהונה נוספת.