"היית המפקד שלי, אבל יותר מזה היית אח שלי"

החייל החטוף סמ"ר שי לוינסון ז"ל, בן 19 מגבעת אבני, נפל בקרב בשבעה באוקטובר. שי, גיבור ישראל, היה לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), וחטוף בידי ארגון טרור בעזה. בן 19 היה בנופלו. צילום: דובר צה"ל

המועצה האזורית הגליל התחתון מרכינה ראש על נפילתו של סמ"ר שי לוינסון ז"ל בקרבות הגבורה על הגנת המולדת.
שי ז"ל, מגבעת אבני לוחם בגדוד 77 בעוצבת 'סער מגולן' פיקד על טנק בגבול עזה. נפל ב- 7 באוקטובר 2023 במהלך קרבות הגבורה לבלימת האויב בגבול רצועת עזה – למען הגנת המדינה ואזרחיה. הוא פיקד על טנק בקו ההגנה הראשון מול רצועת עזה וחתר יחד עם צוות הטנק שבפיקודו למגע מיידי עם האויב ב-3 קרבות במוקדים שונים לאורך גדר הגבול. בקרבות אלו הדפו וחיסלו שי וצוותו עשרות מחבלים שניסו לחדור לישראל ובכך הצילו את חייהם של ישראלים רבים. שי הותיר אחריו שני הורים, אח ואחות – בן 19 היה בנופלו. יהי זכרו ברוך!
עידו סומך, נהג הטנק ופקודו של שי – גיבור ישראל שדהר אל המסיבה ברעים להמשך הקרבות ספד לו: "שי אחי היקר, אין מילים שיכולות לסכם אותך, בן אדם שכל כולו רק טוב, תמיד היית חיובי ודאגת להראות לנו את חצי הכוס המלאה, תמיד מחייך ומפיץ אהבה לכולם, מישהו שרק רואים אותו וכבר עולה חיוך. היית המפקד שלי אבל יותר מזה היית אח שלי, אני אזכור אותך לנצח ותמיד תהיה חקוק בלב שלי.
אני אוהב אותך, עידו סומך נהג 2ב".