החינוך בראש המגדל

מערכת החינוך במגדל העמק ממשיכה להשתבח. בעיר נושמים חינוך, זוכים בפרסי חינוך, מפעילים תכניות ייחודיות, חדשנות פדגוגית, חידוש מרחבי למידה ושיתופי פעולה. כל אלו הובילו לזכייה בפרס החינוך הארצי בפעם השנייה בתולדותיה

תלמידי כיתה א' מבית ספר "יגאל אלון" יחד עם ראש העיר ברדה. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

עאלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק מזה 25 שנה הוא גם מחזיק תיק החינוך לאורך 5 הקדנציות בהן מכהן בשני התפקידים. ברדה ידוע כאחד ששם לו למטרה לקדם את מערכת החינוך ולהצמיח בוגרים איכותיים שיוכלו להתקבל לתעשיית ההייטק בעיר ולהשתקע בה ובדרך לקטוף הישגים והצלחות. ולראייה – ההצלחה הגורפת של מערכת החינוך בהובלתו יחד עם ראשי מינהל החינוך לדורותיהם.
עשרות פרסי חינוך, תכניות ייחודיות שהחלו במגדל העמק והתפתחו לשאר בתי הספר בארץ, מרחבי למידה חדשים, בתי ספר חדשניים והרצון לחדש ולהתאים את שיטת ההוראה – אלו הם חלק מהמאפיינים של מערכת החינוך שהפכה להיות מהטובות והמובילות בצפון.
לאחר זכיית בתי הספר בעיר "יערת העמק" ומח"ט "אורט פסגות" בפרסי החינוך מחוזיים וארציים, זכיית ביה"ס "אורט רוגוזין" בבית ספר מצטיין מטעם משרד החינוך בפעם הרביעית, שבירת שיא הזכאות לבגרות 92.5%, נפתחה שנת הלימודים תשפ"ד.
למעלה מ-7,000 ילדי מגדל העמק חזרו לספסל הלימודים בגנים ובבתי הספר ברחבי העיר. 500 ילדים וילדות יעשו זאת בפעם הראשונה בחייהם כאשר הגיעו עם הוריהם הנרגשים לגני הילדים, לכיתות א' ולבתי הספר. בסך הכל ילמדו בבתי הספר הממלכתיים השנה בכיתות א'-ו' למעלה מ-3,000 תלמידים ואילו בחטיבות העליונות ילמדו למעלה מ-1,000 תלמידים. מספר הילדים בגיל הרך שייפתחו את שנת הלימודים בגני הילדים עומד על כ-1,500 שילמדו ב-60 גנים בכל המגזרים.
ראש מינהל חינוך אשרת מלכה אמרה: "אני מבקשת להודות לצוות מינהל חינוך, הצוותים החינוכים בבתי הספר וגני הילדים  בשיתוף פעולה של אגפי העירייה בהנחיית ראש העיר אלי ברדה מחזיק תיק החינוך ובהובלת מנכ״ל העירייה שלום זוזוט שעמלו כל הקיץ ,עומלים במשך כל השנה ורואים לנגד עיניהם את טובת ילדי מגדל העמק ופועלים לאורם של ערכים משמעותיים של מסירות, אמפתיות, רגישות ונתינה אין סופית. אני מאחלת הצלחה לכל צוותי החינוך מגיל לידה ועד התיכון, וכמובן מברכת את כל הילדים בשנת הלימודים הקרובה לשנה טובה ומוצלחת, שנה של הצלחה של שלום סובלנות ובעיקר אחדות והכלה".
אלי ברדה ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ביקר את התלמידים הנרגשים, איחל להם בהצלחה ואמר: "בשדה החינוך האתגרים לא מסתיימים, ובוודאי שלא הכל מושלם. לכן, לא נשקוט על השמרים ולא ננוח על זרי הדפנה, אלא נמשיך לזרוע בדמעה ולקצור ברינה תוך שאנחנו מתמלאים באנרגיות הפרסים הטוענת אותנו למחויבות גדולה למען ילדי ומערכת החינוך. ישר כח לראש מינהל החינוך אושרת מלכה ולכל וצוות המינהל, למפקחות, לרשתות ועמותות השותפים שלנו לדרך החינוך, למנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים, אגף הנוער והצוותים בחינוך הבלתי פורמלי, להנהגת ההורים ולתלמידים היהלומים שלנו. אנו מביבים לאחור בגאווה ונושאים עניינו בתקווה ובמחויבות להמשך מימוש הפוטנציאל הגדול של ילדי מערכת החינוך במגדל העמק".