"החיבורים נעשים במעשים המאחדים": הנשיא הרצוג הגיע לניחום בבית משפחת שוורץ בבית שאן

הנשיא יצחק בוז'י הרצוג הגיע לנחם את המשפחה שאיבדה את בנם, סמל שגב שוורץ ז"ל, שנפל בקרב ההרואי במוצב סופה ב-7 באוקטובר. צילום: באדיבות המשפחה

"השבוע, לפני 48 שנים קיבלה עצרת האו"ם את ההחלטה שהשוותה את הציונות לגזענות. על במת האו"ם עמד הנשיא לשעבר ושגריר ישראל באו"ם, חיים הרצוג ז"ל וקרע את נוסח ההחלטה, בעודו מכריז 'עבור העם היהודי, זו לא יותר מפיסת נייר וכך גם נתייחס אליה'.
השבוע, קיבלנו בביתנו את בנו, הנשיא יצחק בוז'י הרצוג שהגיע לנחם את משפחתי על נופלו של אחי הקטן סמל שגב שוורץ ז"ל שנפל בקרב ההירואי במוצב סופה ב- 7 באוקטובר", כך אומרת קארין, אחותו של שגב ז"ל והוסיפה: "קשה להתעלם מהסימבוליות שבין שני הדברים.
מהקשר בין הציונות ששוב העולם מעמיד את עצם קיומה בספק, לבין העיתוי של ביקור הנשיא בביתנו, לאות כבוד על נופלו של שגב בקרב על הגנת המולדת. אחי הקטן שגב, היה אדם של טבע, מרחבים ואנשים, אך בעיקר של חיבורים. אדם שידע לחבר בין אנשים, מכל גווני האוכלוסייה בקלילות ובטבעיות שאופיינית לו. שגב התעלם מכללי המשחק של החברה, ממחשבות מקובעות, מניהול אסטרטגיות, גיבוש דעות ודפוסים מפלגים ומהבדלים בין אנשים. שגב התחבר לאדם באשר הוא אדם. מבחינתו הרגע המחבר, הטוהר, והנקיות הפנימית, היא המהות והמשמעות שממנה ניתן לממש ולהגשים כל חלום או רצון. כל החברים הם אחד וכל אחד הוא חלק מהחברים. האופטימיות שעטפה אותו והקרינה על הסביבה נוכחת כל הזמן. העימותים או חילוקי דעות לא קיבלו משקל גבוה אצל שגב, וכך הרגשתי בעת שציינתי בפני כבוד הנשיא – שעלינו לקרוע מעלינו כפיסת הנייר שקרע אביו, את תפיסות העולם המנציחות פילוג ולהראות לעולם ולכל עם ישראל שהחיבורים נעשים במעשים המאחדים עם אהבה, ללא אגו, עם צחוק, חיוך ושלום .
בדיוק כפי שהיה שגב שלנו".